• Nibla

Fikasugna erfarna makar

Carma, javisst kan vi ta en fika!
    Du kan komma till oss denna gången, kanske ska bestämma en dag nästa vecka, måndag eller tisdag tro?

Har förresten varit på ICA och inhandlat en Aladdinask för 39 spänn, måste bara köpa nåt snyggt julpapper, jag har bara snuttar kvar av de som jag gjorde kort av. Ska bli spännande!

Katten D har gjort sig illa i tassen så vi ska till veterinären med henne i eftermiddag. Jag har stängt kattluckan så hon går omkring som en äggasjuker höna. Jamar och "kuttrar". Nu håller hon hov i vardagsrummet och klöser på nåt i ren protest, bäst att se efter vad hon har för sig.

• Nibla

Oj, det var några inlägg att läsa igenom!

Vi har precis vaknat! Oj! Lillan har visserligen ätit vid 3-tiden och 6-tiden.

Ska gå ner och se hur Doris mår. Hon var ju hos veterinären igår och han konstaterade ett skärsår på tassen. Han sövde henne och amputerade bort en trampdyna. När vi hämtade henne var hon fortfarande sövd så hon gick omkring helt groggy igår, stackarn!

• Nibla

Linum,
    Tråkigt med makens jobb......

• Nibla

Ab,
    Vill du gå med på julkonsert i Lerums Kyrka den 17:e? Kostar 50 spänn.

• Nibla

frujj,
    Arken Konferenscenter i Arendal är jättebra. Bra rum och bra service. Vi anlitade dem mycket med jobbet.

• Nibla

Jag kan inte sova! Vaknade för en timma sen av att vår trådlösa telefon låg och pep på nedervåningen för att den var urladdad. Var tvungen att gå ner och sätta i den i laddaren. Satte på TV:n och fastnade framför "Djurpolisen i Phoenix" på Animal Planet. De beslagtog 70 hundar hos en tant. Vilken jäkla idiotkärring!
    En annan hade 45 katter. Fy vad det såg ut i det huset, de fick kliva över 1 meter höga drivor med skräp. Rena misären! (Eller för att vara lite fyndig i eländet; Rena MISS-ären.....)

Inte illa att dra ordvitsar halv tre på morgonen.....

• Nibla

Hej på er!

Med risk för ett lååångt inlägg.....

Vill börja med att välkomna Tez hem, har inte kommit mig för att säga det än. Är du brun som en pepparkaka?

Carma,
    Fika på tisdag passar bra för oss!

Frujj,
    Vad trist med boysen som är sjuka......Hoppas ni mår bättre snart!

Har varit på årets shoppingrunda! Började lite lätt på IKEA i Kållered. Stod och väntade på en P-ruta då en annan bil knep den mitt framför näsan på mig. Blev irriterad, tutade och körde längst bort och parkerade. På vägen in gick jag förbi parkeringstjuven ifråga och sa till henne att hon tagit min plats. Hon bad tusen gånger om ursäkt och sa att det verkligen inte är hennes still att göra på det viset. Hon ropade God Jul efter mig så jag fick dåligt samvete för att jag gått fram till henne.
    Väl inne på IKEA inhandlades följande:
    -Barnstol till Lillan med tillhörande bord
    -Värmeljus
    -Tvättkorg
    -Ny snuttis till Lillan
    -Ramar till "di gamle" som de ska få i julklapp med foto på L

Nästa stopp var Stadium XXL i Sisjön. Där gjorde jag samma sak som tjejen på IKEA-parkeringen. Jag snodde en parkering från en gubbe som jag trodde var på väg ut från parkeringen. Han öppnade dörren och svor åt mig, jag ropade ursäkta beredd att flytta på mig men då var han redan borta med en rivstart.
    Inne i affären ser jag gubben och går fram och ber om ursäkt varpå han börjar rodna och tittar ner på Lillan och säger att det inte gjorde nåt med tanke på att jag hade en bebis med mig. Haha!

Nästa stopp vad Allum. Handlade följande:
    -Örhängen till syrran i julklapp från Indiska. Slank även ner ett par till mig själv. Köpte även två uppläggningsfat här
    -Glitter och dubbelhäftande tejp på Clas Ohlson
    -Klänning till mig själv som jag ska ha på dop och jul.
    -Scrap-papper till Aladdinasken som jag ska scrappa
    -Godis till kvällens Idolfinal
    -Kuvert till julkorten på Panduro.

Var även inne på Polarn & Pyret och reklamerade ett par sockar som trasats sönder i tvätten. Fick ett par nya.

Stannade till på ICA på vägen hem och inhandlade ingredienser till en tacopaj.

Nu ska jag packa upp allt, mata lillan och förbereda tacopajen.

• Nibla

Vi ska ha dop den 28/12. N's bror som ska vara fadder till L är hemma från USA så det är därför vi lagt dopet på en sån dag som "menlösa barns dag".

Linum skrev 2008-12-12 17:30:21 följande:
    Frujj: Tycker att du gör helt rätt i att behålla alla basilusker hemma på Hisingen... Nibla: När ska ni ha dop?Nu stundar äntligen helg! Övning i kyrkan imorgon, julbord på kvällen och sedan konsert på söndag. Sedan är det visst måndag igen...
Svar på tråden Fikasugna erfarna makar