• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • MyochErlend

ok...yes.. händer det ngt hos er brudar dag ?? :)

• september2009bröllop

jag provade brodera igår och det gick inte bra! men har fått ett pris på 12,50 per servett från ett företag här i stan som jag tänkte ta så idag ska jag kolla tyg till servetterna

vad händer själv då my?

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-12 16:54:51 följande:
    jag provade brodera igår och det gick inte bra! men har fått ett pris på 12,50 per servett från ett företag här i stan som jag tänkte ta så idag ska jag kolla tyg till servetterna vad händer själv då my?
    jag har ringt till en fotograf...
    idag.. hmm.. ska få skickat bilder till mig..
    annars så har jag mest skrivit essays idag och vart å simmat :)
    Ikväll ska jag och min blivande skriva på kontrakt för lokalen.. så då är det "no way back" ... ;)
  • september2009bröllop

åååh vad kul

• Igia

Spännande.

Har ni kommit så långt som till tårta? Vi har börjat fundera. Vill gärna ha minitårtor men har visserligen bara fått ett pris än sålänge och det var 48:- biten och det var lite dyrt tycker jag...

• september2009bröllop

idag kom min m2b's kostym och väst från suitopia och den va sååå fin!

• september2009bröllop

nu har vi precis haft planeringsmöte hehe så romantiskt det låter :-P inte ett dugg men bra e det.. efter noga beräknande på olika stora poster fick vi ner budgeten ytterligare 5000 kr.. utan att egnetligen spara in på nått.. har gjort ganska grov överslags räkning på en del saker och nu räknade vi lite mer noga på det.. men har fortfarande en del sånna poster kvar som ska beräknas lite längre fram..

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-12 20:24:52 följande:
    nu har vi precis haft planeringsmöte hehe så romantiskt det låter :-P inte ett dugg men bra e det.. efter noga beräknande på olika stora poster fick vi ner budgeten ytterligare 5000 kr.. utan att egnetligen spara in på nått.. har gjort ganska grov överslags räkning på en del saker och nu räknade vi lite mer noga på det.. men har fortfarande en del sånna poster kvar som ska beräknas lite längre fram..
    vad har ni satt maxbudgett på??
  • september2009bröllop

vi va uppe i 70 000 men har kommit ner till 65 000.. vi vill ju komma undan så billigt vi kan men utan att egentligen dra ner på något.. nu bytte vi ju lokal så vi kan bjuda på alkoholen hela kvällen etc...

vi vill gärna köpa hus också och då vill man ju ha lite pengar till det...

• Igia

Vad roligt!
    Vad fick ni betala för den?

september2009bröllop skrev 2008-11-12 19:23:03 följande:
    idag kom min m2b's kostym och väst från suitopia och den va sååå fin!
Svar på tråden September 2009