Karlstadbrudar!! Del 4
Här hänger vi blivande brudar och redan blivna fruar som finns i Karlstadtrakten. Vi byter idéer och tips och pratar om lite allt möjligt.
Här hänger vi blivande brudar och redan blivna fruar som finns i Karlstadtrakten. Vi byter idéer och tips och pratar om lite allt möjligt.
Någon som vet om en duktig solist i värmland som brukar sjunga på bröllop? Har funderingar på att ha en solist eller om vi ska spela via högtalarna.
MadTezz: Hembygdsgården såg verkligen jätte fin ut. Vad är det för solist ni är ute efter? Manlig, kvinnlig, instrumentalist? Jag kan sjunga
Flisa 80: Underbart! Alltid lika fantastiskt att få det billigare än man trott Grattis
Mirri: Tack =) Jag har ingen aning vad vi är ute efter igentligen. Men vi vill (eller rättare sagt jag vill) ha dessa låtar:
(men denna ska vara på svenska)
Så det ska ju vara själva melodin till oxå frö bara det gör mycket att låten är fin. Men har du något som du har sjungit in som man kan lyssna på i så fall. det for roligt att höra=)
MadTezz
Vad roligt, välkommen i tråden!
Vi ska nämligen också gifta oss i Borgviks kyrka!
Fast vi har inte bestämt om det blir nästa sommar eller sommaren därefter :)
Det har du rätt i, det är kanongod mat där!
Mad Tezz: Hihi det var mest på skämt jag sa att jag kan sjunga Även om jag sjunger helt ok har jag inget inspelat och dessutom misstänker jag att jag står mitt uppe i musikalrepetitioner när ni gifter er. Men allvarligt talat, när det kommer till solister, om du inte känner någon, kolla med kantorn som spelar på vigseln. De har ofta kontakter. En annan variant är att höra av sig till Sunsta-Älvkullens musikestetiska linje. Den finns många jätteduktiga solister där som är billiga också. Men till den första låten, är det inte bättre att ha en duett? Det som var fint med den var ju stämmorna tycker jag och den harmonin går man ju miste om ifall man bara har en solist...
Boomtown: Välkommen till tråden
Pearl: Kul att se dig
Hej!
Finns det någon som känner till en bra make up artist i Karlstad eller någon som vet om de är bra på Suzie Picant?
Vet att det är fler på tråden som undrar samma sak :)
Tackar Mirri
Pearldrop: Tack så mycket=)Kul att ni oxå ska va Vid borgviks kyrka. har aldrig varit inne där men dom säger att den är fin.
Boomtown: Japp vi har bokat Long. Det är väldigt litet i själva byggnaden. det går max att sitt drygt 30 på övervångning. nedelvåningen är det lite sisådär med. men det är väldigt mysigt. Men vi kommer att ha våran fest nere i ladan vid vattnet. där trodde hon att det skulle gå att få in dryga 90 pers. Det finns ju även en scen där inne oxå. Det är väldigt svårat att få tag på dom. fick ringa runt halva värmland för att få tag på rätt person. =)När e de du ska gifta dig?
Mirri: Hihi jaha..du skoja..=) jag tror nog att det lutar åt cd faktiskt. Men tack för tippset.
Till allihop=) : Capiscum, vet ni vad dom kostar för hyrning av porslin osv. förett, varmrätt och personal?