• Mirri

Karlstadbrudar!! Del 4

Här hänger vi blivande brudar och redan blivna fruar som finns i Karlstadtrakten. Vi byter idéer och tips och pratar om lite allt möjligt.

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4
  • Boomtown

Vart finns det en duktig och billig sömmerska i karlstad eller Säffle? Vad kostar det att sy upp en klänning?

• starlet2
    Boomtown skrev 2008-11-18 12:51:49 följande:
    Vi ska gifta oss 3 oktober så då är värmen inget problem Varför var inte köket bra? Vart ska ni vara?
    Jag tror att hon sa att det var litet kök, ska fråga henne igen...så jag återkommer om detta. Men detta är ju också ur hennes synvinkel som servitris...
    Vi ska vara på PRO-gården på Sundsta. Vi valde lokalen dels för att det blir nära för våra långväga gäster att ta sig till hotell efter och det blir smidigare eftersom vi har två små barn som ska vara med en stund på festen. Har också flera vänner som varit där och tycker att det är bra kök och lokaler.
  • Flisa80

Jag gjorde en förfrågan på Apertion och då berättade de att det kostar 100 kr per person och då ingår lokal, personal, bordsdekoration och sånt. Sedan tillkommer då mat och dryck...så jag tvivlar på att det blir ett billigt alternativ. Det var i alla fall därför vi valde bort det, för att det med 100 gäster skulle kosta 10 000kr bara för lokal, personal och dukning....

Har precis upptäckt att det är studentbal i Karlstad den 13 juni när vi gifter oss. Flera av de frisörer vi ring är redan bokade. ARGH! Hade ingen aning om det, det är mycket tidigare här hos oss.... Några tips på bra frisörer att boka?? Någon som vet något om salong Capelli? Moda och klippoteket tex är bokade...

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2008-11-18 17:20:14 följande:
    Jag gjorde en förfrågan på Apertion och då berättade de att det kostar 100 kr per person och då ingår lokal, personal, bordsdekoration och sånt. Sedan tillkommer då mat och dryck...så jag tvivlar på att det blir ett billigt alternativ. Det var i alla fall därför vi valde bort det, för att det med 100 gäster skulle kosta 10 000kr bara för lokal, personal och dukning....Har precis upptäckt att det är studentbal i Karlstad den 13 juni när vi gifter oss. Flera av de frisörer vi ring är redan bokade. ARGH! Hade ingen aning om det, det är mycket tidigare här hos oss.... Några tips på bra frisörer att boka?? Någon som vet något om salong Capelli? Moda och klippoteket tex är bokade...
    Då förstår jag verkligen att ni inte valde Apertin. Lite väl dyrt. Men vi blir max 30 stycken och vi kommer att ta kuvertavgift för maten. Lite mer humant. Imorgon ska vi dit!

Du har inte kollat in någon frisör i Grums då? Eller blir det krångligt?
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2008-11-18 17:32:57 följande:
    Då förstår jag verkligen att ni inte valde Apertin. Lite väl dyrt. Men vi blir max 30 stycken och vi kommer att ta kuvertavgift för maten. Lite mer humant. Imorgon ska vi dit!Du har inte kollat in någon frisör i Grums då? Eller blir det krångligt?
    Vi hade gärna varit på Apertin för vi tycker att det är vackert, men det blev för dyrt tyckte vi.... För er del kommer det säkert att bli toppen! :)

Det känns lite långt att åka till Grums...du har inte klippt dig i Kd på sista tiden och varit nöjd?
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2008-11-18 18:44:41 följande:
    Det känns lite långt att åka till Grums...du har inte klippt dig i Kd på sista tiden och varit nöjd?
    Nej tyvärr. Det var ett ställe på gågatan som var väldigt duktiga. men det var länge sen och jag kommer inte ihåg vad de heter. Lycka till!
  • Nightingale

Min frisör Pernilla på Clara´O. Hon gjorde min bruduppsättning och är kanonbra, ring henne!

• Flisa80
    Nightingale skrev 2008-11-19 20:04:18 följande:
    Min frisör Pernilla på Clara´O. Hon gjorde min bruduppsättning och är kanonbra, ring henne!
    Tack för tipset, det ska jag göra. Får man plats fyra personer där? Jag ska ha med min tärnor nämligen... Vet var det ligger men har för mig att det är lite litet, fast det kanske funkar att vara fyra?
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2008-11-20 17:58:33 följande:
    Vilken fotograf ska ni ha?
    Vet inte riktigt om det var mig du frågade...men jag svarar oavsett. :)

Vi ska ha Helena Henriksson, hon verkar väldigt bra!!! Ni?
Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 4