• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Oms

AM!!! - men herregud har du sagt A så måste man säga B - degt är trådpolicy!!!

Cissi - jobbigt du har haft det, jag förstår dig till fullo! hoppas su växer in i ditt besut och blir tillfreds med det -kan tänka mig att jag kommer snurra om fvp jag med om det blir en 3:a.

Mugglan - såg framför mig hur tysken mottogs på svenskalektionen. säger som dig ang länken - nästa gång om vi nu gör fvp ja då sjutton ska jag veta - maken fick sin vilja igenom denna gång men nästa gång är det min tur

• fru AM

TAck tack! Maken ble yttepyte besviken tror jag, eller förvånad som han sa själv. Han gillar att omge sig med kvinnor och tyckte att Livia skulle ha haft roligast med en syster - men jag tror det blir jättebra med en lillebror. Lite balans. Och maken tyckte för egen del faktiskt att det var kul med en kille så han får uppfostra en son från scratch och se sig själv i honom osv.

• Oms

AM - vad kul me en kille! kan tänka mig att maken blev glad oxå! jag vill oxå ha en kille näst gång - har u 2 tjejer redan - fast nu pratar vi bara om det blir en nästa gång - ag är NÖJD m de jag har såklart!

• fru AM

Små pojkar är ju också väldigt benägna att tillbe sin mamma nästan som man vore drottning ... så det blir ju trevligt med en liten prins till ...

Sonen blev glad också - han måste tro att det är han som styr detta för han önskade sig en lillasyster förra gången och en lillebror nu ...

• Fru E

AM-grattis till en liten kille
    Gissade mig nästan till att det var pepparkakskryddor i degen, kanske man skulle testa idag

• fru AM

Men jag hittade ingen färdig pepparkakskrydda i affären (skit-Coop). Måste blanda egen. Någon som vet proportionerna?

• FruCicci

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ grattis AM!
    Kan du inte säga allt om cravings och hjärtljud och sådär, för nu spekulerar jag ju hej vilt i vad jg har i magen

En liten kille, vad roligt för din make skulle jag vilja söga, då får ju han med en av varje

• fru AM

Cicci:
    Cravings denna gång: frukt (kylskåpskall), broccoli, avocado, mjölk (iskall), ägg m kaviar

Cravings med stora sonen: frukt (kylskåpskall), grön paprika, slladshuvuden (åt dem i stora tuggor som äpplen), färska morötter (åt en knippe om dagen)

Cravings med Livia: rostat röd med smör. Kanelbullar.

Hjärtljud har jag inte varit och mätt än så jag får återkomma om det ...

Cicci: När ni gör Stora rutin-UL:et så kan ni fråga om könet ...

• fru AM

rostat bröd skulle det givetvis vara (cravings med Livia)

• FruCicci

Gosnosen,
    Majestic Hotel är ok, det är nog standard med 3 stjärnor i Dubai. Okej pool på taket. Området är mycket shopping, indiska butiker och närhet till creeken, där man tar abrasbåtarna över till bla krydd souken och guld souken. En del skräddare och mycket tygaffärer i området. En bra bit till stranden, men med taxi i icke rusningsstrafik max 15 minuter, om man åker till den närmaste stranden vid Dubai Mosque. Varför inte? Om det är bra pris skulle jag tagit det, det är ju bara sova och slappa vod poolen som man gör på hotellet, sen upplever man ju staden o stranden mm

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!