• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

koko: härligt med Connys sömn!!!

Själv är jag aningen trött idag efter en jättetrevlig julfest på Swedish taste (www.swedishtaste.se/) med matlagningsaktivitet. Vi lagade en 3-rätters julinspirerad meny som vi sedan fick äta. Allt under överinseende av en kock som varit med och lagat Nobelmiddagen ett par ggr. Asgoda viner drack vi också!

Nenne: var väääldigt skeptisk till curling först men det visade sig vara roligare än jag trodde och det gick ju faktiskt att styra de där stenarna efter ett tag.

Maken är i Hemsedal och roar sig. Moa sov som tur var hela natten utan ett pip till halv åtta i morse (trots att mormor satt på blöjan för löst i går så hon var lite våt på pyjamasen). Vilket A-barn hon är! Imorse hade hon nog förväntat sig att hitta pappa under täckena i sängen (som vanligt) men det var ju tomt. Då tittade hon upp mot fotona vi har ovanför sängen och sa "Pappa!". Så jag tog ner dem och vi satt och tittade på pappa på kort en liten stund. Hon saknar honom

Nu har jag varit på lussefirande och fått kaffe i systemet så jag känner mig ok igen (var pyttelite illamående efter filen imorse). Ska jobba halvdag idag och sedan hem och avlösa mormor lite. Tror inte jag får gjort speciellt mkt ändå idag...

• muggles

Du är gravid Lappis! Det är symptom...

• 3Jane

Får man hoppa in med en fråga här?
    Längtar också efter barn sjuktmkt o har försökt ett tag men inget händer. Dock har vi nog inte försökt ett helt år än utan kankse mellan 6 o 8 månader. Måste man vänta 1 år innan man kan göra en utredning. Börjar bli så jobbigt att bara vänta o bli besviken. Känns som att det varje dag är nån man känner som berättar att de är gravida, börjar mest tycka det är jobbigt.

• Lapinette

3Jane - du kan alltid ljuga och säga att ni har försökt i 1 år. Kan ju vara svårt för gyn att kolla upp det . Själv är jag urdålig på att ljuga och min gyn visste om när vi började försöka så när jag var där på rutinkontroll efter 6 månader sa han bara åt mig att komma om 5 månader.

• Lapinette

muggles - jag är förkyld! Kan tyvärr inte säga att jag känner "åhhh, jag är gravid!" .

Er middag igår lät suverän. Önskar att vi också kunde göra något annorlunda och få slippa traditionellt julbord. Vi äter först ett med kunderna (idag) och sen tar vi ett till med bara kollegorna i nästa vecka. Känns onödigt! Ja, för sen ska jag även iväg med maken och hans jobb. De är ju bara 3 så vi fruar får följa med och det brukar både bli sent och mycket. Därför bokas alltid in fredagen innan jul.

• muggles

Lappis: ja själv är jag inte så inne på traditionellt julbord längre så julinspirerad meny funkade utmärkt (3 sillar till förrätt, anka med sås på inkokta körsbär och fikon och mandelpotatispuré med västerbottenost, och körsbärssorbet med choklad - Valrohna! - och kanderade jordnötter till efterrätt). Sjukt goda viner till (självklart inga som finns på Systemet).

Ikväll ska polaren Roger inmundigas - för att fira att bästa väninnan fick behålla jobbet på bilskojarföretaget. Fast tyvärr är jag inte sugen - man kanske hinner bli?!

• Fru E

muggles-vi spelade curling för ett par år sen på vår avdelning roligare än man tror och sen med lite glögg och godsaker i kroppen så blir det festligt

Vi var på julfest på Hilton i år men kan inte säga att jag var särskilt imponerad över det hela . Vi fick 3 rätters middag, istället för julbord, med liten jultallrik som förrätt renkött och potatiskaka till varmrätt och någon pannacotta till efterrätt. Men köttet var smaklöst och segt och det fanns knappt någon sås............man fick liva upp det hela med lite mer snaps eftersom det fattades personer vid vårt bord så fick vi som var där mer

• muggles

3jane: sök hjälp och ljug - alla medel är tillåtna i barnkarusellen!

• gosnosen

Freijs - känner med dig massor och skickar en styrkekram! Är på ungefär samma nivå som du, hålla näsan ovan vattenytan...

Lappis - mina tummar krampar av tumhållning! Hoppas så att det är er tur!

Sen Cissi - först och främst en kram! Låter jättejobbigt det du går igenom. Vill också fråga en helt annan sak som är väldigt OT. Vi funderar på att åka till Dubai en vecka i februari (har hittat billigt flyg med norwegian) men vi har ingen koll alls på något bra (och prisvärt) boende. Har du möjligtvis något tips? Vore jättesnällt!

Vi har klarat av Lucia-firande här på kontoret på morgonen med lussekatter, pepparkakor, skumtomtar och glögg. Känner mig lagom däst och totalt omotiverad till att jobba. Skönt att det är fredag iallafall!

• muggles

EA: varje gång jag äter anka blir jag besviken - såå gott är det inte. Det låter alltid ljuvligt med dessa såser med godsaker i (alltid ngt sött till anka som äpple, fikon, körsbär). Men själva köttet är inte fantastiskt tycker jag. Lamminnerfilé el oxfile - DET är i min smak det!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!