• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Fick f ö måla hela hallen nu på kvällen. Vi ska ju installera värmepump som sagt imorgon och där ett rör ska gå fick vi lov att sätta igen toppen av en garderobsdörr (som gick ända upp i taket), och vi hade frågat förre ägaren vilken färg det var och köpte således samma färg (av samma märke). Men det var inte alls samma visade det sig när det väl kom upp på väggen. Kalkvitt skulle det vara, men det drog mer åt gult och vitt är tydligen inte alltid vitt även med samma namn så det blev alltihopa. Tur att det är så liten hall och att jag är så flink i fingrarna.

• Lapinette

nenne, vilken dag? Shit, skriva med makens tangentbord sa maste jag leta efter fragetecken och annat. Kan omojligt gora en glad gubbe.

• Lapinette

Ahhh Anders Jonsgarden, trodde du menade stallet som vi bokade.

• Lapinette

Det trista är ...tjohooooooo nu funkar de svenska tangentbordet!!! ... att jag har så jäkla fullbokat denna vecka ... om det är denna vecka du ska till Stockholm.

• nennesjuttioåtta

Jaha, just det. Så var det. Var det fullbokat då, eller? Och ni fick något litet pytterum?
    Nu på tisdag!!! Det är någonstans vid T Rådmansgatan som jag ska.

• nennesjuttioåtta

nääjjjj! Men om jag kanske förhoppningsvis eventuellt får jobbet så kan det innefatta fler besök i Hufvudstaden. Fler chansser kommer även om jag inte får det eftersom jag inte har just något annat på gång....

• Lapinette

De var fullbokade!! Vad trist att de konkat. Det har stått en massa gott om dem i alla möjliga tidningar. Tror det var Rosen (i den andra tråden) som varit där och tyckte de var super.

Tisdag ... faktiskt inget inbokat vid lunch men däremot har jag inte tid för någon långlunch . Om ni är flera som lunchar kanske jag hinner med en kortis. Vill ju ses!

• Lapinette

Men jobbet blir i "din håla"? och inte här i stan?

• nennesjuttioåtta

Ja, det blir här hemma. Intervjun är kl 1 så så värst lång lunch vågar jag mig inte på heller. Får se hur tågen går också.

• nennesjuttioåtta

Det är väl så pass känt ställe ändå så kanske någon annan tar över och lyckas få snurr på det?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!