• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Tinga

Muggles - Jag har saknat er här också, men ibland räcker tiden inte till. Ibland har jag också en tendens till att vilja skriva för mycket, och då kan det bli så att jag inte skriver alls istället, när jag inte hinner skriva allt jag vill. Ska försöka skärpa mig på den punkten.

Jag vet ju att det är fånigt att få dåligt samvete för att man bara håller på med den ene busen, men det är inte ovanligt att det tar så lång tid som en timme att mata ett barn. Då hinner ju den andre mer eller mindre somna under tiden.

Känner igen mig i din inställning till sömn - sova ska de fan i mig! Nu är det inte något större problem här, men ibland är det lite kinkigt och då gäller det att vara envis (inga större problem för mig ). Det är först nu när jag själv är förälder som jag inser att det ibland faktiskt är så att föräldrarna vet bättre än barnen.

Lappis - jag säger som tidigare talare; så länge det inte droppar är det väl positivt. Och jag är också nyfiken på den fantastiska presenten.

Vickan - tack för hejarop! Ska tänka på dem när jag sitter här och kämpar med busar som inte vill äta.

• muggles

Tinga: äter de ur nappflaska el matar du smakportioner? 1h är ju väldigt lång tid... Om du kör nappflaska - kanske ska du prova med större hål i nappen? Kan inte komma ihåg att Moa någonsin tagit så lång tid på sig. Men hon är å andra sidan ett matvrak. Problem m maten har det eg aldrig varit - vi har väl fått det här med dagsömnen istället Fast det har faktiskt inte varit några problem alls på väldigt länge så jag klagar inte.

Snart dags att väcka min egen busa för glöggkalas...

• Tinga

Muggles - både nappflaska och puré. Det är framförallt Puff som tar lång tid på sig och för tillfället ger vi honom nästan bara välling, för han vill i princip inte ha något annat. Vi har ett rejält hål i nappen, så det är inte det som är problemet, utan det är oftast viljan som tryter. Han brukar äta som bäst när han nästan sover, för då är han väl inte medveten om vad han gör. Vi vägde dem i fredags, och vid 4.5 månaders ålder väger Piff 5.63 kg och Puff 5.25 kg, så de är ju små, vilket inte förvånar när man ser bristen på matlust.

Puff har ätit puré OK fram tills nu och gröt har varit en riktig favorit, men nu är det kinkigt med båda delar. Vi har provat olika fabrikat och olika smaker, men ingen lycka än, de senaste dagarna.

• Lapinette

En kortis igen innan det ar dags for middag hos min mamma. Det ar full rulle nu nar svarmor ar pa besok.

Jo vi hade en liten julafton har igar med champagne, foie gras och skaldjur. Av svarmor fick jag ett enormt fotoalbum med bilder pa maken 0 till 10 ar. Hon hade framkallat diabilder och suttit och skrivit till alla bilder. Blev rord men anda mer da jag efter lite skattjakt fick fram paketet fran maken. Jag har fatt armbandet som hor till min forlovningsring och mina orhangen som jag fick i morgongava. Jag har hela tiden sagt att jag vill ha det men vet hur jakla dyrt det ar att jag inte ens vagat hoppas och jag hade inte en blekaste aning om att det var det han skulle ge mig. Fick ett kort dar det stod nagot i stil med tack for allt du gjort for oss i ar och sen nar jag sag armbandet borjade jag grata. Kan visa imorgon nar jag har min dator, lanken som jag totalt visade fel i forra veckan nar vi diskuterade forlovningsringar. Trodde t o m att de hade slutat gora denna serie ... sa det var verkligen en overraskning.

Sa vad i helsike ska jag ge honomi julklapp?

• BrudSommar2006

Lapinette, har ni firat jul redan? Har du redan fått din julklapp av maken alltså eller var det här en annan present?

Tinga, Iris har ju varit stor hela tiden men äta bra gjorde hon inte förrän vid ett år då man fick börja ge dem all sorts mat. Fast att mata i en timme vet jag inte hur man skulle lyckas med, hon skulle tappat tålamodet för länge sedan, numera har man kanske fem minuter på sig innan hon vill ner från stolen, så jag förstår att det är jobbigt.

