• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • MyochErlend

åh.... jag förstår !! :D
    väldigt god idè...
    åh.. jag vill hitta på ngt personligt till min man :)
    något sånt finurligt som bara jag kan komma på ;)

• MyochErlend

oj..hur lät det.. jag menar en sak som bara jag skulle kunna ge honom.. som bara jag som hans nyblivna fru skulle kunna komma på :)

• september2009bröllop

hehe de sista lät nästan värre.. eller de kanske jag som har fantasi

• TesshjärtaFred

Jag hade tänkt att göra så först, för redan när vi provade ut våra förlovningsringar i januari så visade han i butiken två smala med massa diamanter på varje sida och det var sjuuukt snyggt. Men det skulle bli så dyrt då de ringarna gick på typ 8000 var. Men det är förmodligen mer karat och bättre kvalitet på de briljanterna eftersom det är så stor skillnad i pris. Men jag ska kolla in albrekts guld.

Angående morgongåva så har vi bestämt att vi skippar det. Det är så mycket kostnader ändå.

• MyochErlend

hahahaja..
    hmm.. ,morgongåva behöver inte bli så dyrt..
    men jaja...
    hehe
    det kan ju också misstolkas ;)

• Igia

Vi har en budget på 120 000kr men då har vi budgeterat för en lokalkostnad på 20 000 som bara blev 3500 så vi ligger lite plus just nu
    Ang ring så kommer jag att beställa min via nätet men hoppas få åka upp och prova den innan. De har bara butik i Härnösand men vi köpte våra förlovningsringar från de och då provade vi inte inna. Blev så nöjd ändå!!

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 16:48:33 följande:
    Förresten tjejer, vad har ni för budget? Visst har vi inte diskuterat det än?
  • TesshjärtaFred

Oj, schysst att få en lokal för 3500 när man budgeterat för 20000! Vår lokal kostar 49000!

• koholma
    TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:16:11 följande:
    Oj, schysst att få en lokal för 3500 när man budgeterat för 20000! Vår lokal kostar 49000!
    Oj! Vad ingår i det priset? Och var ligger den?
  • Igia

Ja, det tyckte vi oxå
    Ni köper ett helt paket el?

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:16:11 följande:
  • TesshjärtaFred

Förstår att ni satte kvällssnackset i halsen.
    Det är ett slott som ligger i Södermanland.
    I kostnaden ingår dock alla lokaler, boende för alla gäster, städning av allt utom köket, porslin, dukar, tårtställning och allt man behöver för middagen, tvål, diskmedel, bastu som man kan använda... Ja, ganska mycket helt enkelt. Och vi tar ju betalt av gästerna för boendet, så vi räknar med att det för oss blir en kostnad på ca 20000, lite mer. När vi kollade andra alternativ skulle en del ha 15000 och då var det ganska sunkiga ställen. Eller om det var billigt så låg det inget fint (vi ska gifta oss borgerligt och ville att vi skulle kunna gifta oss på plats) eller så fick man bara vara där till 01. Nu får vi festa så länge vi vill så länge vi stänger fönstren eller sänker musiken lite vid 03. Dessutom får man ta med egen mat och dryck vilket gör att man kan hålla de kostnaderna nere. PLUS - vi får ett slott!

Svar på tråden September 2009