• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • TesshjärtaFred

Rockelstad slott heter det. Den som är nyfiken kan googla så hittar ni det.

• Igia

Vi tittade på det oxå först. Var väldigt sugna på det men vi blir för många gäster så det var så svårt med boende till alla.
    Ni kommer att få det kanon där!

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:30:39 följande:
    Rockelstad slott heter det. Den som är nyfiken kan googla så hittar ni det.
  • gosbruden

Vi har en budget på 48000:- vi ska dock göra mycket själva som mat. Vår lokal kostar 3000:- det är en mysig bygdegård där vi får hushålla med sake roch ting själva. Det är bra för det är precis så vi vill ha det.

Vad gäller ringar så vet jag inte hur vi ska göra. Har kikat runt lite på internet men det känns inte rätt att beställa över internet för mig. Sen vet vi inte om min blivande ska ha ring heller.

Ja ni brudar, beslut, beslut och åter beslut..

• TesshjärtaFred

Igia, roligt att ni också kollat på det. Vi var där i mars-april och kikade och blev tokkära i det båda två. Eftersom jag kommer från trakten kändes det också kul.
    Men, vi tyckte att det var dyrt och kollade en massa andra alternativ. Dock var det aldrig något som vi kände riktigt för och när vi väl började räkna skilde det inte såååå mycket mellan de vi tyckte var okej. Vi ville gärna att gästerna skulle kunna övernatta och då var det antingen ställen för flera hundra tusen som var alternativet eller typ kollogårdar på Barnens Ö som skulle kosta typ 15000 men var skitsunkiga.

• TesshjärtaFred

Var ska ni vara nu då Igia? Hur många blir ni?
    Vi blir nog runt 80, men vi har räknat på att 50 sover över. Blir det sen fler så är det ju bara en bonus.

Gosbruden: Ja visst är det mycket beslut. Ett tips om man känner att det är mycket är att boka av saker i ordning.
    Då har man inte allt att tänka på samtidigt liksom. Jag och min blivande har planeringsmöten. Kanske inte så romantiskt, men otroligt praktiskt. Då "slipper" man gå omkring och tänka på alla detaljer hela tiden. Sedan är det så klart att det finns vissa saker som man tänker och funderar på, speciellt jag, men de stora besluten tar vi vid mötena. Förra mötet hade vi 20 oktober, och det var det tredje stora mötet efter budgetmöte och möte där vi bestämde oss för var vi ska vara. Nästa möte ska vi ha i december någon gång. Hur praktiskt som helst.

• Igia

Lite så kände vi oxå. Nu får vi hysa in de på hotell istället. Men det verkar inte som om det är något problem..

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:45:20 följande:
    Igia, roligt att ni också kollat på det. Vi var där i mars-april och kikade och blev tokkära i det båda två. Eftersom jag kommer från trakten kändes det också kul. Men, vi tyckte att det var dyrt och kollade en massa andra alternativ. Dock var det aldrig något som vi kände riktigt för och när vi väl började räkna skilde det inte såååå mycket mellan de vi tyckte var okej. Vi ville gärna att gästerna skulle kunna övernatta och då var det antingen ställen för flera hundra tusen som var alternativet eller typ kollogårdar på Barnens Ö som skulle kosta typ 15000 men var skitsunkiga.
  • gosbruden
    TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:50:01 följande:
    Gosbruden: Ja visst är det mycket beslut. Ett tips om man känner att det är mycket är att boka av saker i ordning. Då har man inte allt att tänka på samtidigt liksom. Jag och min blivande har planeringsmöten. Kanske inte så romantiskt, men otroligt praktiskt. Då "slipper" man gå omkring och tänka på alla detaljer hela tiden. Sedan är det så klart att det finns vissa saker som man tänker och funderar på, speciellt jag, men de stora besluten tar vi vid mötena. Förra mötet hade vi 20 oktober, och det var det tredje stora mötet efter budgetmöte och möte där vi bestämde oss för var vi ska vara. Nästa möte ska vi ha i december någon gång. Hur praktiskt som helst.
    Vilken bra ide! den ska jag framföra rill min blivande. hoppas att han gillar den lika mycket som jag! Jag är också sån att jag går runt och funderar och planerar i huvudet... typ jämt!
  • TesshjärtaFred
    gosbruden skrev 2008-11-11 21:55:49 följande:
    Vilken bra ide! den ska jag framföra rill min blivande. hoppas att han gillar den lika mycket som jag! Jag är också sån att jag går runt och funderar och planerar i huvudet... typ jämt!
    Många skrattar lite åt mig när jag berättar, men för oss funkar det skitbra. Min blivande är inte så road av planering och då blir det annars att när jag frågar honom om något så blir svaret att han inte vet. Men om han vet att vi ska ha möte och diskutera saker så skärper han till sig för då vet han att det inte är samma gamla tjat som alltid.
    Jag tar på mig projektledarrollen och bestämmer dag, och vad vi ska ta upp och sen bestämmer vi. sist bestämde vi att han är ansvarig för catering och ska kolla offerter till nästa möte och jag är ansvarig för inbjudningskort och ska kolla upp det. Jag ville att vi skulle prata om själva vigselakten, men han var inte där mentalt än så då bestämde vi att vi tar det nästa möte. Eller nästnästa. Då blir jag lugn för jag vet att vi kommer att ta det längre fram, och han blir lugn för att jag då inte tjatar på honom. Mycket praktiskt.
  • Igia

