• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • gosbruden

vi ska alltså dansa men inte vals kanske jag skulle skrivit också...

• MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 13:43:39 följande:
    Ja, visst är det skönt att ha någon som man alltid kan prata med. Härligt att kunna byta ideér.. Vi ska inte dansa vals på festen, vi håller på väljer mellan olika låtar. Först skulle vi ha du är allt med sonja alden i kyrkan och sen dansa till en annan låt. Men sen när jag på BT stötte på en svensk text till sången Hallelujah med jeff buckley (leonard cohen i orginal tror jag) så ändrade vi oss. Du är allt finns ju inspelad men det gör ej den andra låten så en solist ska sjunga Hallelujah i kyrkan och sen dansar vi till du är allt. Så tror jag att det blir. Det var det senaste budet iaf ska ni dansa vals??
    ja...
    vi ska ha en liten session där det är vals som gäller..
    vi la ner mycket tid på att hitta 4 lite annorlunda mer nutida valssånger...
    vi ska börja med "in the arms of angel"
    sen "natural woman"-areta franklin
    "kiss from a rose" med seal
    och avsluta med "crazy" med aerosmith

självklart hoppas vi då på att folk har joinat oss på dansgolvet :):)

vi går båda på musikhögskolan och ska ha vänner som spelar.. så åhhh.. jag längtar**

Jag ska sjunga du är allt i kyrkan.. *hemligt*
  • gosbruden

det måste ju bli hur bra som helst.. levande musik är ju alltid ett plus, vi ska inte ha det för vi har inte budget för det.
    jag skulle önska att jag vågade sjunga du är allt till min blivande men hopar över det.. :) en vän ska sjunga på vårt bröllop

• MyochErlend

ja..hade vi vart tvugna att hyra band hade vi nog inte gjort det.. men nu ställer ju alla våra snälla vänner upp gratis...
    så då går det bra :)

är du säker på att du inte ska sjunga den själv då ??...är säker på att din blivande skulle uppskatta det ;D

• gosbruden

ja, vi fpr se om jag samlar mod till mig, det får tiden utvisa.. skulle va kul men vet inte om jag skulle klara det..

• MyochErlend

...men du..du kan ju gå in för att sjunga den själv men ha din kompis som "back-up"... ett litet tecken till henne och hon förstår att hon måste göra det :)
    eller kan du ha med henne...
    det är ju ändå 2 stämt på en del ställen i den sången...skulle du inte klara av det så kan hon sjunga vidare...:)

• gosbruden

Det var en bra ide du hade, så kan man kanske göra.. får se om mina nerver klara det! men låten kan jag utan och innan så det är inga problem med det! :)

skulle vilja sjuna själv men som sagt får se om jag vågar, kompis som backup var wn bra ide, ska fnula lite på det ett tag!

• MyochErlend

jag ska ha det..
    eller hon som ska vara med och köra ..hon är såååååå duktig på att sjunga.. så hon ska vara med och köra och går det riktigt dåligt så får hon ta över..men lite *snyft* från dig eller mig kommer ingen störa sig på utan det blir bara en vacker effekt :)
    Det viktigaste är bara att få låten i rätt tonart så den inte är för hög ..speciellt om det säkert den dagen kommer vara jobbigare än vanligt att sjunga ;)

• gosbruden

ja, precis. Jag är bara rädd att jag ska stå där och fulgråta, inte så snyggt

• alltidvi

Vad modiga ni är! Min sambo tyckte att jag skulle sjunga i kyrkan men även om det hade varit speciellt är jag rätt säker på att min röst skulle spricka...

Svar på tråden September 2009