Avath skrev 2008-11-11 01:01:53 följande:
Jag skulle rekommendera till alla som lider av IBS eller liknande att hitta en duktig akupunktör. Jag gick hos en för mina rygg besvär förut och han fick bort smärtan och de bakomliggande orsakerna (känslor som stoppar upp energi flödet)... något som allehanda läkare, mediciner och sjukgymnaster inte kunnat hjälpa mig med.
Så nyligen när min IBS helt enkelt tog över mitt liv för mycket så ringde jag upp honom (något jag borde gjort för länge sen) och har nu varit där två gånger och är MYCKET bättre. Han har en ny teknik som en kines har klurat fram som tygligen ska funka mot alla slags magbesvär. Min akupunktör hade provat den på två andra patienter och både hade förbättrats markant.
Jag med!!!! Jag kan äta utan att må hemskt illa, jag kan äta VAD JAG VILL! utan att får panik ont i magen. Jag har mer energi och jag går på toa oftare utan att det är obehagligt.
Han sa att en till två behandlingar till och så borde alla mina besvär vara borta.
"Nackdelen" till behandlingarna är ju att jag måste bearbeta de känslor som har gjort så att jag har IBS. Emotionell stress sätter ju sig ofta i magen.
Jag är på väg mot ett friskare liv. Jag hoppas någon annan här inspireras till att låta sig prova på andra sätt att laga sig själva utan mediciner och västerländska doktorer.
=0) Jag är väldigt glad. Jag kan äta choklad!
Det låter mycket intressant! Vad heter din akupunktör?? Det är en fruktansvärd sjukdom som förstör... =( Min sambo har lidit av det i flera år och nu orkar vi snart inte mer... Har ni några tips så är vi öppna för att testa allt!!! (Känns iof redan som vi testat allt...) Men tipsa oss gärna!
Kram