• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

Hej svejs!

AM - Vad kul med en liten kille! Grattis!

Lappis - Åh vad jobbigt att du ska vara utan dator hela helgen! Man får helt enkelt ge sig till tåls. Well well. Håller tummarna (eller var det bara tummen?) iaf!

Muggles - Vilken suveränt god middag ni verkar ha ätit! Det lät iaf skitgott! Är "bästa väninnan" den jag tror? Hälsa o gratta!

Cicci - Hoppas du kan hitta lugnet. Vet inte vad jag ska skriva som ingen annan redan sagt. Tror det vore bra om du kan hitta någon duktig professionell psykolog/kurator som är väl insatt i ämnet - Mama Mia borde som sagt kunna rekommendera någon. Kram!

Liten - Vad synd om er allihop! Maken för att han blev så sjuk (han måste känt sig väldigt ynklig), Mindre för att det är läskigt med föräldrar som inte beter sig som de brukar, och om dig förstås som missade julbordet... Hoppas ni får en bättre helg iaf!

Ang vitpepparkornen så kör min mamma och hennes kollegor (förskollärare) med det jämt! Funkar enligt mamma!

Här har vi varit uppe tidigt som attan för att vara med på Lucia-firandet på jobbet. Det är ett superduktigt Lucia-tåg som kommer varje år. Det ville jag absolut inte missa, men det var stressigt att både få mig o M klara i tid, inkl få fram den insnöade bilen... Men vi hann till slut och det var lika mysigt som vanligt! Matilda tyckte det var jättehäftigt med Luciatåg och viftade och "sjöng" glatt med.

Efteråt bar det av till det intilliggande köpcentret för lite julklappsinköp, men det gick inte alls. Var en såndär dålig shoppingdag när man bara tittar men är för osäker för att köpa något. Trist!

Hämtade resekataloger iaf. I sommar bär det av på en riktig charter. All inclusive, hög standard på hotellet och superduper-barnvänligt. Allt har sin tid - nu kommer charterns i vår familj

Nä, nu ska jag nog ta och packa upp allt vi handlade på Ullared i tisdags. Har redan glömt vad vi köpte...

• Lapinette

Vad lugnt det är här inne. Är alla iväg och firar Lucia?

Vita pepparkorn, har jag aldrig hört om förut. Ska kanske prova så jag blir av med halsbränna och huvudvärk.

Liten - låter superjobbigt med magsjuka. Hoppas du slipper!

Sweet - attans nu är du här inne varje dag !

Som sagt, datorfri helg men om jag känner mig superdeppig kanske jag lånar makens dator och skriver av mig några rader i alla fall. Hoppas men känner nada... förutom all julmat jag ätit .

• nennesjuttioåtta

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!! jag hoppas för din skull också, Lappis! Hoppas att du måste skriva här bara för att meddela att det inte drippelidroppat alls! *hoppistuds*

Jag vet inte vad jag ska skriva.
    Hoppas alla som är sjuka piggnar på er och att alla får en skön Luciahelg!
    Har blivit superirriterad flera gånger på maken, nästan som jag skäms men kan inte hjälpa det. Jag vet-symptom... men jag tror inte jag haft ÄL och jag känner nada i varken boobs eller ja var man nu ska känna nåt. Och jag vet inte när BIM är, således. Borde vara slutet nästa vecka och då är det ju ändå för tidigt att känna nåt nu så jag lägger ner.

• Lapinette

Men vad skönt nenne! Lägg ned och njut av glöggen ... du lär ju märka om tanten kommer ... eller förhoppningsvis inte.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    jo precis. Det är svårt att undvika att lägga märke till det om/när det händer. Hahhah! Fan vad jag hatar det här. Först är det aptrist och otåligt innan ÄL sen efteråt är det också segt men ju närmre BIM kommer, som man då längtat efter, så åker hälarna djupare ner i marken för man vet att stupet är ofrånkomligt och har man tur så bär de där vingarna man tejpat på armarna men hittills verkar inte mina ha suttit kvar särskilt länge.

• nennesjuttioåtta

AM
    förresten
    TACK och tjohoooo en liten grabb!!!!! Vad kul!!!

• nennesjuttioåtta

Och Lapinetteisen
    Ha en grymt skön Luciahelg och njut av allt som hör till! Vi hörs i nästa vecka!

Och ni andra
    Ha en grymt skön Luciahelg och njut av allt som hör till! Vi hörs på söndag!

Imorgon drar vi till svårföräldrarna och jag tror banne mig jag ska vara full redan på förmiddagen för att undanröja alla misstankar. Jag råkade ju vara lite yr en dag för några veckor sen och svärmor har frågat så mycket om det (och jag vet ju att det var några dagar före inseminationen så det var ju garanterat ingen bulle där som snurrade till det i kolan) med lystna ögon och öron...

• Lapinette

nenne - du får börja pimpla glögg i bilen på vägen till svärisarna.

Själv känner jag mig faktiskt onekligen cool. Maken sa det till mig igår, att han tyckte jag var lugn men då började jag skratta och säga åt honom att han inte har en aning om vad jag har suttit och googlat om på jobbet. Har haft mina nojjor på förmiddagarna och sedan har jag lugnat ned mig. Idag har jag knappt tänkt på det och faktiskt inte klämt på brösten en endaste gång. Det finns ju liksom inget man kan göra? Antingen har man vunnit på lotteriet eller så är det som vanligt ... KÖRT!

Ha en skön Lucia på er!

• viktualia

AM - tjaaa jag har absolut klickat på länken! *fnissar*

Lappis - pepparkorn funkar bara mot magsjuka! inga andra åkommor vad jag vet

Själv ska jag smälla i mig pizza - det är jag värd efter 45 min intensiv snöskottning!! så det så!

tjohoooooooooo det är fredag!!!

• viktualia

och ni ägnade fredagskvällen åt nåt vettigare än att sitta vid datorn...

... ha en go helg!

(själv beger sig Vickan på en av sina berömda sociala turnéer)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!