• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Hejsan hoppsan!

Heeeeej Telis, har saknat dig massor. Ha en fantastisk semester!

Page, hej på dig med, skönt att inte något tråkigt eller värre har hänt er.

Nenne, är det dag 32 idag då? OJ OJ OJ vad spännande!
    Skulle ju liksom inte förvårna mig, nytt hus har ni haft att tänka på och nytt jobb på g och en massa annat stök, vad händer då? JO man blir helt sonika på smällen! Hoppas!

I natt fick min man sova på soffan, han kom hem från en julfedst 04 i natt. Bara för att jävlas lät ag honom lämna på dagis idag, trots att det igentligen var jag som skulle gjort det, men jag lät honom veta redan igår....

Var på lucia firande igår på dagis, gulligt värre.
    Sen till farbror doktorn med Victor, han hade ju så klart virus i båda öronen och var röd i halsen och sen tandsprickning på det! Fick penicilin utsrkivet igen, men vi ska vänta med att hämta ut det, ifall han blir bättre självman nu.
    Han har vaknat 1 gång i timmen i natt, sååå jobbigt, men från 04 till 07 sov han i ett streck, tack o lov. Varje gång han vaknar ska han dricka med, en massa! helt galet, han har druckit närmare en liter i natt igen!

Vad roligt det var att se en BF lista tidgiare i tråden! Det var länge sedan.
    Kan skvallra om att Frullan har BF 25 juni, exakt 3 veckor efter mig. Men jag kan ju bli flyttad, har ju inte gjort RUL ännu.

Vilket pepparkakshus du har gjort Nenne, kreativ är du å verkligen!

BS, hoppas förresten att Iris blir bättre snart. Jisses vad hon pratar, det gör INTE Victor, tror han säger max 8-10 ord... men killar kan ju vara lite sena

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, kommer snart tillbaka!

• FruCicci

Just det AM, fasen vad jag skrattade. BAJSA BAJSA, ha ha ha, såååå skön hon är!

Tjingeling Izzie! Japp hoppas det ger med sig snart, för jag är faktiskt rätt trött. Jag klagar inte så ofta, inte nu heller, men när man är gravid är man ju liksom extra trött och behöver sova lite lite mer än vad jag gör nu. Men vi brukar hjälpas åt och ta varannan timma jag o maken, så det går ok trots allt!

GOD JUL ALLA SOM RESER BORT!

• FruCicci

MSW, det finns en bra site som läkare har skrivit, som heter
    www.growingpeople.se
    Där finns MASSOR med information om hosta, feber etc i alla åldrar. Var inne senast i går kväll o spenderade en timme där, den är super!
    Annars brukar de inte göra så mkt för små barn med hosta... d4t vanliga tror jag att man har sängen lite upphöjd, kudde i vagnen osv, när de ligger ner täpper det ju till.

• FruCicci

Lappis, förstår att det är tungt. Få det gjort och sen kanske du får ett bra svar tillbaka. Det kommer ibland något gott ur saker och ting, även om det inte känns så.
    Jag tror bara ni har haft extrem otur när det gäller detta, det kommer lösa sig.

• FruCicci

Kokosen, du frågade när vi åkte söder över, det gör vi på söndag ÅÅÅ vad skönt att komma iväg lite och bli ompysslad, inte tänka på ngt vad matlagning eller så heter
    Ag mamma kläderna (o även urvuxna bebiskläder) så kan vi ta det i januari. Jag är verkligen inte stor, jag ser ut som jag gjorde när jag väntade Victor, så de tär lugnt. Sitter med mina jeans i stl 27 just nu, ha ha ha, men magen väller över byxliningen lite dock
    Men det lär nog rassla till i början av januari, skulle jag tippa, då börjar ju jag närma mig halvtid!!!!!!!!!!!!!

VET NI, i går kväll kände jag foster rörelse, guldfisken hoppade runt o jag låg i sängen och log som ett fån!

