• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

EA: jag skulle köpt fler stickor - det är alltid bättre att veta (även om det innebär trist besked) än att gå och fundera, det sistnämnda tar alltid mer energi.

• BrudSommar2006

Jaså Anders Jöns, vilken lättnad, eller ja, trist för dem förstås, men det var ju som tur var inget av de ställen vi varit på och tänkt åka tillbaka till framöver.

EA, jag skulle absolut skaffat fler stickor, dag 13 är ju väldigt tidigt fortfarande, skulle du få utslag idag skulle du typ ha 27 dagars cykel, så det troligaste är ju att du får testa ett tag till.

Suck, idag skulle jag ha varit hos gyn och fått besked om hur det egentligen ligger till och utifrån det skulle vi kunnat börja fatta andra beslut men icke, nu ligger allt nere till i slutet av januari. Jaja, så är det med det, lika bra kanske.

• BrudSommar2006

Lapinette, usch, hoppas verkligen inte att tanten dyker upp idag, hoppas att hon stannar här istället, har ändå missat min gyntid.

• MSW

godmorgon!!

Lappis: Inget dropp än hoppas jag!! Men varförskulle det, när du är gravid (kör på muggles positiva linje!!)

• FruCicci

Kollar in en snabbis, har mitt förta externa möt på 1,5 år nu. Vi ska ha lunchmöte (representation, så förtaget betalar) på Villa Paoli, har aldrig varit där, känns lite dyrt

Lappsi, låter bra det där! Inget dropp. Har du vågat muffa?

Vet ej om jag kan i morgon, kanske.
    Jag har iaf avbokat FVP i morgon, det gjorde jag i går, och nu är det en till här som ska tänka positivt!

• Lapinette

Villa Pauli är fint! Min kompis hade sin bröllopsmiddag där.

Cissi - behöver ju knappast muffa eftersom jag trycker upp Crinonet varje morgon och kväll . På den kan man avläsa vad som kommer att hända, om något kommer att hända, de närmaste timmarna.

• fru AM

Nenne: Vilket fint hus, gulligt! Önskar jag kunde luncha imorgon men jag är för en gångs skull redan bortlovad... Men lycka till på intervjun!!!

Lappis: håller tummarna hårt!

Cicci: Skönt med taget beslut! Jag skulle gjort likadant i din sits med dina siffror!

Har varit och tittat på sonens klass och parallellklass som hade luciafirande i kyrkan. De var så duktiga att jag nästan började böla, måste vara grav.hormoner - för jag brukar inte gråta av sånt. Sedan blev det också lite dramatik för lucian (en jättesöt halvbalinesisk tjej) pallade inte att stå så länge i värmen från alla ljus runt henne så hon höll på att svimma och började gråta osv - och då började jag också gråta ... Jisses vilken lipsill jag är

• Mrs  B

Hej hej

Skulle varit på den sista träffen med mammagruppen men alla utom två bebisar är sjuka, förkylningar och vattenkoppor.
    Och här har jag stått och bakat en kaka och stressat på.
    Ja ,ja, vi skulle få en ny tid i januari iaf.

Hann prata med min bvc-sköterska och nu gäller följande för Malte:
    Smörgås, middag, smärgås och middag med extra mycket smör.
    På onsdag eftermiddag ska vi prova välling igen och går det inte då heller blir det en akuttid för att kolla upp saker och ting.
    Skönt med ett "schema", men vi får väl se om det funkar.

Lappis
    Heja heja

Cicci
    Possitiva tankar gäller......

• Izzie

Men Lappis! OHHH, den har alltså inte kommit ännu?!!! När är testdag? Fast det kanske du inte vill avslöja?

• Izzie

Ja, Nenne - vad sött det var! Fast det ser superlitet ut Hur stort är huset? Kan du inte ta lite bilder invändigt med?

Det vore kul att se hur ni andra bor med för den delen!

Mrs B - Hoppas det lossnar nu med matschemat. Trist att behöva backa så...

Jag har oxå blivit så jävla känslig och lipig. Så fort jag ser söta barn eller djur... Jag har absolut inte varit sån innan. Och jag kan inte ens skylla på gravhormoner...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!