Jag och mamma har varit på Gröna Lunds julmarknad med Iris idag, hon tyckte att det var jättekul, förutom att träffa tomten vilket var läskigt, men annars var det precis på hennes nivå och god lunch fick vi också. Fast vi var där precis när de öppnade, när vi var på väg därifrån började det bli kaos i trafiken...

• BrudSommar2006

Aha Lapinette, så du har fått din julklapp av honom men han har inte fått från dig? Vilket dilemma! Ha en trevlig middag med ditt nya armband i alla fall!

• MSW

Tinga: Roligt att höra ifrån dig, och det låter jobbigt med maten, och även om jag tycker att det är fullt upp med en känns det lite spännande att ni har två att lära känna, men jag förstår att det blir kämpigare! Faller in i vickans hejarop!

Och på tal om vickan, hur känns det med barntankarna nu? Håller det i sig? var är du i cykeln nu? Äl?

Lappis: Hoppades verkligen jättemycket att inget dropp hade visat sig när jag gick in! Så glad jag blev när det visade sig stämma!!
    Håller tummarna ännu hårdare nu!!

Idag har vi varit på Ikea och skrivit julkort (vaddå i sista stund...?? )

Puss på alla!

• Mrs  B

Hej hej

AM
    Grattis till pojken!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vad kul att storebror har fått rätt varje gång.

Lappis
    Spännade!!!!

Tinga
    Vi kan som sagt fortfarande men Max vill gärna vara hemma, så jag ska se om jag kan lösa det på något sätt.....
    Inboxa gatan så kan jag lösa resten själv.
    Ja, det där med mat är inte så kul har jag också fått erfara nu.
    Max åt allt han kom över , Malte spyr upp allt han får i sig.

Cicci
    Hoppas du kan få rätsida på dina tankar, vet hur jobbigt det kan vara. Min graviditet med Malte var ju inte heller så lätt mentalt.

• Mrs  B

Helgen som kort:

Fredagens luciafirande var ute i år, 7.15 i lätt snöstorm. Mysigt, men svårt att ta kort och lite blött för Maltes vagn.
    Frukost på avdelningen och sen gick vi och en kompis till Max med mamma och syskon till en pulkabacke och åkte pulka i 1,5h.
    Hade kunnat vara riktigt skoj om det inte var för att Max trotsade 1h och Malte bara ville sova 45min.
    Men men man kan inte ha tur jämt, eller????????????????

Lördag
    Ensam med barnen, men tog en tur på stan med mina föräldrar och åkte sedan hem till dem.
    På kvällen kom maken hem och jag åkte på julbord med mammagruppen. Hade hur kul som helst, med ett gäng man egentligen inte känner. Var inte hemma förrän 00.

Söndag
    En dag på Väla, ett stort köpcentrum.
    Men vi var dock inte själva.....

• nennesjuttioåtta

Hoppas ni alla haft en fin Lucia!

Vi har hämtat förmodligen världens finaste julgran i fäbon idag. Ärligt, den är så sjukt jämn, fin, grön (nähä?!), yvig och alldeles, alldeles underbar! Sen klarade jag mig från att dricka men kände mig ovanligt smal så jag hoppas svårföräldrarna noterade det. Lagt granris nedanför trappen (håller borta trollen) och fått hem ett lass ved så nu jäklar eldas det så pannan är röd! Jag har även fått backa med släp för första gången på typ 8 år (maken bakis och skakis) och sitter nu däst av kebabpizza. *rap* Och vet ni, igår ringde de (på en lördag!) och ville att jag skulle komma på intervju på tisdag! Så tusen tack AM för hjälpen med mitt brev!!!!! *tillber Sthlm*

Och de goda nyheterna fortsätter tydligen eftersom Lappis inte har börjat drippelidroppa! GNNNNHHHHH! *klämmer tummen med skruvstäd* HOOOOOOPPas att det är nu som det HÄNDER!!!! WOHOOO! (Jag hakar på Muggles positiva tänkande)

Tinga!!
    Hej på dig vännen! Låter lite bökigt med matningen men vad skönt att de sover så bra! Du borde få ett pris!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!