• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Nä det är bara att inse att det inte blir ngt jobbat idag... Kommer ju inga mejl el tel-samtal heller - har alla kunderna också varit på julbord?! *pling!* (snilleblixt) vänta nu, de håller ju på att gå i konken allihop så nej, det kan det inte vara...

Vi har en tysk kollega här i 6 mån, kom i början av okt. Superseriös med att lära sig svenska, går kurs och grejer. Pratar redan en del. Härom dagen lärde vi honom lite göteborgska uttryck "e du go ellerrr", "hallå ellerrr", "de e la gött" osv. Och så fick han i uppgift att pröva ngt av dem på sin svenskalärare. På svenskakursen hade läraren sedan förklarat de svenska luciatraditionerna och tyckte att eleverna skulle kolla på lucia på tv på lördag kl 07. Vår tysk utbrast "e du go ellerr" till allmänt jubel Perfekt!

• muggles

Skönt Cicci att du (just nu) är lugn! Men noja får man (kommer ni ihåg att jag nojade att Moa var en liten dvärg för att hon inte var så aktiv i magen som Kick'n mfl? )

Ja pepparkaksgrottor funderade jag på också. Om man gör små grottor av pepparkaksdegen - vad har man då i grottan? Vit glasyr? *snuskiga associationer*

• _koko_

AM!!!!!!!

muggles -

cicci - Hoppas det är över för dig nu, men jag tycker du ska försöka få tag i någon utomstående som du kan lita på och prata med ändå.

• Oms

hej tjejer

jag har för första gången i trådens historia inte läst mer än ett fåtal inlägg under den senaste veckan... ni skriver ju som galningar och jag har inte haft tid att hänga här ngt - all datatid går åt till att söka jobb, putsa på min cv och googla på olika tips o trix.

Jag började ju i resursen förra veckan - helt ok i ett mkt centralt läge (sergels torg) och vi går nu ienom våra styrkor o svagheter, jag ska träffa min coach nu på måndag och då ha m mig ett cvunderlag och allmän info om mig för att sen på onsdag rikta mitt cv och få feedback från gruppen (vi r ca 20 i varje grupp så här blir det feedback!

Vi har fått dagisplats åt Mathilda. hon börjar 1 feb och det på dagiset som vi hade som 1:a hands val - känns jättebra! men ändå lie konstigt - ska min lillskrutt vara borta från oss sååå länge varje dag?

nu är det bara lite drygt 2v kvar tills vi åker till Gambia! det känns lite overkligt att man ska väg allihopa till ett varmt land o bara slappa - alla andra gånger vi har vairt där har det varit ett späckat schema men iår ska vi bara vara m famil o vänner i 3 veckor - skönt med en brejk ifrån vardagen!

måste gooogla vidare nu, tjingeling och ursäkta egoinlägget - återkommer nä det e mer tid o läser lite mer!

• gosnosen

TACK Cissi! Vet du något om Majestic Hotel? De hade bra priser just den veckan vi tittar på.

• fru AM

Pepparkaksgrottor: Som halllongrottor men med pepparkakskrydda i degen och med lingonsylt istället för hallonsylt. Verkar gott! Och lättgjort ... vi får se!

Mina cravings och min magkänsla stämde perfekt. Däremot inte min tolkning av UL-bilden ... En liten pojke!

• muggles

AM: grattis till den lille sonen - vad roligt för Livia att få en lillebror!

• gosnosen

AM - en liten kille! Vad roligt! Grattis!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!