• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • september2009bröllop

hehe håller på att maila med ett företag som gör broderier om vad de skulle kosta att brodera ett monogram hos dem på ca 60 servetter kan ju va värt pengarna för de e ju en himla massa jobb!

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-08 10:07:57 följande:
    hehe håller på att maila med ett företag som gör broderier om vad de skulle kosta att brodera ett monogram hos dem på ca 60 servetter kan ju va värt pengarna för de e ju en himla massa jobb!
    ska ni ha ca 60 gäster på bröllopet?? så mysigt!!
    egetentligen tror jag att jag skulle ha mer energi att göra saker om vi skulle vara ca 60 också... för då kan man lägga ner lite mer pengar och vara lite mer personlig...
    vår gästlista är nu uppe i 170 pers och en ett broderat monogram på alla servetter skulle kosta oss en förmögenhet...
  • september2009bröllop

hehe jo det kan helt klart bli en dyr historia.. jo 60 är väl vad det e uppe i nu ungefär.. innan kunde vi ju ha max 50 gäster där viv skulle vara men om vi byter lokal (har inte kollat på dem än) så har vi ju helt nya förutsättningar..

• gosbruden

I början av planeringen skulle jag göra allt själv, har nu däremot kommit till mitt sinnes fulla bruk och insett att det inte kommer ske. För jag skulle aldrig orka göra allt själv..

• gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-11-08 10:05:36 följande:
    det som är klart är:*kyrka*Pastor*festlokal*gästlista (så gott som)*min klänning (snart också lite detaljer till håret)*Musik till vigseln och musiker tillfrågade*vi har valt ut 4 "valslåtar"*Vi har bestman, brudtärna (troligtvis också näbb)*Toastmaster, madame klara*Budgett (så gott som klar)*transport KLART!! :D*vi har bestämt färgtema och "stil" på bröllopet*bröllopsbukett bestämtPå gång att bli klart:*hans kläder (han vet vad han vill ha och vi vet vad det finns)*maten (ska göra mycket själva och är i samtal med cateringfirma)*Har förslag till inbjudningkort klart*är i dialog med fotograf...servetter orkar jag inte tänka på.. är nog egentligen inte så pysslig av mig....hmmm
    Vad långt ni har kommit.. måste kännas skönt att ha många saker gjorda..
  • MyochErlend

ja det är skönt..
    men samtidigt så har vi börjat med mycket av det som vi tycker är kul...MUSIKEN :D det är den vi gillar mest !!

Kvar har vi gästlista, inbjudningkort, placeringskort, catering...inte lika kul :(

men det ordnar väl sig..
    vad tycker du är bäst/sämst??

• MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 09:43:52 följande:
    Det vi gjort är:Bokat kyrka och festlokalK´länning Kläder till min blivandeGästlistan är nästan klar, har lite trubbel med den om jag ska ärlig.Börjat med festprogrametKöpt in lite till trycksakerna jag ska göra självSen har vi gjort upp en bra budget ocksåJag som är en planeringsmänniska hasr min lilla checklista och det är alltfler saker som bockas av! Hur går det för dig och din blivande i planeringen?
    va e det för trubbel med gästlistan??
  • gosbruden

Det jag tycker är svårast är gästlistan..
    jag hade precis bestämt mig för att inte bjuda några vänner so jag inte har så mycket kontakt md längre och efter mycket om och men så bestämde jag mig iaf för att styrka dem från listan. Men precis i veckan efter så börjar vi ha mer kontakt igen och nu känns det dumt igen om jag inte skulle bjuda dem. Vet inte vad jag ska göra riktigt...

Sen har vi svårt att bestämma oss för vad vi ska ha för mat. Vi ska laga själva och det är sån beslutsångest. Ska vi ha potatisgratäng? kockhjälp för en slant eller laga själva? kött? kall eller varm mat? servering eller buffe? ja, blir het snurrig. sen vill ser jag abslut inte fram emot bordsplaceringen men den behöver jag inte bry mig än iaf.

Vi har också pysslat med det som är skoj för oss.. det är ju ofta det som är roligast!

• MyochErlend

haha.. känner igen mig så väl i det du skriver...
    Nej bordsplacering.. usch och fy!!!

Hur många gäster ska ni ha sån ca??

• gosbruden

vi kommer ha runt 60-70 gäster beroende på hur det blir med vännerna och så men det landar nog där...

ja, en vecka tog jag helt paus från planerandet, sen igck jag för att titta på klänningar och då hittade jag min klänning och sen har det rullat på bra men nu undrar jag om det inte är dags för en till liten paus.. js, vi får se..

hur många gäster blir det för er??

Svar på tråden September 2009