• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

AM ... speciellt då jag har ringen på höger hand, samma som armbandet.

• Lapinette

Maken måste ha hoppats/trott att den IVF ska gå vägen eftersom han spenderade alla FET-pengar på armbandet .

• fru AM
    Lapinette skrev 2008-12-15 11:17:48 följande:
    Maken måste ha hoppats/trott att den IVF ska gå vägen eftersom han spenderade alla FET-pengar på armbandet .
    En fantastisk man ändå Lappis! Även om det inte finns något "pris" på det du/ni går igenom vid dessa IVF:er så måste det kännas underbart att bli så beströdd med guld & gliter ... KRAM!
  • FruCicci

Lappis - du har då svar på allt!
    Ja ja, vi får väl se då......

MSW; det känns jätte skönt nu. Fast jag lider ju av lite knäppis tankar fortfarande, men jag försöker tänka runt dem. Men det känns skönt faktiskt, tror den där läkaren som jag träffade fick mig att inte vilja bara för att jag var rädd att det var han som ev skulle göra FVP, han var ju så disträ. Ucsh. SEN var det goa AM som skickade ett bra mail, om jag koncenterar mig på första hälften i det, så fann jag ganska mycket vettigt!
    Mina siffror var ju inte helt kass heller, man glömmer att man är 34 nu, dvs äldre.... så.... ja.... vet inte vad jag ska säga..... hoppas bara på ett friskt barn nu....

Någon som har hört att hormonerna gör att hårväxten under armar o ben avstannar??? Jag har inte rakat mig på 1 vecka och det är inte ens skog under armarna eller på benen!

• Lapinette

Tar emot tips på julklapp! Vad ger man till någon som anser att han inte behöver något. Brukar ge upplevelser jämnt och ständigt så det vore roligt med en sak.

• MSW

Cicci: vad skönt att det känns så.. Även om du oroar dig lite.. Såklart att det inte är något fel! *skickar lite positivitet**kram*

• fru AM

LAppis: HAr han en snygg datorväska i skinn? (NK, Palmgrens) Ett snyggt läderskrin att lägga sina manchettknappar i? (Palmgrens, Aspinal of London). En snygg weekend-väska i läder (ska jag nog köps tillmin make om jag hittar någon ...)

• muggles

Lappis: ge en sak som symboliserar en upplevelse (tänk picknickkorg med innehåll för framtida picknick, smakfull kokbok för framtida god middag el likn).

*tillbaks till kurssliderna* (BOOORING!)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!