Verkar som ni verkligen har hittat nåt som funkar för er! Undrar om jag skulle få samma respons från min blivande... När vi åker till sundsvall så blir det lite av möten för oss oxå fast på sådär tre-fyra dagar istället. Då ska vi hinna med så mkt som möjligt när vi är där... Men det har faktiskt funkat bra såhär långt. Hoppas det håller in i mål oxå

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:59:26 följande:
    Många skrattar lite åt mig när jag berättar, men för oss funkar det skitbra. Min blivande är inte så road av planering och då blir det annars att när jag frågar honom om något så blir svaret att han inte vet. Men om han vet att vi ska ha möte och diskutera saker så skärper han till sig för då vet han att det inte är samma gamla tjat som alltid. Jag tar på mig projektledarrollen och bestämmer dag, och vad vi ska ta upp och sen bestämmer vi. sist bestämde vi att han är ansvarig för catering och ska kolla offerter till nästa möte och jag är ansvarig för inbjudningskort och ska kolla upp det. Jag ville att vi skulle prata om själva vigselakten, men han var inte där mentalt än så då bestämde vi att vi tar det nästa möte. Eller nästnästa. Då blir jag lugn för jag vet att vi kommer att ta det längre fram, och han blir lugn för att jag då inte tjatar på honom. Mycket praktiskt.
  • MyochErlend
    TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:59:26 följande:
    Många skrattar lite åt mig när jag berättar, men för oss funkar det skitbra. Min blivande är inte så road av planering och då blir det annars att när jag frågar honom om något så blir svaret att han inte vet. Men om han vet att vi ska ha möte och diskutera saker så skärper han till sig för då vet han att det inte är samma gamla tjat som alltid. Jag tar på mig projektledarrollen och bestämmer dag, och vad vi ska ta upp och sen bestämmer vi. sist bestämde vi att han är ansvarig för catering och ska kolla offerter till nästa möte och jag är ansvarig för inbjudningskort och ska kolla upp det. Jag ville att vi skulle prata om själva vigselakten, men han var inte där mentalt än så då bestämde vi att vi tar det nästa möte. Eller nästnästa. Då blir jag lugn för jag vet att vi kommer att ta det längre fram, och han blir lugn för att jag då inte tjatar på honom. Mycket praktiskt.
    vi har det som er !!!
    mycket praktiskt !!
    Rekomenderas varmt !!
    men vi prövar att gora det lite mysigt...över en bit mat eller liknande :):)
    Och så presenterar vi det som vi har kommit fram till på ett entusiastiskt sätt :)
    Det roligaste hittils var när jag hade plockat ut 9 vals låtar till förra mötet och så skulle vi få ner det till 4 st..
    så vi var tvungna att lyssna och provdansa ;)

Mycket humor och skratt den kvällen och vips så var vi eniga om 4 st :D
Svar på tråden September 2009