• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Hej, här är jag.

Förbannat också, mensen kom inte igång förrän igår så nu fick jag avboka min gyntid på måndag och fick en ny tid - DEN 20:E JANUARI! Är så jäkla besviken.

Iris var hemma från dagis onsdag - torsdag, men i morse fick hon gå igen eftersom de tyckte att hon skulle komma, det var ju ändå Lucia och allt. Så vi gick upp klockan fem och gjorde oss i ordning, lyckades få liv i Iris extra tidigt, pressade på henne Lucialinnet ovanpå overallen medan hon låg skrikandes och gråtandes på jobbet, mutade med vällingflaska så att vi fick dit glittret runt midjan, kronan hade vi redan skippat för den vägrade hon ha på sig, fick henne att hålla i ljuset en liten stund men sedan fick vi skippa det också, lyckades i alla fall kasta lite glitter runt huvudet på henne i ett obevakat ögonblick utan att hon märkte det och så iväg. Sedan stod vi bland alla paraplyer och tittade medan de äldre barnen sjöng och småttingarna fick sitta på renfällar längst fram och titta förvånat. Bara ett år kvar till nästa gång!

• BrudSommar2006

Cicci, du gillar ju inte onyttiga saker i vanliga fall heller så du skulle kanske inte märka om du väntar en tjej? Skönt att det känns lite bättre i alla fall.

AM, grattis till lillkillen!

• FruCicci

Am, vi ska ju göra det den 8 januari med den där läkaren, jag ska prata med BM på onsdag igen... ag Marianne, kanske kan man få 2 uttlåtanden, alltså 2 UL ?????

Jag har inte direkt några speciella cravings, men äter gärna lite glass och sött (typ kex med choklad mellan) på maten just nu, grönsaker har jag alltid ätit, men det är inget jag skriker efter...

Jag vill inte veta könet, jag vill att det ska vara en överaskning, men jag tycker det är kul att spekulera.

Med Victor hade jag järnbrist, men kommer ihåg att jag åt mängder med glass med honom med, sen spenat och annat grönt men det var nog pga järnbristen tror jag...

• fru AM
    FruCicci skrev 2008-12-12 11:23:36 följande:
    [citat]
    Am, vi ska ju göra det den 8 januari med den där läkaren, jag ska prata med BM på onsdag igen... ag Marianne, kanske kan man få 2 uttlåtanden, alltså 2 UL ?????

Det kan du säkert, fast du får nog betal extra. Om du vill det så försök boka tid NU!
  • FruCicci

BS, hej!
    Otur med mensen och nya datumet Kan du inte ringa till Gyn Odenplan och få en tid, de har alltid akut tider varje dag, jag fick tid samma dag jag ringde!

Ag onyttigheter, så gillar jag sådant med, men jag har aldrig vräkt i mig bakelser eller direkt beställt deserter på krogen. Jag gillar vanlig mat. Sen äter jag gäääääärna McDonalds, Pizza och annat smaskigt. Men när jag är på café så blir det oftare en ostmacka än en kaka.

Så därför tror jag på hjärtljud, jag måste ju tro på något
    Så just nu pga dessa jag hade sist så är det en tjej, men allt annat dom cravings i så fall tyder på kille, för jag mår och äter precis som jag gjorde med Victor

• FruCicci

Oj betala extra, hoppas högkostnadskoretet gäller i så fall, för jag får det gratis i så fall. Jag vill det, så jag ska ringa bums o kolla hur det funkar.

• fru AM

Km ihåg att ta rätt UL-sköterska bara, Cicci!

• gosnosen

Cissi - ja, priset verkar bra. 9 400 kr för oss två i åtta nätter inkl. frukost och deluxerum. Enligt Hotels.com har hotellet 4 stjärnor.

• FruCicci

jätte bra - gosis - kör på det, absolut!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!