• Mirri

Karlstadbrudar!! Del 4

Här hänger vi blivande brudar och redan blivna fruar som finns i Karlstadtrakten. Vi byter idéer och tips och pratar om lite allt möjligt.

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4
  • MadTezz

Någon som vet om en duktig solist i värmland som brukar sjunga på bröllop? Har funderingar på att ha en solist eller om vi ska spela via högtalarna.

• Mirri

MadTezz: Hembygdsgården såg verkligen jätte fin ut. Vad är det för solist ni är ute efter? Manlig, kvinnlig, instrumentalist? Jag kan sjunga

Flisa 80: Underbart! Alltid lika fantastiskt att få det billigare än man trott Grattis

• MadTezz

Mirri: Tack =) Jag har ingen aning vad vi är ute efter igentligen. Men vi vill (eller rättare sagt jag vill) ha dessa låtar:

(men denna ska vara på svenska)
    Så det ska ju vara själva melodin till oxå frö bara det gör mycket att låten är fin. Men har du något som du har sjungit in som man kan lyssna på i så fall. det for roligt att höra=)

• Pearldrop

MadTezz

Vad roligt, välkommen i tråden!
    Vi ska nämligen också gifta oss i Borgviks kyrka!
    Fast vi har inte bestämt om det blir nästa sommar eller sommaren därefter :)

• Pearldrop

Det har du rätt i, det är kanongod mat där!

Mirri skrev 2008-10-12 20:43:03 följande:
    Mad Tezz: Ja, den ligger verkligen jätte fint. Vart ska ni ha festen då? Är det bestämt?Flisa80: Hehe! Ja, ibland kommer jag med brillianta idéer som att komma ihåg att förnya tråden men oftast hinner någon annan före Skogstrollet: Jag har också hört massa bra saker om Capiscum och sedan kan jag ge ett lite udda tips och det är patienhotellet på sjukhuset. De gör endel catering till helt ok priser tycker jag och har såååååå god mat!! Vi brukar alltid använda dem på jobbet.
  • Boomtown
    MadTezz skrev 2008-10-13 10:13:28 följande:
    Vi ska vara på Longs hembygdsgård efter vigseln. Det kommer bli så fint där tills sommaren med alla blommor och så. Det finns lite bilder på mitt galleri. Kortetn är tagna nu under hösten så det ser lite dystert ut. Men det kommer någ att ´bli så fint där till sommaren.
    Hej!

Har du bokat Long? Vi vill också vara där. Har du varit inne och tittat? Jag har bara tittat in genom fönstren. Vet du vem man kan ringa till eller maila för att boka? Svårt att få tag i tycker jag.
  • Mirri

Mad Tezz: Hihi det var mest på skämt jag sa att jag kan sjunga Även om jag sjunger helt ok har jag inget inspelat och dessutom misstänker jag att jag står mitt uppe i musikalrepetitioner när ni gifter er. Men allvarligt talat, när det kommer till solister, om du inte känner någon, kolla med kantorn som spelar på vigseln. De har ofta kontakter. En annan variant är att höra av sig till Sunsta-Älvkullens musikestetiska linje. Den finns många jätteduktiga solister där som är billiga också. Men till den första låten, är det inte bättre att ha en duett? Det som var fint med den var ju stämmorna tycker jag och den harmonin går man ju miste om ifall man bara har en solist...

Boomtown: Välkommen till tråden

Pearl: Kul att se dig

• starlet2

Hej!

Finns det någon som känner till en bra make up artist i Karlstad eller någon som vet om de är bra på Suzie Picant?

Vet att det är fler på tråden som undrar samma sak :)

• MadTezz

Pearldrop: Tack så mycket=)Kul att ni oxå ska va Vid borgviks kyrka. har aldrig varit inne där men dom säger att den är fin.

Boomtown: Japp vi har bokat Long. Det är väldigt litet i själva byggnaden. det går max att sitt drygt 30 på övervångning. nedelvåningen är det lite sisådär med. men det är väldigt mysigt. Men vi kommer att ha våran fest nere i ladan vid vattnet. där trodde hon att det skulle gå att få in dryga 90 pers. Det finns ju även en scen där inne oxå. Det är väldigt svårat att få tag på dom. fick ringa runt halva värmland för att få tag på rätt person. =)När e de du ska gifta dig?

Mirri: Hihi jaha..du skoja..=) jag tror nog att det lutar åt cd faktiskt. Men tack för tippset.

Till allihop=) : Capiscum, vet ni vad dom kostar för hyrning av porslin osv. förett, varmrätt och personal?

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4