• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

AM, du har en poäng med boken... Det blir långt att hålla sig till julafton om det nu är ett plus vilket vi ju hoppas och tror!!!

Koko, åh nej vad trist att ringen försvunnit!

• BrudSommar2006

Ser att Gottfrid har namnsdag, det känns som ett ovanligt namn, har aldrig ens hört talas om någon som heter så, är det någon som känner en Gottfrid tro?

• _koko_

Just det, lappis - Självklart ger din man, som den fantastiske maken han är, dig en så fin julklapp eftersom du har gått igen om så oerhört mycket det här året! Visst går ni båda igenom den jobbiga processen, men det är ju din kropp som får ta alla påfrestningar och fysiskt verkligen KÄNNA sorgen när det inte funkar. Så känn ingen press att återgälda presenten, det har du redan gjort.

• kängu

Fy vad tråkigt med din ring koko! Jag har själv varit med om en liknande incident fast med ett halsband. Det är så tråkigt, man kan ju aldrig få tillbaka det!

• Lapinette

kokisen - han säger att det räckte med att se hur glad jag blev för presenten men visst fasen måste jag ge honom något.

EA - jag brukar förespråka små julklappar men då maken hade fått idén om armbandet och var rädd att de i framtiden skulle sluta tillverka den så beställde han nu. Sen kunde han inte hålla sig till min födelsedag i maj så han sket fullständigt i mina förmaningstal om "liten julklapp".

AM - va tror du inte jag kan hålla tyst! Vad har du fått det ifrån???

nenne - var kan man se bilderna av ert hus?

• nennesjuttioåtta

Lappis
    i telis galleri. Ni firar ju innan ni åker till Serre Chevalier va (jag vet att jag frågat tidigare och du svarat, men jag har så himla dåligt minne), så kan du inte boka en skidlektion där åt honom?

• nennesjuttioåtta

Sen får han självklart ett riktigt bra underställ i ullfrotté.

• FruCicci

Ja men tjejer, även om han vet om innan att IVF lyckades, så kan man ju ge den boken. Tänkte inte att det skulle bli en överaskning på det sättet, alltså i samband med ett ev plus.

Min lunch med kund blev flyttad till i morgon, så jag fick gå ut o äta med en kollega, men det var kanon trevligt, så det gjorde inget.

Fan vad jobbigt det är att jobba, jag längtar såååå till våren

Så det blev Hector, ballt AM!

Kängu, tror du är 2 veckor efter mig. När har du BF?
    Jag har 4 juni än å länge, kan tänka mig att det blir flyttat i och med stora UL.
    Frullan ska ha 2,5 vecka efter mig, så ni är nog i samma veva ni 2

Fint hus Nenne!!!!!

• nennesjuttioåtta

BS
    Nope, ingen Gottfrid. Men tyckte det var gulligt (på en gammal farbror).

• _koko_

lappis - Visst ska du ge honom en julklapp! Jag menade bara att du inte behövde överträffa armbandet, eller ens ge något "lika fint". Sambon kommer få en kokbok (råkade nyss skriva kokobok, kanske vore det roligare att ge?? ) som jag tror någon här tipsade om faktiskt, har glömt vem som skrev det dock. Han är så dålig på att orka laga mat, vilket resulterar i att conny får äta dafgårds och findus till lunch rätt ofta, och det gillas INTE.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!