• Nibla

Fikasugna erfarna makar

Hej på er!

Har nu varit och vaccinerat Lillan. Hon skrek som en stucken gris, så mycket så jag också började grina. Töntigt, jag vet.....

Nu ska vi vara hemma resten av eftermiddagen, ska städa lite och kolla på Project Runway!

Ab,
    Trist med julen.....

• Nibla

Har inom loppet av 30 minuter hunnit med följande:
    Bakat en äppelpaj
    Dammsugit undervåningen och trappan
    Gjort iordning en adventsljusstake
    Skrivit ett mail
    Bytt om
    Plockat in matvaror i kylen

Snacka om effektiv!

Just det ja, jag har kissat också!

• Nibla

Hahah!
    Kan se Linum framför mig iklädd träningskläder och svettband med dammsugaren i högsta hugg, joggandes runt i lägenheten! Muhahah!

• Nibla

Har precis kommit hem från julmingel med jobbet. Trodde det började 18.30 men det började 17.30 så vi var en hel timma sen. När vi kom höll de på att plocka undan maten. Snabbvisit med andra ord.

• Nibla

Frujj,
    Vi fick köpa till en spruta mot pneumokocker som kan orsaka hjärnhinneinflammation. Den ska tas tre gånger och kostar 560 spänn PER GÅNG!!
    De barn som föds efter nyår får denna gratis.....

VI har råd att betala detta men jag tänker på de familjer som inte har råd med dessa pengar, 1600 spänn totalt. Bedrövligt att det ska vara en klassfråga att vaccinera sina barn.....

• Nibla

Jag fick heller ingen information om den extra sprutan utan fick höra från en annan mamma att det fanns en extra spruta så jag frågade BVC-sköterskan. Fick lite känslan av att om jag inte hade frågat så hade hon inte sagt nåt heller.

För oss var det inget snack om saken att pröjsa för den extra sprutan då denna är vaccin mot bla hjärhinneinflammation vilket kan orsaka dövhet. Många av de barn som fick hörselimplantat av det företaget jag jobbade för innan hade drabbats av hjärnhinneinflammation, så ni kanske ska kolla med BVC. (Vill inte skrämmas, men detta var främsta orsaken till varför jag ville att hon skulle ha den)

• Nibla

Frujj,
    Åh, vad avis jag blir på att du ska bada.......vi har ju som bekant inget badkar längre, sen vi flyttade från lägenheten i stan.

Har varit på en liten promenad och handlat på ICA. Det blev sirap, blockshoklad, nougat, marzipan, nötter och grädde. Kan ni gissa vad jag ska hitta på?? Hehe!

I helgen var jag på en lagerutförsäljning nära där mina föräldrar bor. Köpte följande:
    Fyra krukor, en picknickväska, två ljusstakar i gips, en adventsljusstake, fyra stjärnor att hänga i fönstret som dekoration, en vas, ett fat. Det mesta i märket Cesars Collection som har en massa fint inom heminredning. För allt detta fick jag betala 250 kr. Som hittat! Jag ÄLSKAR att fynda!

Nu skriker lillan, bäst att ta upp henne!

• Nibla

Carma,
    Lustigt att man kan glömma de enklaste sakerna! Jag har några gånger gått upp på övervåningen för att hämta mina glasögon, kommit på andra saker att göra på vägen och totalt glömt bort att hämta dem. Haha!

Förresten, kan inte du ta kort på chokladasken du scrappat? Jag är lite sugen att försöka mig på att scrappa en sån till min faster som vi ska till på julafton.

• Nibla

Å, det måste jag försöka mig på att göra!!! Jättefint!

• Nibla

Carma,
    Kan behöva lite guidning dock, tyckte de rundande kanterna runt om såg lite trixiga ut.

Vi håller även tummar och tår för Herr Linum!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar