• Mirri

Karlstadbrudar!! Del 4

Här hänger vi blivande brudar och redan blivna fruar som finns i Karlstadtrakten. Vi byter idéer och tips och pratar om lite allt möjligt.

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4
  • Villesmamma

Det ska finnas en STOR bröllops butik med ALLt i Degerfors.
    Ska nog ta en sväng dit någon helg!

• starlet2

MadTezz: Klädestjänst har öppnat en ny butik i haga på samma gata/sida som Hagahallen (ICA), men det kanske du redan visste. Annars finns det tyvärr bara Högtidskläder.

• MadTezz

Starlet2: Jo jag visste att dom hade flyttat. jag köpte nämligen min bröllopsklänning när hon hade utförsäljning på dom när hon fortfarande hade på våxnäs. 1000 kr gav jag för den=) din finns i mitt galleri. Är nu bara ute efter av. kläder till min sambo och mina tärnor.

• starlet2
    MadTezz skrev 2008-11-04 20:57:08 följande:
    Starlet2: Jo jag visste att dom hade flyttat. jag köpte nämligen min bröllopsklänning när hon hade utförsäljning på dom när hon fortfarande hade på våxnäs. 1000 kr gav jag för den=) din finns i mitt galleri. Är nu bara ute efter av. kläder till min sambo och mina tärnor.
    Kikade in i ditt galleri, klänningen ser jättefin ut. Jag köpte också min brudklänning när de hade rea, men betalade 2000kr. Köpte även en tiara, men vet inte om jag ska använda den än. Annars får väl min dotter leka med den när hon blivit större... Jag letar också kläder till tärna, näbb och ev sambon.
  • MadTezz

Hur går det för er med era planeringar nu?
    Jag har tappat gnisstan lite. Får ingenting gjort känns det som.
    Hatar denna årstiden, man blir så dyster och trött tycker jag.

Vet någon något ställe i stan där man kan köpa bröllopsskor billigt? Behöver även få lite tips på vad man kan ge tärnorna samt marskalkerna i present.

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!

Butiken i bröllopspalatsen i degerfors är toppen! tyvärr har många olika erfarenheter av bemötandet där men jag var supernöjd!

ang tärnklänningar måste jag tipsa om

www.keepmeinstitches.biz en sida där jag köpte 9 klännigar til mitt bröllop!! frakten är 45 dollar hur många klänningar du än beställer och klänningarna är mycket billigare än i sverige!

vi gav tärnorna ett armband där det stod "tärna" ingraverat och till bestman en bestmansejdel där det stod "bestman och sen namnet"

• starlet2
    MadTezz skrev 2008-11-12 12:12:13 följande:
    Hur går det för er med era planeringar nu? Jag har tappat gnisstan lite. Får ingenting gjort känns det som.Hatar denna årstiden, man blir så dyster och trött tycker jag.Vet någon något ställe i stan där man kan köpa bröllopsskor billigt? Behöver även få lite tips på vad man kan ge tärnorna samt marskalkerna i present.
    Jag beställde brudskor och väska igår från www.pernillasbrudbutik.se. Har inte hittat några skor som jag vill ha i Karlstad. Vill inte vänta så länge till eftersom jag gifter mig i april och behöver lägga upp min klänning. Annars finns det säkert billiga fina skor på Din sko till sommaren beroende på vilken färg man vill ha. Jag har ibland hittat fina skor till kanonpris på Ilanda Skokanonen tror jag det heter. Köpte ett par jättefina guldskor för 50kr där i våras

Jag gillar inte heller denna årstid och det händer inte så mycket med min planering just nu. Jag väntar på besked från catering.
  • Boomtown

Någon som har varit på Apertin och vet några priser och om hur det är där?

• starlet2
    Boomtown skrev 2008-11-16 21:45:25 följande:
    Någon som har varit på Apertin och vet några priser och om hur det är där?
    En kompis till mig har serverat på många bröllop på olika ställen. Hon säger att köket på Apertin inte är något bra och att det kan bli alldeles för trångt och varmt på sommaren i lokalen om man är många gäster.Jag kommer tyvärr inte ihåg några priser, men det var inte alltför dyrt har jag för mig.Det var iallafall mycket billigare än lokalen vi bokat som kostar 3500kr.
  • Boomtown
    starlet2 skrev 2008-11-18 10:28:38 följande:
    En kompis till mig har serverat på många bröllop på olika ställen. Hon säger att köket på Apertin inte är något bra och att det kan bli alldeles för trångt och varmt på sommaren i lokalen om man är många gäster.Jag kommer tyvärr inte ihåg några priser, men det var inte alltför dyrt har jag för mig.Det var iallafall mycket billigare än lokalen vi bokat som kostar 3500kr.
    Vi ska gifta oss 3 oktober så då är värmen inget problem
    Varför var inte köket bra? Vart ska ni vara?
Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4