• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Någon som vill passa en ljuvlig liten knatte mellan 11-13 i morgon?

• Lapinette

Cissi - din lilla, lilla retsticka!!!

Nu ÄNTLIGEN har jag sett nennelainens söta hus!!

• fru AM

Är Vickevire sjuk Cicci? Jag har lunchdate tyvärr.

• FruCicci

Japp AM, de ringde från dagis och han har 39 grader feber. Både jag och maken har viktiga lunchmöten i morgon och båda känner att vi inte kan vara hemma Han har haft feber i helgen, men han hade inte det när vi vaknade i morse, men de blommade upp igen och de var skitsura på dagis tydligen SÅ nu måste vi hålla honom hemma i morgon för säkerhets skull...

Kan inte barn få feber i samband med nya kindtänder? Eller är det en myt?

Fasen alltså......

• fru AM

Cicci: Jobbigt! Det är verkligen skillnad för dem som har mor-& farföräldrar i närheten ...

• fru AM
    FruCicci skrev 2008-12-15 14:59:26 följande:
    Kan inte barn få feber i samband med nya kindtänder? Eller är det en myt?
    Många har vittnat om feber vid tandsprickning. JAg har aldrig märkt det bara. Tror dock att 39 grader har andra orsaker ... det går så mycket skit nu ...
  • MSW

jobbigt cicci! Hoppas det ordnar sig och att V piggar på sig!

Själv har jag bäddat ner oss i soffan.. A sover och när han vaknar illskriker han tills han får mat och somnar om.. Så piggt är det inte.. får se hur det blir med träningen ikväll.. Men är sista gången före juluppehåll, och jag har sett fram emot det... Men om det enda som lugnar är mat blir det inte lätt för pappa att ta hand om honom!

tillbaka till soffan!

• FruCicci

Nä i böcker hemma står det att de inte får feber i samband med tandsprickning, men man letar ju anledningar.

ja, varför bli förvånad? Han är ju jämt sjuk, borde inte bli så arg och irriterad och förvånad att de hänt nu igen, borde se det som vardagsmat, men när man börjat jobba och båda har viktiga möten och ingen ingen anhörig på 50 mils avstånd, så känns det verkligen surt.

ja välkommen till verkligheten cicci

• fru AM

Ni kanske skulle annonsera efter en "extramormor" eller annan barnflicka som kan rycka in vid behov ...?

• Piggelin1

AM, hoppas att du fattade att jag skojade! Men eftersom det finns en med det namnet i min nära omgivning, så kunde jag ju inte låta bli - det var ju öppet mål

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!