Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Lös biljett till barnkarusellen!

Frugan, Usch, förstår verkligen att det känns otacksamt med ditt jobb just nu!! Men när du väl blir gravid kommer dina klienter säkert uppskatta att ha någon som är i samma sits som de själva. Men det hjälper ju knappast som uppmuntran nu... Bra att ni ska utredas. Hoppas de hittar nåt litet fel som är snabbt åtgärdat! Stor kram!

• Vännerfan

Får nog gå tillbaka ner och se om jag kan vara behjälplig med nåt mer gällande renoveringen. Det går i en faslig fart nu när målaren är här varje dag. Och imorgon och på fredag kväll kommer jag smita undan lite, för imorgon ska jag börja på en danskurs för att jag saknar dansen så mycket och för att träffa ännu mer folk och på fredag är det fest! Med arbetskamraterna och det ska bli superkul! Länge sen jag var på fest, eller nej förresten, det var jag ju på nyår Men nu blir det ju BARNFRI fest!

• Vännerfan

Hej tjejs!

Snabbt inlägg. Först ett förtydligande. Jag är inte det minsta orolig för att Prinsen blir gay och blir han det/är han det spelar det ingen som helst roll för mig. Och maken är inte så seriös med sina kommentarer kring hans parfymsprutande etc., utan säger det mest på skämt. Och nyss släpade Prinsen stora skruvdragaren upp för hela trappen... (manligt va?

Lappis, Men åh vad segt att det aldrig slutar blöda!!! Det räckte väl med att det inte ville stanna kvar, varför behöva bli straffad ytterligare?? Jag satt förresten inte hemma i soffan igår (appropå att du undrade om alla gjorde det). Var på kanontrevlig fest med arbetskamraterna i en av Karlskronas finaste lägenheter. Den havsutsikten gick inte av för hackor! Hade sååå kul, synd bara att det är 2 av de allra trevligaste som ska sluta!

Ang, FB så är det sjukaste i ?samla vänner-väg? jag varit med om där en tjej som jag typ pratat med 3 ggr då vi jobbade på samma ställe. Hon slutade pga att hon hade en massa spännande saker på g så när jag fick en friends-request från henne tackade jag ja, för jag ville höra hur det gått för henne. Men hon skrev inte ens hej till mig. Dock var min mailbox full med en massa skit hon skickat från You Tube varje gång jag loggade in. Till slut såg jag ingen annan utväg än att stänga av henne (eller vad det nu heter). Tänkte att jag får förklara mig om hon skulle undra. Men jag hörde inte av henne. Förrän för ett litet tag sen då jag fick en ny request. Hallå eller?? Tog ignore.

Nenne, Ta lika bred som fönstret. Inte bredare. (Vet inte mycket om inredning, men just detta har jag studerat ) Vi har också både persienner och rullgardiner. För att det är snyggt. Och enkelt. Man behöver ju ingen gardinstång.

• Vännerfan

Nenne, Alltså ta så som du hade tänkt. Du skulle ju ändå inte ha den för att stänga ute ljuset.

• Vännerfan

Har förresten just beställt märkisar som AM tipsat om! Känns som att det är bäst att märka varenda liten grej på dagis. Så lätt att en vante hamnar ute på gården och så vet inte de andra gruppernas fröknar vems det är.

Ska bygga pussel med Prinsen nu!

• Vännerfan

Usch, jag känner mig som en elefant som klampar in och skriver till Lappis om både hennes blöding och min fest i samma stycke. Vet inte hur jag kan visa att jag bryr mig och lider med dig, men det gör jag. Verkligen. Och jag tror fortfarande att ni kommer få en liten mini-hopp till slut!

MSW, Ja, det var kul att det blev så lyckad. Vi är ett så härligt gäng och satt och skrattade så nästan all min mascara försvann. Hade känts bättre om det varit bitchen som slutat. Annars är alla trevliga. Men dessa 2 som slutar hade jag så mycket gemensamt med och vi förstod varann så bra. Bara en blick på varann, så visste man direkt vad den andre tänkte. Men vi får hoppas det kommer någon ny trevlig! Bitchen är säkert jättearg på mig nu och jag väntar mig en riktig yxa i ryggen snart. Hon anser ju att hon vet allt bäst (har t.o.m. sagt det rakt ut), men när svt kom och ville göra reportage hos oss, ville platschefen att han och jag av alla människor skulle ta hand om det. Tror det gjorde henne vansinnig. Men jag har ju aldrig sagt att jag vill vara med i tv och det gavs inget utrymme för mig att säga nej heller. Så hon får tycka vad hon vill.

• Vännerfan

Hej på er!

Säger som Tinga, jag hinner mest bara skriva inlägg i huvudet numera! Men följer er så gott det går.

Hmmm, vad var det jag skrev om sist...? Det var detta med tv-reportaget som Izzie och Nenne undrade över och sen var det nåt mer också. Reportaget hade (givetvis!) redan gått de gånger det skulle gå på tv när jag skrev inlägget, hade aldrig vågat skriva om det här innan! Det var nog det mest nervösa jag gjort. Är inte helt nöjd med min insats heller, är väldigt självkritisk, men alla andra verkar jättenöjda. Själv missade jag när det sändes (men Prinsen såg och utropade "Mamma!!!")och har bara sett det på nätet. Så nog om det.

