• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

Visst är det så.
    Det finns så många risker med att röka och vara gravid så varför chansa?????

• Lapinette

kokisen - ska du byta jobb? Känner att jag inte alls hängt med??!

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Precis! Onödigt korkat!

Koko
    Nämen grattis!!!! Har totalt missat att du sökt nytt jobb!!! Tjohooo!

• _koko_

Naaaajj, ni glömmer ju att jag är konsult!
    Men tack ändå!

Mrs B - Usch, jag har också svårt att förstå de som röker under en graviditet!

• nennesjuttioåtta

Koko
    jaaaaa men ändå! Har ni sett Morrhår & Ärtor? Där Hånas mamma kallar sig för konsulinnan Ahnhagen (eller nåt sånt) och Håna säger till henne att farsan inte var konsul utan konsult! Efter att jag såg den var det länge som jag trodde att konsult var något dåligt som man inte ville va, hahahah! Typ hallick.

• Fru E

Tooooodiiiilloooooo eller hur man brukar stava det

Pappersmuffa visste jag inte vad det var innan jag läste här i tråden men nu utövas det flitigt

Tycker det är oerhört korkat att utsätta sig för risken att skada sitt barn om man röker under tiden man är gravid!!!!
    I övrigt är det upp till var och en om man vill röka i livet men alla vet ju riskerna men bryr sig oftast inte verkar det som.

Koko-då får man säga ett litet grattis till jobbet i alla fall

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    cicci gumman: Vad trist att du inte fick ut mer med UL med en expert. Faaan det trodde man ju skulle vara en verklig kick. men kanske är det så att experter bara ser och kommenterar det där utanför ramen eftersom de vanliga och naturliga har de ju sett en miljön gånger och så arr säga inte går igång på.

Men det hjälper ju inte dig annat än att han VAR expert och nog skulle ha sett minsta lilla avvikelse om det fanns nån. och ATT han inte sa mer är nog bara positivt för det betyder nog att det i hans värld inte fanns ett skit att se. Dvs allt var prima. MEN tas man in som expert så där borde han ju fatta att han är där för att du ÄR orolig och behöver få kommentarer om allt.

Intressant diskussion om KUB och många bra kommentarer. Håller helt med AM. Vill Man ha ett SVAR och inte bara en kvalificerad gissning så ska man nog göra fostervattens prov. För faktiskt 90% säkerhet är ändå bara en statistisk uppskattning och där finns alltid en felmarginal.. och vart tionde prov är ju fel... tyckte att mugglans resonemang var mycket bra också. Frågan känns även aktuell då jag har KUB på måndag. Får se om det blir fostervattensprov efter det. MEN det kommer inte att bero på siffrorna vi får i största ddel tror jag. Utan om jag vågar lita på någons gissning... det gjorde jag ju inte med borren. Så med facit i hand skulle jag skippat kuben med honom. Fick ju topp siffror men litade aldrig på dom.

Så klänner jag samma sak nu så blir det nog FVP.

och angående faktisn med åldern som någon skrev så går man ju aldrig säker. Min kusin fick ett barn med downs syndrom och hans fru var då nyss fyllda 26 och inget fall i släkten... så risk finns det alltid fast det är klart den ökar med åldern.

Men vet gentligen inte varför jag kommenterar ämnet. Har absolut inget att tillföra föutom det AM och mugglan skrivit vilket jg tyckte täckte allt. AMs frågeställning är nog denm centrala.

Kokos: HA!!! har misstänkt att du var hallick läääääänge!!!!!! Jag vill också luncha nästa vecka....

Hm... mer att kommentera...
    har glömt och måste fixa maten
    återkommer

Guuuuuuuuuuuud vilket intetsähgande inlägg!!!!
    Sorry!!!!!!!!!!!!!!

• _koko_

Nä, som konsult HAR man hallick!
    Fast jag har ju min pimp-kappa förstås...

Cicci, har redan glömt vad du skrev om nästa vecka, var det tisdag eller onsdag? Kan du då FruLlan? Jag kan båda dagarna, men på onsdag kanske jag är lite bakis efter julfest.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!