Fikasugna erfarna makar
Frujj, menade så klart BARNvakt, inte att E skulle vakta en bana....
Frujj, menade så klart BARNvakt, inte att E skulle vakta en bana....
Tez, jag har mailat en av kollegorna och uttryckt att jag blev besviken och undrade hur resonemanget gått.....får se om hon svarar!
Detta var alltså ingen tilställning anordnad av Volvo utan en privat bland kollegorna. Hade det varit Volvo och man inte blivit inbjuden är det en sak i dessa bråda tider.......
Linum,
Ska hämta skottkärran ur garaget!
Tez,
Ja, får se om de svarar. De kanske skäms.....
I alla fall, det är lite märkligt eftersom jag var inbjuden till pizzabaks-kväll i november, hemma hos en av dem. Nu blev det dock inställt pga sjukdom.
Jag tar initiativ till att träffas, jag var ju där förra veckan och bjöd på hembakta lussebullar.
Känns liiiiiite som när man gick i femma och inte fick vara med nån och leka....löjligt jag vet, men just nu är jag bara frågande till hela situationen.
Hej hej!
Idag har vi storhandlat inför julen. Jag har hunnit baka "choclate crackels" som Leila bakade på TV i onsdags. Har även gjort wienernougat och marsinpansvampar med kokos. (Man rullar marsipan i små rullar, doppar toppen i smält choklad och doppar sen i kokos, så ser de ut som svampar)
Skulle gjort smaksatt ischoklad också, men köpte inte tillräckligt med formar.
Min kollega ringde mig förut och redde ut det där med julknytisen. Det är VÄLDIGT turbulent på avdelningen just nu, bara fyra ska få vara kvar och fyra personer ska omplaceras. Konsulten som var med slutade idag så det var avslutning för henne också i onsdags. Mycket av julknytisen gick åt att diskutera läget, så då blev det bara så att de inte bjöd in mig. Hon sa att de verkligen inte satt och velade fram och tillbaka om de skulle bjuda mig eller inte.
Jag uppskattar att hon ringde tillbaka och hon uppskattade att jag sa ifrån. So problem solved! Skönt att slippa tänka på det.
Ikväll är det På Spåret och en påse chips som gäller.
Carma,
Ja, fast maken har varit hemma halva dagen, så jag har haft "barnvakt". Haha! Alltid retar det någon att kalla det barnvakt när man har hand om sina egna barn.
Hade några manliga kollegor på förra jobbet som sa så på fullt allvar. "Nej, jag kan inte vara med på after worken för jag måste passa barnen, Marie ska iväg".
Fel, "Nej, jag kan inte vara med på after worken för jag ska vara barnvakt, frugan ska iväg"
Bauti,
Trist med körig mage! Ännu tristare att du ska åka till Thailand.... hehe!
Idag har vi haft prästen som ska döpa lillan, på fika. Vi gick igenom ordningen, namn, psalmer och annat. Jag ifrågasatte varför det står i en av bönerna "barnet ska renas från syndernas skuld". Tyckte att ett sånt litet barn knappast kan vara full med synd och skuld. Han förklarade då vad som menades med det och gick med på att stryka skuld. hehe!
När vi fikat klart frågade han om vi kunde avsluta med en bön och jag svarade, "javisst". N satt i andra tankar och precis när prästen skulle till att be frågar N: "Hur lång tid tar det?" och syftade på dopgudstjänsten.....Nu går han omkring och biter sig själv i tungan och skäms och grämer sig över att han inte lyssnat ordentligt. Hahah!
Nu ska vi snart ha lite gäster på glögg och godsaker. Ska bjuda på:
Glögg
Pepparkakor med mögelost
Chokladkola
ischoklad med apelsin
ischoklad med kardemumma
wienernougat
marsipansvampar
apelsintryffel
mandelbiscotti
Nötchoklad (valnötter, mandel, pinjenötter)
Hoppas det blir nåt kvar till julafton! Hehe!
Ab,
R körde bakom mig på motorvägen och på avfarten här i förorten! Kände igen er röda fina bil!
Får jag flika in?
Ska ge Absolut Dansband till svärfar. Någon som kan rimma på det?
Ska tillägga att han ger en buggkurs till svärmor i julklapp, kanske kan anspela på det.....
Hej hej!
Har idag hunnit med att städa köket, duka bordet till inför morgondagen, varit med Doris till veterinären för att ta bort stygnen, handlat clementiner och vörtbröd, tankat bilen.
Just det, har även bytt två bajjblöjor och ammat.
Nu snart ska jag packa ihop oss och sticka till svärföräldrarna på uppesittarkväll med Binoglotto.
Tusen tack för rimmet, Linum! *stående ovationer*
Jag bojkottar tom ICA Kvantun så här dagen för julafton!
Julen kommer samma datum varje år, mig veterligen har den aldrig uteblivit, varför stressar folk sista dagen före ändå?!?!?!
Nu ska vi snart till svärisarna!
GOOOOOOOOOOOOOOD JUUUUUUUUUUUUUUL!
Snart ska vi iväg på julkaffe hos min farbror, med 35 andra släktingar. Det bästa på hela julen!!!
Min fasters mandelmusslor med hjortonsylt till frukost. Hahha!
Sen åker vi hem hit och bara myser hela dagen och kvällen. Sköööönt!
Tez,
Det var nånting om att svenska folket sviker Svenska Kyrkan och går ur, och så var det ett reportage från Lundby församling.
Frujj,
Lillan ligger här och charmar och "pratar" så det går ingen nöd på henne. Blev nog lite nojjig!
Ab,
Låter som en superläcker dukning! Vår dukning går inte helt oväntat i rött och vitt.
Hej på er!
Har haft en mysig jul, även om det varit en del flängande. Men julafton firade vi hemma och det var verkligen mysigt!
L fick många fina julklappar, min finaste var Leilas "Piece of cake" och en rosa/röd kakburk i plåt.
Fick också en matchande röd hushållsassistent, så nu jäklar ska här bakas.
Bauti,
Även om man inte ska byta julklappar så vill man ju ha ett liiiitet paket att öppna i alla fall, så jag förstår dig.
Idag mår jag inget vidare, börjar nog få influensa! Hostar och har lite feber. Det får verkligen inte bli värre för vi ska ha dop imorgon!!!
N har varit och handlat inför dopet och ringer från affären och säger att han hittat billiga rosor att ha på bordet, fina rosa/röda. När han kommer hem kommer han med tre buketter nejlikor, värsta begravningsblommorna! Hahah!
Hej hej!
Här är det lugnt, en gammal kollega kommer snart förbi på besök.
Vi har börjat planera hur vi ska göra iordning i lillans rum. Hon fick en liten röd soffa i julklapp av sin farmor och farfar, hur söt som helst. Var i fägaffären igår och hämtade färgprover. Tre av väggarna ska få färgen "jordgubbsmjölk" en svag svag rosa som nästan ser vit ut. Sen blir det en randig fondvägg i rött, vitt, tuggummirosa och grönt. Har även hittat en sida på nätet där man kan köpa väggdekor, så nåt sånt blir det också.
Dopet flöt på bra. Hon fick jättefina saker, bla en tavla som min mormor broderat. Hur fin som helst!
Imorgon ska vi hem till goda vänner på nyårsmiddag. Det blir knytis så jag ska fixa dessert. Det blir parfait med varmrörda hallon. Inte helt fel.
Carma, firar ni nyår en dag tidigt?
I eftermiddag blir det en promenad ner till torget, det är REA i barnbutiken!
Tez,
Här är sidan med väggdekor: vimsadekor.se/