• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

och följdfråga.. räcker det att det kokar upp, eller ska det kokas en stund?

• FruCicci

MSW:
    om du kokar ordentligt försvinner alkoholen, jag drack nämligen kokade vinglögg när jag väntade victor

så därför värmer man bara glöggen normalt, för att bibehålla alkoholen....

Servera ett stort glas vatten till henne vid sidan om, så är det absolut helt ok. jag har diskuterat detta med min BM nyligen, eftersom jag var på cocktailparty i fredags och var tvungen att mörka att jag var gravid för alla på jobbet...

• FruCicci

Mugglan, tyckte det du skrev var bra!

• fru AM

Cicci: Formes: Fina kläder men inte för mina långa storkben. Snygga flanellbyxor t ex om man gillar sånt, jeans med hög mudd) eller låg midja. Fina blusar. Allt fint men inte för mig

• nennesjuttioåtta

Muggles
    Jag får nog återkomma med datum när jag börjar jobba igen...
    lycka till med curligen, det är hur kul som helst! Men svårt (tyckte jag, du kanske är en talang?!)!!

Lapinette
    ooh, vad mysigt det låter! Ja, allting förutom foiegraset då . Sista helgen med polarn då?

MSW
    Jo, skulle tro att det mesta försvinner. Men jag dricker helst vanlig saftglögg ändå, ogravid, hahaha för jag får all alkoholånga helt osynkat i näsan så det går fanimej inte att dricka starkvinsglögg utan att få kallsup (trots att supen är varm). och hur stora glöggmuggar har du? De brukar ju bara bli en liten skvittevitt så då är det ju ännu mindre chans att det blir så många pocent som hon får i sig. Du får väl göda henne med lussebullar annars som drygar ut.

Cicci
    Gumman lelle, önskar att jag kunde säga nåt smart som gjorde att dina hjärnspöken tynade bort. Men förstår att de säger sånt som förnuftet vet är tokitok men man kan inget göra åt det själv. Hoppas doktorn lugnar dig (fast han verkade lite stel och lallig, men förmodligen oerhört kompetent) när det blir UL!

• nennesjuttioåtta

Oh du amazonkvinna, får man karva av en decimeter av dina så att jag ser vad som finns ovanför fönsterblecket...?

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Din akupunktör borde få nåt fint i julklapp!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2008-12-11 16:06:35 följande:
    Oh du amazonkvinna, får man karva av en decimeter av dina så att jag ser vad som finns ovanför fönsterblecket...?
    Haha - det skulle du gärna få om det gick! Du är inboxad!
  • Lapinette

nenne - menar du att jag sitta här på BT i helgen (sista helgen med polarna)?? Tänkte faktiskt lämna datorn här imorgon då svärmor är på besök. Får våndas och titta i trosorna utan er.

• Lapinette

P.S. pappersmuffa har jag slutat med sedan halva toarullen blev fast "där uppe".

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!