Hej på er!
Säger som Tinga, jag hinner mest bara skriva inlägg i huvudet numera! Men följer er så gott det går.
Hmmm, vad var det jag skrev om sist...? Det var detta med tv-reportaget som Izzie och Nenne undrade över och sen var det nåt mer också. Reportaget hade (givetvis!) redan gått de gånger det skulle gå på tv när jag skrev inlägget, hade aldrig vågat skriva om det här innan! Det var nog det mest nervösa jag gjort. Är inte helt nöjd med min insats heller, är väldigt självkritisk, men alla andra verkar jättenöjda. Själv missade jag när det sändes (men Prinsen såg och utropade "Mamma!!!")och har bara sett det på nätet. Så nog om det.
Vi har fått en ny på avdelningen nu efter en av de två som slutar! Och döm om min förvåning när jag insåg att det är en släktning till mig som ska börja! Avlägsen sån och vi är båda ingifta så egentligen är vi inte släkt men våra barn är och vi träffades senast på släktkalas i söndags. Blir nog kanonbra. Hade ett långt telefonsamtal med honom igår. Kul! Maken och jag har flera gånger sagt att vi borde träffa honom och hans familj oftare nu när vi bor här nere för att de är så trevliga och det lär vi ju få göra nu!
Så varför sitter jag då inloggad såhär dags?? Jo, för att jag har influensa! Usch och fy!!!!! Inatt var det dessutom nåt som inte var bra med Prinsen, han skrek som en tok och kunde inte komma till ro. Inte förrän jag gett honom näsdroppar (han verkade ha jobbigt att andas) och ny blöja och Alvedon somnade han. Sen var han pigg som en mört i morse, men det var ju inte vi direkt... Så nu är han på dagis, för det verkar inte som att det är nåt fel på honom trots allt. Märkligt. Ska bli skönt när han kan säga vad som är fel!
Glömde förresten berätta en sak appropå att Lappis hamnade bredvid nån på en fest som sa åt henne att slappna av så skulle hon bli gravid. Jag kan omöjligen hålla tyst numera när jag hör sådana kommentarer, då jag vet hur kränkt man kan bli av en sån kommentar. Så jag MÅSTE liksom göra mitt för att föra ut budskapet att det inte är så och jag förstår att det inte är lika lätt för er som är drabbade att göra det, så då känner jag mitt kall. Senast på nyårsfesten när en kompis sa att hon nog blev gravid så fort med 2:an för att hon slappnade av mer. Men ska nog ha en lite mildare framtoning nästa gång, jag blir lite väl upprörd på barrikaderna och vill att hela Världen ska få veta hur det ligger till.
Kul att av dig Tinga! Vart går 2-veckors-resan? Har själv googlat en massa på resor, men vi vill bara vara borta i en vecka och då finns inte mycket att välja på om man vill ha sol (kring mars, senast april). Hade kunnat tänkt mig Egypten, men maken tror vi kommer bli magsjuka där. Sen har vi ju Kanarieöarna, men så desperat har jag inte blivit ännu. Känns så himla tillgjort där och vi var ju där för ett år sen. Att det är turistigt stör mig inte, men varenda palm är ju planerad! Var inne på Rom ett tag, för dit vill vi gärna, men trafiken ska var så hetsk? Minns inte det från när jag var där, men då var jag typ 24 och singel, så lite trafik störde mig liksom inte då. Vad säger du om barn (springandes sådana) och Rom Tinga? Ni var väl där rätt nyligen?
Cicci, Skönt att det var svamp! Och Mugglan, kul att dagis verkar funka bra!
Just det, Cicci igen. Jag pratade lite med en tjej om detta att V inte äter på dagis. Hon sa att det var likadant för henne med hennes dotter. I hennes fall var dottern för trött vid lunchtid och så var hon petig också, så de sa till henne att hon kunde ta med sig välling som de kunde ge henne. Till slut åt hon.
Bäst att posta nu innan inlägget försvinner.