• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

Malte sov inte mycket varken natten till fredag eller till lördag, idisslar och spyr upp allt han äter mellan 15 och 08, så nu har vi fått ta bort välling, gröt och majskrokar för det gör det ännu värre.

Hur ska man tolka det??????

Ska till bvc imorgon för sista mammagruppen och måste då försöka prata med min bvc-sköterska.

• Mrs  B

Hej nenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag vill också ha en sån där perfekt gran........

• nennesjuttioåtta

(fasen, jag glömmer ju bort att svara på frågor hela tiden, det är inte med flit!)

Tinga
    Ooohh vi trivs KANON! Skotta snö är kul!!! (eller hur, Vickan!) Men det har hittills varit rätt kallt härinne. Imorgon kommer de och installerar en luftvärmepump så det ska väl sätta fart på plusgraderna lite. Tapeterna är fortfarande inte inhandlade men jag VANN! HAHA!!!
    Finns det många objekt ute nu att kolla på för er? Hoppas att ni hittar nåt snart!

Liten
    Hur går det med husvisningarna? Har det varit några i helgen?

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    Hejj!!!! Vinkelivink! Nämen, stackars Malte som spyr hela tiden! Vad finns det kvar att ge honom??? hoppas bvc har någon bra idé!
    *skrockar skadeglatt* MOahahah! Jag kan ta ett kort på granen till galleriet och skicka några barr i ett kuvert så ni får lukta.

• nennesjuttioåtta

Lapilainen
    vilken fin julklapp från din man! *tår i ögat* Svårt att kontra på det som får samma genomslagskraft. Hmmmm.... Ska klura lite

• Mrs  B

Jag hade kanske tänkt mig att hela granen skulle hit
    Men blir det bara en bild så okej då......

Ja, jag fattar inget med Malte. ?????????
    Känns så trist just nu.
    Det som funkar är smörgås (med ingenting på) på morgonen och lunch (oftast min egen) mitt på dagen.
    Hoppas också bvc kan säga något om det hela....

• nennesjuttioåtta

by the way
    Lappis, det där stället ni tänkte åka till i Dalarna har gått i konkurs....

• Mrs  B

Nenne
    Grattis till intervjun förresten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas det blir ditt!!!!

Ska själv skicka iväg några ansökningar imorgon.....

• BrudSommar2006

Nenne, vilket ställe i Dalarna är det som gått i konkurs, inget av de mysiga ställena i Tällberg väl??

• MSW

Nenne: Skitbra med intervju!! Och grattis till granen!
    Om vi inte varit på IKEA idag hade vi nog skullat ut och sett ut/huggt gran idag också!

MrsB: vad konstigt med malte, antingen borde han juh kunna äta "dygnet runt" eller inte alls...
    Lycka till med ansökningarna!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!