• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • MyochErlend

ouff.. vi är uppe i 170...
    hmmm (egentligen inte så bra)

Har köpt min klänning och jag ÄLSKAR DEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    har haft en liten down-period i det sista..men är på väg upp igen :)

• gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-11-08 11:26:33 följande:
    ouff.. vi är uppe i 170...hmmm (egentligen inte så bra)Har köpt min klänning och jag ÄLSKAR DEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!har haft en liten down-period i det sista..men är på väg upp igen :)
    vad bra att du är på väg up igen..
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 11:07:52 följande:
    vi kommer ha runt 60-70 gäster beroende på hur det blir med vännerna och så men det landar nog där... ja, en vecka tog jag helt paus från planerandet, sen igck jag för att titta på klänningar och då hittade jag min klänning och sen har det rullat på bra men nu undrar jag om det inte är dags för en till liten paus.. js, vi får se..hur många gäster blir det för er??
    har du bild på klänningen ??
  • gosbruden

nej, jag har inte det. trots att den hänger i min garberob. Tänkte ta kort och lägga i galleriet men har inte hunnit det än.. försökte hitta den på internet förut men hittade ingen bild. men säger till när jag har den i galleriet :)

hur ser din klänning ut då?

• MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 11:50:51 följande:
    nej, jag har inte det. trots att den hänger i min garberob. Tänkte ta kort och lägga i galleriet men har inte hunnit det än.. försökte hitta den på internet förut men hittade ingen bild. men säger till när jag har den i galleriet :) hur ser din klänning ut då?
    www.bellissimaweddings.co.uk/default.asp

gå in på länken och klicka på den blå klänningen..
    då kommer den upp i min färg..ivory :D
    åhh.. det är kärlek ;)

du får säga till när du får bild :)
    *nyfiken*
  • gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-11-08 11:59:07 följande:
    www.bellissimaweddings.co.uk/default.aspgå in på länken och klicka på den blå klänningen..då kommer den upp i min färg..ivory :Dåhh.. det är kärlek ;)du får säga till när du får bild :)*nyfiken*
    Vilken fin klänning!! förstår att det är kärlek det där
    ja, visst blir man nyfiken på vad alla andra gör och hur deras kläningar ser ut osv... det är ju så kul med bröllo, även om jag ibland vill ha en paus..
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 12:03:19 följande:
    Vilken fin klänning!! förstår att det är kärlek det där ja, visst blir man nyfiken på vad alla andra gör och hur deras kläningar ser ut osv... det är ju så kul med bröllo, även om jag ibland vill ha en paus..
    ja helt enig :)
    Men det är nog viktigt att bara leva lite i nuet också ibland...
    glömma allt vad planering heter och kanske göra något mysigt med sin käre :)

ibland upplever jag det som så att en del folk runt mig tror att det enda som händer i mitt liv är att planera bröllop...
    det är det enda de frågar om...
    har du upplevt något sånt??
  • gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-11-08 12:11:05 följande:
    ibland upplever jag det som så att en del folk runt mig tror att det enda som händer i mitt liv är att planera bröllop...det är det enda de frågar om...har du upplevt något sånt??
    ja, men det kan jag känna med folk som inte känner mig så bra, då fgågar de om bröllopet i brist på annat. Annars har jag mött motsatt reaktion, att jag ibland nästan inte vågar säga något om bröllopet för folk är lite negativa ibland. alla är ju inte så men flera är så. Sen har jag min bästa vän som allierad, hon ska gifta sig i Juni så henne kan man alltid vända sig till.. :) och BT såklart
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 13:27:16 följande:
    ja, men det kan jag känna med folk som inte känner mig så bra, då fgågar de om bröllopet i brist på annat. Annars har jag mött motsatt reaktion, att jag ibland nästan inte vågar säga något om bröllopet för folk är lite negativa ibland. alla är ju inte så men flera är så. Sen har jag min bästa vän som allierad, hon ska gifta sig i Juni så henne kan man alltid vända sig till.. :) och BT såklart
    åå så gott att ha sin bästa vän där :)
    men det har jag med.. det är skönt.. vi pratar inte alltid bröllop men kan göra det om jag vill :) Hon ska vara brudtärna och är en av de mest idè sprutande människor jag känner.. fantastiskt!!
    BT finns ju alltid.. *hehe*
    Ska ni ha vals på festen.. har du tänkt ngt på det??
  • gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-11-08 13:29:51 följande:
    åå så gott att ha sin bästa vän där :)men det har jag med.. det är skönt.. vi pratar inte alltid bröllop men kan göra det om jag vill :) Hon ska vara brudtärna och är en av de mest idè sprutande människor jag känner.. fantastiskt!! BT finns ju alltid.. *hehe*Ska ni ha vals på festen.. har du tänkt ngt på det??
    Ja, visst är det skönt att ha någon som man alltid kan prata med. Härligt att kunna byta ideér..

Vi ska inte dansa vals på festen, vi håller på väljer mellan olika låtar. Först skulle vi ha du är allt med sonja alden i kyrkan och sen dansa till en annan låt. Men sen när jag på BT stötte på en svensk text till sången Hallelujah med jeff buckley (leonard cohen i orginal tror jag) så ändrade vi oss.

Du är allt finns ju inspelad men det gör ej den andra låten så en solist ska sjunga Hallelujah i kyrkan och sen dansar vi till du är allt. Så tror jag att det blir. Det var det senaste budet iaf

ska ni dansa vals??
Svar på tråden September 2009