• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Lapinette
    så nu är svärmor på plats? Hittade ni någon lucia-konsert att gå på?

• nennesjuttioåtta

Vi har rätt mycket nö som kommit idag men det är plusgrader ute så det töar nog så småningom. Puck.

• nennesjuttioåtta

men jag har handlat julstjärna, en hyacint och en amaryllis, så här är julstämningen snart på topp ändå! Och kanske, kanske att det blir ett pepparkakshus imorgon!

• nennesjuttioåtta

Det känns soma tt jag gick plus när jag var på stan idag! I reklamen såg jag att dvd-boxen som jag köpte på Åhlens till pappa fanns för halva priset på ett annat ställe, så jag gick sonika och bytte tillbaka den mot cash, sen handlade jag blommorna på presentkorten som jag fick när jag fyllde år (i juni, kände det var dags...). Jag har mer pengar med mig hem än när jag åkte. Ett mirakel har skett! Hallelelejula!

• Fru E

Roligt Nenne
    Här ska det bakas julgodis nu och brödbullar med julmust i!

• nennesjuttioåtta

julmust? Låter skumt (pwahahaha)....

• nennesjuttioåtta

Maken är på julfest, så jag komemr att få hem en skum tomte inatt. Eller skumtomte, kanske?

• muggles

Ang KUB så har jag för mig att själva ultraljudet visar på DS och blodprovet på de andra två vanliga kromosomfelen. När man väntar ett friskt barn så är ett visst hormon högt och ett annat lågt och när man väntar ett barn m kromosomfel så är förhållandet omvänt och det kan man se på blodprovet (så tror jag det var).

Cicci: jobbigt med alla hjärnspöken för jag är övertygad om att du väntar ett friskt barn. Men hjärnspöken går ju inte att förjaga med logik tyvärr

Vår KUB-sjuksköterska förklarade väldigt väl vad hon såg på undersökningen; "här ser jag magsäcken och gallblåsan - det är bra, lårbenet ser bra ut - DS-barn har ofta ett visst mått på lårbenet, tydligt och fint näsben - det är bra" osv. Jag fick "bra" siffror trots min ålder på KUB och vi kände oss ganska säkra efter undersökningen men inte så mkt pga siffrorna utan pga vad hon sagt och hur hon verkade. Enl henne var det absolut inte bara nackspalten man tittar på och alla faktorer sammantaget så är det en ganska säker undersökning. Men som sagt, sannolikhet är alltid sannolikhet.

Jag är inte alls säker på att jag skulle nöja mig med KUB med ett ev syskon - mkt pga att jag är ännu äldre då och det kommer att påverka mina siffror vilket kanske gör det svårare att bedöma om de är tillräckligt bra. Och jag vet inte om jag vill "gambla" med sannolikhet en gång till. När vi väntade Moa så var jag inne på att behålla barnet även om det skulle visa sig vara ett DS-barn för jag ville så gärna ha barnet (men maken var tvärt emot och sedan läste jag på om DS och då ändrade jag mig).

Jaja intresseklubben antecknar väl så pennan glöder...

koko: kul att höra att du är en sådan hacker!!! Jag hade aldrig vetat hur man skulle göra det där... (fast jag förstår ung vad du gjort) vilket skriptspråk var det förresten - perl el?

Själv har jag haft ett internmöte som chefen bett mig hålla. Var tänkte lite som brainstorming men fan vad vissa gubbar här på företaget är kinkiga ibland. Kände att det blev lite väl mkt mothugg - det stoppar ju kreativiteten. Jaja, det är ju bara ett jobb...

Lappis: du är gravid, det hörs ju lång väg. Jag tänker vara positiv tills motsatsen är bevisad.

Nenne: härligt med nytt jobb! När börjar du?! *positivt tänkande igen*

Nu ska jag på curling (giv mig styrka!) och sedan julfest!

• Lapinette

Ja tänk om ni här inne fick bestämma ... då hade jag haft fyra ungar vid det här laget !!

nenne - det blev lucia med musikklasser i Storkyrkan i Gamla stan på lördag. Sen ska vi åka hem och äta en massa skaldjur och dricka skumpa. Svärmor kom med en Pol Roger vintage 98 samt en Bordeaux (maken har köpt båda på internet) och en burk foie gras . Kanske ska jag vräka i mig alltihop i helgen ... om jag plusar så får jag ju vänta så snällt i 9 månader.

Nej skämt å sido, lever fortfarande enligt min akup dvs 1 max 2 glas vin i veckan och lugn träning. Det har ju bevisligen (det plus nålarna så klart) gjort susen i musen.

• MSW

förresten, vist är det så att alkohol försvinner om det kokas? Ska bjuda gravid kompis på glögg på lördag... och jag sa tillhenne att det försvinner.. Jag ljög inte va?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!