• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

Ja, Nenne - vad sött det var! Fast det ser superlitet ut Hur stort är huset? Kan du inte ta lite bilder invändigt med?

Det vore kul att se hur ni andra bor med för den delen!

Mrs B - Hoppas det lossnar nu med matschemat. Trist att behöva backa så...

Jag har oxå blivit så jävla känslig och lipig. Så fort jag ser söta barn eller djur... Jag har absolut inte varit sån innan. Och jag kan inte ens skylla på gravhormoner...

• Izzie

Usch... Har precis läst ikapp eftersom jag var på utbildning på jobbet igår. Det verkade så jäkla lovande under de första sidorna, men sen gick luften ur mig.

Fan. Jag är så besviken och ledsen för din skull, Lappis.

Har inte ord. Återkommer med andra kommentarer senare.

• Izzie

Halloj! Nu är jag tillbaks.

Var tvungen att smälta Lappis tantbesök först. Känner mig fortfarande jättebesviken och på något sätt snuvad på konfekten för jag trodde verkligen att det skulle gå vägen den här gången. Sen är ju mina känslor ingenting jämfört med dina, Lappis. Jag har verkligen inget tröstande att säga som gör situationen bättre för dig. Skickar en stor varm kram iaf, även om den hjälper nada...

Nenne - Herregud vilka puckon det finns. Tur att du fick dina pengar till slut och det dessutom var den gullige killen som gav dig dom. (Hade liksom inte passat lika bra om den gullige killen var en surkuk och tanten den snälla...) Hoppas verkligen att du får jobbet nu!
    Hoppas oxå att du hittar din mapp snart. Jag hatar när sånt händer, jag kan inte sluta tänka på det när liknande saker händer mig...

Kängu - Grattis till ditt fina UL!

Cicci - Vilka tråkmånsar det verkar vara på V's dagis! Som sagt, man bedömer ju barnet utifrån hur det är på morgonen och om allt verkar ok så är det klart att man går till dagis. Sen gillar man väl olika maträtter mer el mindre. Förstår mycket väl att du spanade på honom. Visar väl bara att du är en bra mamma som vill kolla om din son mår bra...

BS - Lycka till med Iris klossbyggande! Ert BVC måste ju ha dubbelt så mycket att göra som alla andra. Jag menar, vilka barn gör exakt som man vill på beställning???!

Piggelin - Skrev ett inlägg till dig häromdan som försvann. Well, well - innebörden av det var att jag ville skicka en kram för att du fick behålla jobbet och jag tyckte det var så synd om er med den mentala press som ni utsattes för med både jobb o boende. Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa nu och att ni får lägenheten såld så fort som möjligt!

• Izzie

Nix, man behöver inte ha ont i titsen... Jag hade inte det alls. Det kom först 2-3 veckor efter BIM och då jävlar gjorde det ONT!

• Izzie

Ha det så gott på era julbord, Nenne o mugglan!

• Izzie

Spännande Nenne! Håller tummarna för dig i dubbel bemärkelse nu då!

Åh hej Telis! Undrade just vart du tagit vägen! Ha en underbar semester!!!

Cicci - Stackars Victor! (o dig med, som får din nattsömn störd hela tiden...) Hoppas det ger med sig snart!

AM - Låter som en rolig liten tjej tycker jag!

Page - Vink vink! Hoppas verkligen det ordnar upp sig för er med. Ni har minst sagt haft er beskärda del... kram!

BS - Vad söt Iris är! Hon har verkligen blivit så stor! Tänk att man följt henne ända sen hon blev till Säger lite om hur länge vi hängt i den här tråden nu...

• Izzie

Eller "vart" kanske är det rätta ordet...

• Izzie

Skulle bara titta in och kolla hur det gick för Nenne och Koko... Och än så länge ser det ju fortfarande lovande ut!

Hade det varit jag så hade jag nog undvikit att testa på julafton. Jobbigt att hålla masken med hela tjocka släkten på första parkett OM det skulle visa sig vara minus. Men självklart hoppas vi ju på plusssssss!!!

Nenne - Självklart gjorde du rätt med löneanspråket! Håller med tidigare kommentarer ang detta - inte släpper man sitt förstahandsval pga löneanspråk. Man ger ett motbud först, och om personen i fråga inte tar det och man inte har råd att salta sitt bud - då kanske man släpper, men inte innan! Håller tummarna för dig!

Ore - Välkommen hem! Har du haft det bra? Jobbigt med jetlagen...

Tinga - Grattis till Piff och Puffs matframsteg! Det är så skönt när det lättar... Maten är ju en typisk grej att hänga upp sig på som småbarnsförälder (själv har jag kämpat som en galning). Jag lät Matilda äta frukost helt själv i morse. Det mesta av yoghurten hamnade överallt i köket. Förmodligen en försvinnande liten del som hamnade där det skulle, men man måste ju börja någonstans. Glad var hon iaf!

BS - Ha så mysigt på middagen! NJUT!!!

EA - Shit vad du är ambitiös! Eget vörtbröd... Tack för tipset om klännigarna. Ska kolla!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!