• Nibla

Fikasugna erfarna makar

Vad fasen...hann starta en tråd jag med innan jag hittade denna! Hahah!

• Nibla

Bebben mår bara fin-fint, växer och frodas!

• Nibla

Hej hej!

Har varit ute i regnet och promenerat en timma med en mammakompis. Sen fikade vi här hemma, vi på te och vaniljlängd och bebbarna fikade på tuttarna.

Annars inget nytt här, tycker det är lite mysigt med regn....fast det räcker med en dag!

• Nibla

Carma,
    vad bra att hon klarade testet!

• Nibla

Åh, vad det ska bli skoj att träffa er på torsdag!!! Har lite abstinens!
    När är det sagt? Jag kommer med största sannolikhet åka in tidigare och besöka N på jobbet med lillan.

• Nibla

God morgon!
    Idag kommer kompisar på besök, har skickat iväg N och köpa kanelbullar, dagen till ära!
    Om gästerna åker hem i något sånär tid kanske jag beger mig till pysselmässan i Partille.

Vi köpte en Babybjörn på Blocket igår, en svart för 400 spänn. Lillan slocknade direkt när jag satte ner henne i den så den verkar ju fylla sin funktion. Igår när hon gnällde på eftermiddagen lyckades jag göra en västerbottenpaj med en hand medan hon hängde på axeln. (Detta var alltså INNAN köpet av bärselen)

På frågan vad det blir för andranamn på lillan blir det mitt förnamn. Hade velat att hon skulle heta Agnes också, eftersom det finns på både min och N's sida, men det vore ju som att "slösa" ett bra namn om man skulle få en till dotter i framtiden. Hehe!
    Frujj, det vore ju faktiskt lite skoj att ge honom Lillebror som andranamn!

Nu ska jag köra en express-sminkning innan lillan vaknar och vill käka.

Trevlig lördag till er alla!

• Nibla

Hej på er!

Idag har vi varit på sångstund i kyrkan. Vi var med på två sånger sen skulle lillan prompt ha en slurk, så vi fick gå undan och hon hade ätit färdigt när det var en sång kvar. Men vi var med på fikan i alla fall, haha!
    Även om lillan inte har nån större behållning av sångerna, så tror jag ändå det är viktigt med musik trots att hon är så liten och även att vara ute och träffa andra barn.
    Sen handlade vi på ICA, tog en fika när vi kom hem, sen somnade vi som stockar bägge två framför Cityakuten.
    Så, då har denna dagen gått också!

Igår skulle vi till Borås Djurpark med mina föräldrar och brorsas familj. Vi avböjde när vi drog upp rullgardinen på morgonen...... Vi strålade samman hemma hos mina föräldrar sen vid lunchtid, vi var torra medan de andra var våta in till underkläderna! Haha!

• Nibla

Ab,
    Maken såg dig på tåget imorse. Han är inte så bra på namn så han sa: "Jag såg hon med stativet på tåget idag".

• Nibla

Hej hej!
    Har precis kommit tillbaka från en promenad ner till centrum. Vi gjorde lite ärenden nere i "köpcentrat". Tog en caffe latte på torget och blev vittnen till dramatik på hög nivå!!!
    In på torget kommer två brandbilar och en ambuland i full karriär med sirener och blåljus. Det ryker som fasen från ett av fönstrena i en lägenhet på andra våning! Det tar inte lång tid för brandmännen att konstatera att det är en hantverkar som bilar golv med fönstret öppet. Så "brandröken" vara bara vanligt slipdamm. Mohahah!

Idag ska jag laga Korv Stroganoff, eller som min kusin sa när han var liten "Korv Snowracer".

• Nibla

Frujj,
    FY vad irriterande med kundtjänster som inte tar tag i ens ärende....*suck*
    Tycker det mycket väl låter som ett giltigt skäla att häva köpet.

Nu kom grannens pappa in här (gubbe mellan 90 och döden typ). Han frågade för ett tag sen om han och frugan fick ta fallfrukt från vårt äppelträd. Vi sa att de fick ta så mycket de ville, även från trädet. Så nu kom han förbi och lämnade tre burkar äppelmos, gulligt va?

Idag är jag en sann husfru! Har städat, skött vårt barn exemplariskt, (dvs matat, bytt blöja, promenerat och sjungit sånger ur svenska sångboken), tvättat tre maskiner tvätt, handlat, lagat mat och betalat räkningar.
    Ska snart ta med lillan och bänka oss framför Top Model på TV3.

Carma, vad sägs om att stråla samman nån dag framöver och umgås lite med våra små fiselisor!
    (frujj får gärna komma ut till förorten också om du vill! )

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar