• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Vi hade tänkt fixa det i januari AM, vi har ev en barnflicka på G... men annars blir det annons efter just "xtramormor" alt barnflcika snarast efter års-skifter som sagt.
    Ringt kompisarna, men alla jobbar
    Sen vill man ju inte läman honom till vem som helst heller igentligen.... ja ja man får inte vara kräsen, det ser onekligen ut som jag får avboka mitt möte i morgon

Nog om det....

• Tinga

Mrs B ? Max kanske hinner ändra sig igen; det är ju några dagar kvar.

Nenne ? du är för söt! Frågan är om Piff & Puff också tycker att jag skulle få pris för att jag kämpar så med maten. Jättekul med intervjun du blivit kallad till! Och vad skönt att ni trivs så bra i huset! Det känns som att bostadsmarknaden tagit jullov nu, för den här veckan har det inte kommit ut några nya objekt. Även annars är det tyvärr ganska skralt med objekt i rätt prisklass även i vanliga fall i den här stan, men vi sitter ju som väl är inte i sjön.

Lappis ? din man har verkligen koll på att du är guld värd! Vilken trevlig present! Jättesnyggt! Själv har jag hintat länge och väl att jag skulle vilja ha en Fusion-ring från Georg Jensen, men det har gått trögt hittills. Fast just nu när jag mest lallar runt i jeans och T-shirt här hemma spelar det inte så stor roll.

Jag har ett boktips till din man också, förresten. Jag har nyss läst ?Vindens skugga? av Carlos Ruíz Zafon. Den utspelar sig i Barcelona, så det passar ju bra, eftersom ni ska dit i februari. Det är en annorlunda typ av deckare, skulle jag vilja säga. När jag läste den insåg jag hur lite jag faktiskt vet om Spaniens historia, typ om inbördeskriget och så, så där ska jag försöka förkovra mig vid tillfälle.

Tack för allt engagemang i våra matproblem!

Izzie ? det största problemet här är bristen på vilja att äta, så ska man överhuvudtaget få i Puff någonting måste man ha honom i famnen. Hade jag satt honom i babysittern med flaskan på egen hand hade det inte hamnat en droppe i hans mage.

Cicci ? vad skönt att du känner dig lugnare nu och kan njuta lite av graviditeten, istället för att bara oroa dig.

EA ? aha, så du äter Pergotime den här cykeln! Jag åt ju det när jag blev gravid men fick ändå inte utslag på stickorna förrän på dag 16, så hav tålamod (jättelätt; NOT!).

• fru AM
    Piggelin1 skrev 2008-12-15 15:32:25 följande:
    AM, hoppas att du fattade att jag skojade! Men eftersom det finns en med det namnet i min nära omgivning, så kunde jag ju inte låta bli - det var ju öppet mål
    Vet du jag kom faktiskt plötsligt nu i håg att du råkade outa en Åke här i tråden! Skönt att du skojade - namn kan vara ett känsligt kapitel
  • Lapinette

Vill bara gå in och meddela att jag tror det är kört ! Har fått bruna prickar i trosan t o m svarta (de har jag aldrig sett förut) vilket brukar innebära att mensen är på gång. Får dessa prickar av progesteronet.

• kängu

Neeej Lapinette, men jag fortsätter att hålla tummarna!!! Spottings kan ju även vara graviditetstecken!! *håller tummarna så de blir blå*

• Fru E

Nenne-roligt med intervjun!! Klart de vill ha dig på jobbet

Cicci-hade jag bott lite närmare kunde jag passat svårt när man inte har någon i sin närhet som kan hjälpa till med kort varsel

Tinga-japp Pergo denna månaden .Har köpt ett paket nya stickor så testar några dagar till men har fått för mig att måla f-n på väggen redan eftersom jag inte har ont i brösten eller några jättekänningar i äggstockarna men man kan väl ha ÄL ändå??!!??
    Varför fick du Pergo förresten?

Lappis-nej kramar om en extra gång!!

• BrudSommar2006

Lapinette, neeej, det som lät så lovande. Hoppas så att det inte stämmer.

Här sitter vi och tittar på hur det snöar i Teletubbie-land. Har fått mina sista julklappar avklarade vilket känns skönt.

• Tinga

Lappis - neeeej! Fy, vad trist om det nu är så att det är röda faran som är på ingång. Skickar en varm kram, även om det förstås inte hjälper.

EA - jag fick Pergo pga PCO. Hade långa, oregelbundna cykler och när min gyn kollade mina äggstockar såg de ut som typiska PCO-äggstockar, med liksom ett "pärlband" av äggblåsor i kanten. Jag testade med ÄL-test under alla cykler vi försökte och i vissa av dem fick jag inte utslag för ÄL, vilket också är ett typiskt PCO-symptom (alltså utebliven ÄL). Är det pga PCO du också fått Pergo?

BS - skönt att vara klar med julklapparna! Jag har bara en kvar, och det är bara själva inköpet som ska göras; jag vet vad jag ska köpa.

• FruCicci

Lappis, det är inte sant!FAN! Jag som var bombsäker denna gången. Men som Kängu skriver så kan det vara tecken med... jag håller tummarna till tantskrället vräker ner. Så än är det inte kört.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!