• Nibla

Fikasugna erfarna makar

Carma,
    Fy vad surt! Hade det varit kyl/frys som pajat för er så hade ni kunnat hämta ett här, eftersom vi har ett extra.
    Typiskt nu inför jul också.....

Här är det rena sjukstugan. N är hemma från jobbet idag, L är igentäppt men JAG börjar i alla fall känna mig som folk igen.

Igår var vi på promenad här i förorten. Shoppade lite, hamnade på lokala kinakrogen för eftermiddagslunch. Lillan sov igenom hela promenaden, shoppingen OCH lunchen.....

Idag tänkte jag sticka iväg och kolla tyger. Ska klä om stolarna i matsalen.

• Nibla

Vi var på kinakrogen i det gula huset vid röda korset, den som ligger i källaren.

Vet inte vilken thai du menar. De som vi hittills har provat har inte varit nån hit direkt......

• Nibla

Nu har jag Carmas tacopaj i ugnen. Den slår nog min med hästlängder!

Har varit och köpt tyg till stolarna, julrött blev färgen! Har också varit på Willys och handlat, ska baka lussebullar i övermorgon. Gott!

• Nibla

Som sagt: Tacopajen var en massa strån vassare!

• Nibla

God Mörrning!

Här är förkylningen på väg bort för oss båda, dock inte för N som ligger nerbäddad i sängen. Varför är karlar så mycket klenare än oss kvinnor när de är sjuka? Jag ska iväg med lillan om en stund och bad N lägga i en maskin tvätt, plocka ur diskmaskinen och mata katterna eftersom jag inte hinner.
    Då säger han: "Men jag är ju så dålig". Jaha? Och? Jag var minst lika dålig förra veckan och gjorde alla sysslor INKLUSIVE att ta hand om en 3 månaders bebis. BAH!

Nu ska jag och lilla till Eriksberg och äta sushi med min chef!

• Nibla

Jag är gärna med på fika hos dig Carma! *bekvämt*

• Nibla

Ab,
    Tack, har svarat i den tråden.

Här är vi tillbaka på banan igen. Igår var min faster här på besök, min favoritfaster! Hon var min dagisfröken när jag var liten, så man kan säga att hon lite av en extramamma.

Idag ska vi på mammafik för första gången på nästan två veckor. Gött att komma ut och träffa lite folk. Sen ska vi in till stan till en kompis vars syster är och hälsar på. Systern är förståndshandikappad, 24 år, men som 7 år till sättet. Hon är rätt rolig!

Har en go och glad liten unge bredvid mig, hon sitter och sprattlar i sin babysitter. När man söker ögonkontakt och börjar pratar med henne skiner hela hon upp. Det är verkligen så man smälter och känner sig oerhört stolt!

Ang fika, så kan jag denna helgen, nästa helg kan jag bara på söndagen, eftersom vi på lördagen ska på interntionell julmarknad i Borås.

• Nibla

Morning,
    Har planerat hela veckan att jag idag ska in till stan och byta en klänning till L. Ska passa på att göra lite andra ärenden, bla hitta en bra amnings-BH.
    Imorse tog N bilen till stationen, så jag och lilllan får ta en promenad för att hämta bilen. Men givetvis glömmer N sätta i barnstolen..... Får antingen stanna hemma, eller köra barnvagnen med en hand och bära stolen i den andra. *suck*

Ska i alla fall gå till frissan imorgon! yay!

• Nibla

Frujj,
    N tog bilen till stationen här i förorten. Vi promenerade ner till stationen för att ta bilen in till stan. Då måste ju lilltjejen sitta i sin stol, så jag fick alltså promenera med den från hemmet ner till stationen.

• Nibla

Hej!

Carma och Ab: Tack för fika och trevlig sällskap igår!

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar