• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

Ja där stack jag ut hakan

• Izzie
    FruCicci skrev 2009-01-22 13:35:17 följande:
    Hej!Vi gjorde ett extra UL idag, då fick vi BF 7 juni, och jag tyckte mig sen en stor snopp
  • Izzie

Jättebra med mattips! Efter 16 dagar utan mat är jag nu väldigt fokuserad på mat och planerar för fullt i huvudet vad som ska lagas framöver...

Gillar både Ica och Arla till vardagsmaten. Både enkla recept och ganska få ingredienser. Nu när M börjar äta vår mat också får man ju börja tänka sig för lite. Har varit så dålig på att laga egen mat till henne. Gjorde förstås lite grönsakspuréer i början, men sen har hon levt på burkmat...

• Izzie

Måste testa det där receptet som Lappis tipsat om flera gånger. Problemet är att maken inte gillar lax, men nu när syrran bor hemma ett tag får jag testa det med henne...

• Izzie

Får jag slänga ut en fråga om ifall alla kan bidra med sitt favoritrecept?

Kan vara till vardags eller fest, spelar ingen roll. Ofta har man något man testat många gånger och som oftast går hem...

• Izzie

KUl med recepttipsen. Här kommer ett av mina:

www.arla.se/Default.aspx&RecipeID=14474

Telis - Din pastarätt lät super. Ska absolut testas när jag tar tillbaka kolhydrater i kosten!

BS - Jag hajade verkligen till när jag läste om dina vapen

• Izzie

Lappis - Låter jättegott!

Stå på dig ang maten förresten. Mycket mysigare att äta en god middag framför en vanlig fika (även om det kan vara mysigt det med). Vill man ha sallad så finns ju det på restauranger med...

• Izzie

BS - Rosa då? (Heter vår BVC-sköterska)
    Nä, det är väl egentligen inte så konstigt med vapen, många har det som sagt. Men det kom lite kul i texten...
    Min man hade faktiskt ett svärd på väggen i sin lägenhet när vi träffades. Men tyvärr är min man både ganska lättskrämd och har dessutom en livlig fantasi (ofta ingen bra kombination ), så när han fick för sig att någon brutit sig in i hans lägenhet (brukade vara någon som gick i trapphuset) så flög han upp, rev ner svärdet och smög omkring i lägenheten för att överraska inkräktaren... När jag började sova hos honom blev jag nervös över att han skulle glömma bort att jag var där om jag gick på toa eller likn, så svärdet är numera undangömt...

Ang namn så gillar jag Leonora. (Såg att Erik Gadds dotter hette det.) Har lagt till det namnet på min lista nu...

Lappis - Hoppas det går bra i Uppsala. Kräv att de verkligen hjälper dig nu och att du inte bli hemskickad en vecka till utan åtgärd. Nu borde det ha gått länge nog. Skickar en varm kram!

Cicci - Har för mig att Muggles brukar tipsa om någon lösning (jodlösning?) att gurgla med för att undvika och lindra halsont, rätta mig om jag har fel, Muggles. Krya på dig!

• Izzie

Tycker nog oxå att Rosa är ett ko-namn, men förslag kan man ju alltid ge

Jag o maken är för övrigt förtjusta i Molly, men makens föräldrar tycker det hundnamn och stödde oss inte alls när det gällde det namnet. Inte för att det är deras sak att bestämma, men det känns ändå tråkigt att de var så negativt inställda till det. Maken har väldigt nära kontakt med sina föräldrar. Men vi har fortfarande inte strukit det till ett eventuellt
    syskon. Bestämmer vi oss för det får svärföräldrarna helt enkelt vänja sig.

Smeknamn kan det nog bli på trestaviga namn, men jag tycker inte det gör så mycket. Matilda blir ofta Tilda, men det är sött tycker jag, även om jag själv inte kallar henne för det. Skulle det bli Leonora nästa gång, så kanske man bara säger Lea eller Nora, men de namnen gillar jag med.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!