Vi har fått en ny på avdelningen nu efter en av de två som slutar! Och döm om min förvåning när jag insåg att det är en släktning till mig som ska börja! Avlägsen sån och vi är båda ingifta så egentligen är vi inte släkt men våra barn är och vi träffades senast på släktkalas i söndags. Blir nog kanonbra. Hade ett långt telefonsamtal med honom igår. Kul! Maken och jag har flera gånger sagt att vi borde träffa honom och hans familj oftare nu när vi bor här nere för att de är så trevliga och det lär vi ju få göra nu!

Så varför sitter jag då inloggad såhär dags?? Jo, för att jag har influensa! Usch och fy!!!!! Inatt var det dessutom nåt som inte var bra med Prinsen, han skrek som en tok och kunde inte komma till ro. Inte förrän jag gett honom näsdroppar (han verkade ha jobbigt att andas) och ny blöja och Alvedon somnade han. Sen var han pigg som en mört i morse, men det var ju inte vi direkt... Så nu är han på dagis, för det verkar inte som att det är nåt fel på honom trots allt. Märkligt. Ska bli skönt när han kan säga vad som är fel!

Glömde förresten berätta en sak appropå att Lappis hamnade bredvid nån på en fest som sa åt henne att slappna av så skulle hon bli gravid. Jag kan omöjligen hålla tyst numera när jag hör sådana kommentarer, då jag vet hur kränkt man kan bli av en sån kommentar. Så jag MÅSTE liksom göra mitt för att föra ut budskapet att det inte är så och jag förstår att det inte är lika lätt för er som är drabbade att göra det, så då känner jag mitt kall. Senast på nyårsfesten när en kompis sa att hon nog blev gravid så fort med 2:an för att hon slappnade av mer. Men ska nog ha en lite mildare framtoning nästa gång, jag blir lite väl upprörd på barrikaderna och vill att hela Världen ska få veta hur det ligger till.

Kul att av dig Tinga! Vart går 2-veckors-resan? Har själv googlat en massa på resor, men vi vill bara vara borta i en vecka och då finns inte mycket att välja på om man vill ha sol (kring mars, senast april). Hade kunnat tänkt mig Egypten, men maken tror vi kommer bli magsjuka där. Sen har vi ju Kanarieöarna, men så desperat har jag inte blivit ännu. Känns så himla tillgjort där och vi var ju där för ett år sen. Att det är turistigt stör mig inte, men varenda palm är ju planerad! Var inne på Rom ett tag, för dit vill vi gärna, men trafiken ska var så hetsk? Minns inte det från när jag var där, men då var jag typ 24 och singel, så lite trafik störde mig liksom inte då. Vad säger du om barn (springandes sådana) och Rom Tinga? Ni var väl där rätt nyligen?

Cicci, Skönt att det var svamp! Och Mugglan, kul att dagis verkar funka bra!

Just det, Cicci igen. Jag pratade lite med en tjej om detta att V inte äter på dagis. Hon sa att det var likadant för henne med hennes dotter. I hennes fall var dottern för trött vid lunchtid och så var hon petig också, så de sa till henne att hon kunde ta med sig välling som de kunde ge henne. Till slut åt hon.

Bäst att posta nu innan inlägget försvinner.

• Vännerfan

Och BS, Blev så ledsen när jag läste om ditt besök hos gyn! Försök hitta lite jädrar anamma och se det som bra motivation till viktnedgång, hellre än att du blir ledsen. Tror gränsen skulle vara hårfin för mig själv, så jag skulle nog verkligen försöka bestämma mig för hur jag skulle (få) reagera. Själv känner jag nämligen ofta att det som funkar för andra inte funkar för mig och då är det lätt att känna att det bara är jag som blir "straffad", men jag försöker att inte se det så utan försöker hitta motivation till förändring i stället. Typ andra kan sova för lite, men gör jag det blir jag genast sjuk. Eller andra kan äta hur mycket sött som helst när de är gravida men gör jag det får jag göra glukos-belastningstest. Eller andra kan strunta i att träna, men gör jag det får jag ryggproblem. Osv... Kram!!

• Vännerfan

AM. Håller med övriga om den första tapeten från igår och den du just länkade till var också fin. Är impad över dina insatser att hjälpa andra med sin inredning också! Ska använda mig av dig (och Mugglan och Frejis igen) så fort jag har nya frågeställningar. Ska visa hur sovrum och vardagsrum blev när det är klart också. Sovrumstapeten var kantstött och sen blev målaren sjuk och taklisterna såg inte ut som vi trodde, så de har vi inte köpt än, så just nu står renoveringen lite still tillfälligt.

• Vännerfan

Tack A.M. Svårt att få fram vad jag menar, men gjorde ett försök iaf. Nu ska jag gå och sova mig frisk!
    Natti, natti!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!