• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Cicci: jag har svarat!

Nenne: ska ge mig i kast med din text men svarar nog inte förrän i morgon förmiddag. Måste stryka stjärngossenattlinne och fålla upp en pepparkaksgummedräkt nu. Samt dricka te med min läckerbit som jag knappt sett idag ...

Kram så länge

• Fru FruLLan

jäääääääävla skit

skrev precis ett lååååångt inlägg som inte ens var lika puckat, trist och intetsägande som mitt förra
    men så klart försvann det

orkar inte skriva om allt.

Skickar oändliga kramar till cicci dock. Önskar allt faller på plats snart.- Du ska inte behöva må så här. KRAM!!!!!!!! Bra att du tar hjälp av AM som faktiskt gjort fvp.

frejan: kul att se dig och stor kram när fabriken är för tung!

page: bra med snuset!!!!! och har din MAMMA fått flytta från sitt hus!!!!`?????? kan ingen komma åt den där jäääävla gubben

orkar inte mer

ska kura i soffan
    pussssss

• _koko_

Först igen! Conny sov heeeela natten inatt!!! Jag vaknade med ett ryck halv 6 och undrade om jag försovit mig eller om conny hade skrikit, men han sov så gott så och jag hade ju knappast försovit mig.
    Så jag fick en lugn morgon, kunde duscha i fred, göra mig i ordning, äta frukost och vara på jobbet kl 8! Ljuvligt!

Och hörrni, det är FREDAG!

• _koko_

Hej frejis, förresten! Läste ikapp igårkväll med orkade inte skriva något då. Så sjuuuuka regler inom landstinget!! Kram!

• Lapinette

Kul att du tittade in Frejis. Sjukt som sagt att de har stängt på helgerna för visst har man fått haricot på stickan så ska ju det lilla embryot ut för upptining (jag menar för dem som då ska ha återföring måndag). Undrar hur de gör då?

Som jag förstår så var det kanske lika bra att det inte blev FET nu utan att ni tar det i vår när du mår bättre. Vågar inte tänka på hur lågt jag kommer att sjunka om den här IVF'n inte funkar. Inte många dagar kvar och inte mycket hopp kvar för den lilla kaninen.

• MSW

Hej!

litet förtydligande så tar jag nog hellre "smällen" om barnet är sjukt än att jag ska ta ställning till att ha det kvar eller inte.. Det jag menade med mitt luddiga inlägg!

Nu ska vi göra oss i ordning för föräldragrupp!

Puss!

• Lapinette

Frejis - glömde skriva, snacket om Dalarna gäller semestertrippen i somras som aldrig blev av. Tänker inte göra någon mer IVF. Bara den tanken gör mig superlättad och vetskapen om att ha 8 embryon i frysen.

• Fru E

God Morgon!

Här sitter en trött skåning på jobbet *gäsp*

Hmmmmmm......hur ska jag skriva det här utan att avslöja var jag jobbar.......gör ett försök
    Gick upp klockan 5 imorse för att hinna med att spana och smaka den trevliga luciafika (lussekatt och mer) som en av de "företagen" jag har under mig bjöd på fram till klockan 8 då de flesta åker till jobbet. Ett jätte trevligt initiativ som togs av dem själva och uppskattades enormt av dem som blev bjudna . Blev så glad för att det här "företaget" är så bra och får bra omdöme
    Så nu är fredagen räddad och det är snart Lucia

Blev så stressad imorse att jag när jag låste ytterdörren kom på att jag inte tog nåt ÄL-test imorse......är på dag 10 idag och snigelslemmet har gjort entré .
    Men man kan väl ta ett ikväll med......

• Lapinette

EA - ta ett ikväll istället och se till att ha mannen i närheten .

Själv ska jag äta årets första julbord idag. Mitt arbete har som tradition att bjuda in kunder på jullunch på Lucia. Vi ska iväg på en båt och det brukar bli jättefint. Orkar bara inte vara trevligt. Vaknade med huvudvärk och halsont idag igen.

Annars så är jag singel ikväll. Har skickat iväg svärmor och maken på julbord. Trist att inte följa med men jag pallar inte mer än ett per dag.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!