• Nibla

Fikasugna erfarna makar

Hej på er!
    Tack för en väldigt trevlig kväll igår!
    Partyt sög musten ur lillan, hon somnade i bilen på vägen hem och sov till 7.30 imorse. Första gången hon sovit hela natten! Gick ut en promenad 8.30, hon somnade i vagnen, och hon sover fortfarande. Hon kanske är bakis?

Ska till Allum snart, måste hitta en vinterjacka!

• Nibla

Hej!

Har precis vaknat.... oj! Var dock uppe vid 6.30-8.00, så vi somnade om efter det. Gött!

Idag ska vi gå promenad, och sen åka och lämna in bilen för bäckbyte.

Jag har heller inget emot att andra kollar in receptbloggen.

• Nibla

Hej på er!

Gör rågflingegröt till frukost. Har varit vaken ett tag, men det är såååå mysigt att ligga kvar i sängen på morgnarna då Lillan är som jollrigast och gladast.
    Ska till Åhléns idag och försöka hitta en pepparkaksklänning. Inte till mig själ utan till Lillan. *fniss*

• Nibla

Carma,

Lindex, Lindex, Lindex. (Gillar att leva farligt!) Hahah!

• Nibla

God Morgon!

Har varit uppe i en timma och har precis parkerat mig i soffan framför Nyhetsmorgon med en smörgås och en hallon/persiko smoothie.
    Hittade ingen pepparkaksklänning igår, så idag ska jag nog ta mig en tur in till Nordstan. Måste ju hitta en Fars Dagspresent till min man också. Tröja/Skjorta är lite tråkigt att ge bort. Någon som har nåt bättre tips?

Ikväll ska vi laga kreolsk gryta, titta på Idol och somna i pausen i vanlig ordning!

• Nibla

God Mörrning!

Vilket pissväder!

Helgen har varit lugn, haft besök av svärföräldrarna. De kommer ju inte för att träffa mig och N....vi står inte så högt i kurs längre! Haha!

Igår var Fars Dag, vi firade inte nåt speciellt mer än att N fick en fin tröja av L. (som hon givetvis köpt själv...haha!)

Idag ska jag och lillan på sångstund i kyrkan. Mysigt! Efter det bär det hem för mys i soffan, det är vad man får göra i detta vädret. En kopp te och tre avsnitt på raken av Beverly Hills 90210.

• Nibla

Tez,
    Vi mammor sjunger och barnen lyssnar. De lite äldre barnen ålar omkring och jollrar. L är yngst i gruppen, hon jollrar lite också!
    Sen fikar vi en timma efteråt. Haha!

• Nibla

Fika med ER är kört för mig denna veckan. Följande står på schemat:
    Tisdag: Fika med en gammal kollega
    Onsdag: Fika med mammakompisar
    Torsdag: Till hemorten för att träffa två bandomskompisar med bebisar.
    Fredag: Mammagrupp med BVC

Så mycket fika denna veckan ändå! Haha! Har nog aldrig fikat så här mycket i hela mitt liv, som jag gör nu! Tur att man ammar.....

• Nibla

Hej hej!

Igår var vi på playdate hela dagen. Lillan var exemplarisk och sov i vagnen i tre timmar, sen ammade jag henne och sen sov hon hela vägen hem i bilen. Duktig flicka!
    Har gått ner till att bara amma henne en gång på natten, vilket är skönt. Hon lyckas pricka in tiden då 90210 går i repris på TV400. Duktig flicka igen!

Om en stund ska vi åka till Allum. Jag ska ga till Panduro och köpa en canvas och fingerfärg och så ska jag göra hand- och fotavtryck på lillan. Kan nog bli fint!

Vi har lite sjukdomar i släkten och familjen för närvarande. Min bror har haft ont i magen en längre tid och varit hos läkaren som inte hittat nåt. I onsdags skulle han dit igen och innan jag pratade med honom trodde han att det var cancer och att det i stort sett var kört. Men nu har han fått diagnosen IBS (Irritable Bowel Syndrom) en slags kronisk sjukdom i tjocktarmen. Någon som känner till den?
    Sen igår ringde min mormor helt förtvivlad då hennes syster som bara är 62 år ramlat ihop hemma och det visat sig att hon har två tumörer i hjärnan.....
    Det är nu man inser att man inte ska ta livet för givet.....

• Nibla

Hej hej!

Har haft en bra helg. Var dock väldigt seg i lördags, gick i morgonrocken till kl 12. Var inte ute förrän kl 19 på kvällen då vi promenerade till några kompisar på lite kvällsmys. (Läs Playstation för killarna och bebissnack för oss tjejer!)
    Igår hade vi besök hela dagen, först min kompis, sen mina föräldrar och till sist svärföräldrarna. L var i sitt esse hela kvällen, hur go' som helst!

Idag har vi varit på sångstund i kyrkan, det är verkligen mysigt! Du och N borde komma med nån måndag, Carma.
    Efteråt var vi och handlade, L sov som en stock hela tiden och gör det fortfarande.

Har ringt CSN två gånger idag, håller på att ansöka om nedsättning av belopp att betala tillbaka nu när man bara har föräldrapenning. Håller inte riktigt att betala tillbaka 2000 kr i månaden......
    Hoppas jag får det beviljat!

Inget speciellt på schemat denna veckan, förutom mammafika på onsdag.

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar