-
Inte precisLapinette skrev 2009-01-09 17:55:10 följande:Izzie - så de smakar inte som de där man köper på Mcdonalds?
-
Om ni fortfarande lever och inte avlidit av att läsa mitt lååånga inlägg om XV - Ha en riktigt bra helg nu allihop!!!
-
Gomorron (eller go förmiddag kanske) i tråden!
Välkommen hem, Frejis! Kul att du är tillbaks. Det lät som ni haft en härlig resa. NY är verkligen en superhäftig stad. Längtar så tills jag får åka dit igen. Hoppas någonstans att maken ska köpa en NY-resa till mig i 30-årspresent (april), men det är kanske att hoppas på för mycket...
o Hej Vänner! Skoj att du skriver! Vad duktiga ni är som sliter med renovering halv elva en fredagkväll
Apropå karusellen - har du och maken börjat fundera på en tvåa? Hur gammal är prinsen nu?
Lappis - Hoppas du sovit gott och att spinningpasset var skönt!
Ska nog försäka masa mig ut på promenad el möjligen ta mig till gymet senare idag om jag orkar. Man blir lite matt när man inte äter och kroppen inte tagit sig in i full ketos ännu... Men bästa medicinen för att hamna där är ju just att röra på sig. Var så satans sugen på makens mackor, chips och alhgrens bilar igår, men jag lyckades hålla mig till naturellt mineralvatten.
Har varit uppe tidigt idag för Matilda skulle ta 1-årsfoton. Gick jättebra, men nu har segheten def satt in. Såg att canal+ visade en film med Matthew McConaughey just nu. Åtminstone lite ögongodis...
Återkommer! -
Å gulle dig! Du är en riktigt raring!Telemarkgrrl skrev 2009-01-10 11:58:34 följande:Izzie, intressant utläggning om xtravaganza! Jag tycker att det låter riktigt smart att gå ner i vikt snabbt och sen få bra hjälp att hålla vikten.Och så är det nog bra att du jobbar lite på självbilden, på fotona i galleriet ser du verkligen inte ut att vara överviktig!
(och jodå, överviktig är jag allt, men jag blev varm i hjärtat av din kommentar ändå. Självförtroendet är rätt hyfsat, men självkänslan sådär...)
Trist med din skidåkning förresten! Hoppas du får ny chans snart igen. -
Japp, här en till som använder Ikea Home Planner. Maken och jag håller på att planera vårt kök. Hade tänkt att slå ner väggen till matsalsrummet och därmed få ett ganska stort L-format kök. Jag hade bla tänkt mig en köks-ö, men tack vare home planner har jag insett att den drömmen går i stöpet. Det blir helt enkelt för trångt.
Vi har eg inte pengarna att göra om köket nu, men det känns ändå bra att planera det. Våra vitvaror i köket har precis passerat 20-årsstrecket och kan med andra ord lägga av precis närsom. Kan vara bra att veta vad vi vill ha istället så det passar det nya som ska komma så småningom.
Ang granen så åkte den ut på trettondagen. Jag är extremt osentimental när det gäller julgrejer efter nyår. Nu vill jag ha vår! Har bytt textilier överallt, min vana trogen, och nu går allt i vitt, beige, lime och lila. Känns mycket vårigare
BS - Jösses. Vilken följetong med stackars dig och dina krämpor... Det var ingen liten sticka du fått! Vilken tur att maken lyckades få ut den. Du måste vara lite rädd om dig, hör du det?!
Frejis - Blir spännande den här månaden i vilket fall då. Antingen jobb eller frysis! Håller tummen!
Lappis - Vilken skön eftermiddag det lät som ni hade igår. Här är en till som gärna kan erkänna att man saknar lite egentid till den typen av aktiviteter.
(Allt som innehåller mat låter dessutom som himmelriket just nu )
Vickan - Vet att jag retade mig nåt enormt på det där när folk sa: "Men vad gör du med all tid???" innan jag fick barn... Tyckte inte jag hade mycket till fritid då heller. Var tid har sina "måsten" och även om jag nu i efterhand kan se att jag är mer låst nu än innan, så är skillnaden egentligen inte superstor. Allt handlar om prioriteringar.
Dessutom retade jag mig jättemycket (på jobbet) på att de personer med barn verkade tycka att deras tid var "viktigare" än de som inte har barn. Exempelvis lediga dagar, eller vem som skulle ställa upp extra om någon var sjuk. Svor att aldrig bli sån ifall jag fick barn någongång. Nu har jag ju det och ska def akta mig för den attityden... -
Vickan - Tyckte nog den där artikeln var ganska träffande på många punkter faktiskt
-
Ja förlossningssmärtor (och missfallssmärtor med för den delen), är nog svårt att jämföra. Alla har ju olika smärttröskel och kroppsliga förutsättningar. Klart är att det gör helvetiskt ont helt enkelt. Men hjärnan är ju en smart grej, för man glömmer (eller förtränger) fort. Åtminstone det värsta. SKulle man minnas på pricken hur det var, skulle nog ingen ha mer än ett barn
-
Ja, jag kanske var för drastisk när jag skrev att alla glömde fort.
Jag minns ju min hemska förlossning med, fast jag måste erkänna att en del detaljer bleknat i minnet. Jag minns däremot så väl när läkaren efter sugklockeförsöket meddelade mig att jag var tvungen att akutsnittas och sa "detta behöver inte betyda att du inte kan föda vaginalt nästa gång". Herregud, jag tittade på honom som om han var fullständigt dum i huvudet. Just då fanns det inte i min värld att jag skulle kunna tänka mig att bli gravid igen och därmed behöva genomlida ytterligare en förlossning
Nu tänker jag faktiskt ändå tanken... -
Vad härligt med lite semester!
Vi skulle ha bokat en semesterresa med all inclusive tillsammans med några vänner, men har insett att vi får backa pga ekonomin. Får vänta några månader tills både maken och jag jobbar igen. Kanske kan det bli en sista minuten-resa i sommar? -
BS - Mitt bäcken är lite trångt precis i ingångspartiet vilket kan ha varit en bidragande orsak till att hon snurrade ner på fel håll. Men normalt sett går det bra ändå, så de tror inte att det behöver ha betydelse.
Pushar jag, kan jag nog få ett planerat snitt. Men på något sätt känns det lite som att jag blev snuvad på själva förlossningen. Jag gick igenom alla skeden, hade krystvärkar länge och öppnade mig fullt. Ändå fick jag aldrig uppleva att faktiskt få upp det lilla knytet på bröstet och få uppleva lyckan (som jag inbillar mig att man känner) när man faktiskt kämpat som en galning och till slut får man lön för mödan.
Jag fick ju min belöning jag med, så jag ska eg inte klaga, men jag mådde ju så dåligt och vaknade upp själv på uppvaket på IVA. Det tog ju tid innan jag fick träffa min lilla bebis.
Dessutom hävdar de läkare jag pratat med efteråt att det är så bra för barnet att uppleva värkarbetet. De anser att det är det bästa för barnet, som förbereds på ett bra sätt och inte blir lika chockade som vid planerat kejsarsnitt. Ja, jag vet inte. Vi får väl se hur det känns om den dagen kommer. Jag tänker nog tacksamt så på aurora-samtal och så får vi se. Men det lutar åt att jag kör vaginalt om det går. Jag är en rätt envis jävel