• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Lapinette, varför kommer du inte åt bilderna, vad händer när du trycker på länken?

• Piggelin1

Men vad är det för fel på namnet Åke
    Här håller jag mig undan i tre veckor, men nu var jag ju bara tvungen att protestera

Hej i alla fall!
    Hoppas allt är väl med er - har nog aldrig haft såhär långt uppehåll sen jag äntrade scenen
    Har ströläst lite då & då, men inspirationen har lyst totalt med sin frånvaro, (mannen &) jag har haft några riktigt tuffa veckor den senaste tiden, så orken att skriva har lyst med sin frånvaro. Men nu har vi iaf avverkat steg ett i hela den här cirkusen - vi får båda behålla jobben. Såååååå otroligt skönt! Anspänningen här på firman innan alla fick sina besked för en vecka sen - har aldrig varit med om ngt liknande. ALLA hade enskilda samtal med resp. chef oavsett om man fick vara kvar eller ej...
    Nu ska vi "bara" komma igenom detta med lägnehetsförsäljningen, dagisplats & huset också innan vi är någorlunda på grön kvist igen. Fick stora skälvan för några veckor sen - flera banker lånar ju inte ut till dubbla boenden längre - om vi inte får sålt lgh sitter vi "deep shit" milt uttryckt. Andrahansuthyrning om vui inte får såkt lgh är antagligen inte tillåtet - så då sitter vi med dubbla lån, dubbla kostnader & samtidigt är en av oss fortfarande föräldraledig & dagiplats är tydligen extrent svårt att få dit vi flyttar... Inget drömscenario med andra ord. Men efter att ha varit på banken & prata med vår kontakt i nästan två timmar för två veckor sen, så känns allt betydloigt bättre. På ngt vis ska det gå, även om det blir jääääädrigt tight.
    Hoppas just nu på att räntesänkningen ska göra att det går att sälja lgh efter jul. Vem fasen trodde att det skulle bli såhär när vi skrev på reservationsavtalet för husbygget i sept FÖRRA året?! Vi har tom läst det finstilta i huskontraktet för att se om det gick att hoppa av (vi sitter ju inte i sjön på våra dryga 90 m2 vi har idag), men dödsfall, allvarlig sjukdom & skilsmässa är enda giltiga skälen. Vill ju inte tvingas sälja till miljonförlust det första vi gör när vi tillträder huset... Men som sagt, mötet med banken var väldigt lugnande & positivt & nu vet vi att vi båda har kvar jobben.

Kängu - läste mig till för några veckor sen att du plussat - grattis! ...och välkommen in i klubben "Tillverka barn i duschen". Amanda blev till på det viset

• Piggelin1

Var & fikade hos kompisar igår, som flyttade in den 1 okt i ett hus ett stenkast från dit vi ska flytta. Var uppe & kollade vid vårt hus - det går framåt! Trappan invändigt var på plats liksom innerväggarna. I det som ska bli vardagsrum stod travar med köksskåp & badrumsporslin. Efter jobbeskeden i förra veckan, så vågar vi se fram emot huset lite grand igen. För några veckor sen kändes allt bara skitjobbigt & jag ville bara hoppa av det (fast det gick ju inte...).
    Så jag hoppas att riktigt många blir osams i jul & måste köpa ny lgh efter alla helgerna Dessutom är det ju de facto tusentals Volvo-iter i stan som nu vet att de HAR jobben kvar, som inte vågade kolla runt innan de fick besked.

• nennesjuttioåtta

*hoppistuds*

Hejjjj Piggelainen!

• Lapinette

BS - jag ser inte ens länken?! Har ju kollat på Telis bilder förut så jag vet inte varför jag inte ser hennes bildgalleri.

• Piggelin1

Lappis - letar du möjligen i Telis galleri här i tråden??
    Telis har ju lagt upp ett galleri på Picasa, där finns huset med bland alla bilderna!

Heeeeej igen Nenne - nuuuu vågade jag mig in

• fru AM

Piggelin: Inget fel på namnet Åke men det är en annan stil på än Hector. Hade lika gärna kunnat skriva Klas, Johan eller Peter ...

• FruCicci

Oj, Lappis är du irriterad, vilket smptom!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!