• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Cicci
    joo, det är klart. Han kan ju få boken ändå! För det är ju trots allt ett tag kvar tills han får träffa krabaten och då kan det vara bra med lite förberedelse.

• Lapinette

Men vad fasen ... jag hittar inte bilderna på huset!

• fru AM

Cicci: Vi har ju inte spikat namnet Hector än. Men det känns bra .... Måste bara se att det är en Hector som kommer ut också, tänk det kanske är en Åke eller något ...

• nennesjuttioåtta

Am
    Jag tror det är en Håkan Bråkan.

• kängu

Cicci: Jag har än så länge den 21 juni, men enligt mina egna beräkningar den 19 juni. Får väl se vad dom säger på UL dels nu på onsdag, dels på rutin UL som jag ska göra i slutet av januari.
    Så ca 2-2,5 vecka är jag nog efter dig. Då borde ju jag och Frullan vara ganska samtidiga ja, kul

• nennesjuttioåtta

Nämen! Det ligger sist... Och tack alla för att ni tycker det är så fint. Iiihiihihhi det tycker ju jag med!

Lapinette skrev 2008-12-15 13:30:54 följande:
    Men vad fasen ... jag hittar inte bilderna på huset!
  • Lapinette

Jag kommer helt plötsligt inte in på några bilder alls .

• FruCicci

Kängu, min lille Victor är född den 21 Juni (fast jag hade BF 17 juli med honom.... han kom något tidigt )

• kängu

Cicci: Då är den 21 juni ett bra datum med andra ord, jag håller nog fast vid det

• BrudSommar2006

Nu har jag också spanat in Nennes fina hus. Vad mysigt med all snö! Här verkar det ju mindre och mindre troligt att det blir snö till jul men man får väl stå ut. Hoppas att jag kan övertala maken att vi ska åka och skaffa gran ikväll i alla fall.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!