• FruCicci

BS, han har haft inflamation sedan över en vecka tillbaka. Visst var han hängig i måndags, då de ringde o vi fick hämta honom. Men i tisdag o fram till nu så har han varit feberfri. Problem är ju att det gör ont för barn att äta och tugga när de har öron o tandproblem, samtdigt gör det även ont när de ligger ner. Det gillar inte dagis, att han inte sover lika länge som de andra barnen, eftersom de vill väl ha sin egentid då och pusta ut när ungarna sover, så sabbar han det Sen att han inte har ätit, då vill ju de ha det till att han bli hängig och inte orkar ta del av daiusverksamheten...
    Ja ja.....
    Vi ska inte ta penecilinet, vi vill inte ge honon så han bli imun mot det sedan, läkaren i går tyckte vi skulle avvakta, särskillt eftersom han tror det är ett virus, och då hjälper det ju inte ändå.
    Victor ska tillbaka till dagis 7 januari, så det blir lugnt och skönt och vila för honom med nu

• FruCicci

Koko, det är jätte ballt, men jag har hört från fler håll att man känner rörelser tidigare med nr 2
    När har du BIM gumman, var det i helgen?
    BRA att ni har satt igång verkstaden för nr 2 i tid, jag o Frullan pratade om det i tisdags, att man ska inte vänta så länge ifall det tar tid Fast nu gick det ju fort för oss båda iofs, men vi tycker det är bra att du kööööör på
    Du måste komma ikapp oss ju så vi kan rulla vagn ihop

• FruCicci

Hej Mugglan,

Gode tid vad hon kan säga mycket Moa, precis som Iris, jag blir lite nojjig att de babblar å mycket. Victor som är 2 månader äldre än Moa säger ju inte alls så mycket! Trodde han skulle börja prata nu när han går på dagis, men det är hans eget språk fortfarande i mångt o mycket!!!!
    Gulligt att höra vad de säger för ord iaf

Jag älskar att vara gravid, men håller med om att foster röreslser är bland det häftigate.
    Jag måste nog ha en 3a så jag får vara gravid igen, känns lite ledsamt om etta är sista gången!

• FruCicci

Mugglan, men vi får ju hoppas att det blir en till!
    ha ha, ja du Kryap gjorde inte Victor förrän han var 12 månader!!!! Han fattade inte det utan ålade ist, jag satt just och funderade på vad han var tidigt med, men kom inte på ngt
    han börjar nog snacka när man minst anar det!

Ag njuta så ska jag se till att göra det från och med nu!

• FruCicci

herregud vad spännande Koko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Håller tummarna hårt nu!!!!

Nenne,kollade in för att se om du hade nyheter med
    Så, har du det?

Ore,välkommen tillbaka!
    Du får berätta mer hur ni har haft det om du orkar.

Lappis, vad skönt det måste ha varit att få jaga jävulen ur kroppen ordentligt för en gångs skull!
    Hoppas middagen blir trevlig o god

AM, säger som koko, måste varit katastrofalt dålig förbindelse? Fy vad tråkigt...

Vickan: håller förövrigt med AM om tips på krogarnar, Italiano är riktigt bra!!!!!

Ha ha IZZIE jag skrattade när jag läste om frukosten, så har jag det nästan varje dag, men han är ganska duktig nu med skeden. Gaffeln har funkat länge

Telis, det bara högg till innan jag läste klart. Hoppas ni får en fin jul hemma, vi blev ju med kvar i Sverige, vi skulle åkt till Dubai först.

VÄNNER hej gumman, jag åker till din (o min) stad i morgon, eftersom du verkar sitta i skiten vad gäller julshopping etc, så föreslår jag att du hör av dig när du har tid att ses. Vi har fullt upp 24-26, sen kan jag både innan o efter, tillobaka i sthlm är vi lagom till nyår.

Maken har just sprungit till 7Eleven för att handla glass, jag är tokig i glass (o han var sugen med), den har jag fått för mig att Hägen Dazs (hur det nu stavas igen) är bäst

BS, just det ja, ni har en middag bara du o maken i kvällo o barnfritt, fan vad lyxigt. Hoppas vi kanske kan få till det i jul när man har farmor/mormor i närheten.
    Glöm inte att göra barn nu

ÅÅÅ Tingaleinen, så härligt att höra framstegen med tvillingarna, man känner nästa genom det du skriver att du mår bra o är glad för allt.
    Hoppas tråd dejten blir kul, hälsa alla o julkramar...

Kramar till er alla och en riktigt god jul!

Hoppas jag hinner titta in snart igen!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!