• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Gå på toa männsika, att du kan hålla dig från det, jag skulle kollat brallorna hela tiden...

• Lapinette

Sa nu har jag varit och kollat . Det ar inget blod an sa lange utan bruna sma klumpar och prickar. Ser nastan ut som skit, sa brunt ar det. Ursakta detaljerna.

• Lapinette

Cissi, sitter har med svarmor och maken vid middagsbordet och skrattar at din kommentar. Ja, ja, har nu varit och kollat och muffat endast for dig .

• Lapinette

Faktum ar att jag inte har tankt pa det under kvallen forutom nu da jag tittade pa en harlig utlandssemester i maj for att fira 3-arig brollopsdag. Har nog faktiskt inte ens mensvark ... eller, maste kanna efter.

• kängu

Det låter som gammalt levrat blod, skulle som Cicci sa kunna vara från när ägget fäste.
    Men klart att du känner din kropp bäst.

Håller tummar och tänker på dig!!

• BrudSommar2006

Ojoj, hur ska man kunna sova inatt, spänningen är olidlig! Tycker absolut att du ska ta Frejis på orden och ta en riktigt blöt kväll på stan om det nu inte skulle bli något, fast jag hoppas som en tok fortfarande!

Stackars Victor som är sjuk nu igen, tror han har gått om Iris nu faktiskt, men man får ju hoppas att det leder till något gott, dvs immunförsvaret blir tipptopp sedan!

Dusch och läggdags för min del nu, sista julkorten är skrivna äntligen.

• Lapinette

kangu - just nu vet jag inte alls faktiskt. Har fatt de dar sma bruna prickarna forut och tankte med en gang att det inte funkat men inte en massa brunt och svart som nu. Allt som ar lite annorlunda ar bra. Fast kanske det ar som vanligt fast bara lite mer? Som sagt, onskar att det fanns en stor knapp pa magen som los gront eller rott.

• Lapinette

Min tradkompis pa FL sager att den gangen hon plussade fick hon brunt och svart. Sa jag ska visst inte ge upp hoppet an. Vilken jakla berg- och dalbana man har gett sig in pa.

• Tinga

Sweet - heeeej! Det var ju hundra år sen vi hördes senast, minst! Både du och jag har ju varit frånvarande en del under hösten, men jag har läst din blogg emellanåt, för att kolla hur ni har det. Har förstått att det är stressigt, men att du ändå njuter av att vara mamma.

Som EA skrev är det den 29:e som gäller, hemma hos mig. Vi har sagt kl. 11, men för min del är det OK ännu tidigare om det skulle passa dig bättre. Vet inte vad övriga date-deltagare säger?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!