• Izzie

Lös biljett till barnkarusellen!

Hej Piggis! Tack för länken! Då vet jag var det är någonstans. Får väl åka i god tid så jag hinner hitta parkering bara...
    Ska bli jättekul att se er allihop!

Nenne - Ja jösses. Vilken människa. Fast jag tycker nog det spårade ur lite på slutet... Förstår att man blir sugen på att sänka sig till den nivån efter samvaro med den kärringen, fast då är man ju egentligen inte bättre själv. Undrar om hitorien är sann?

• Izzie

Piggelin - Du är inboxad!

Ore - Tur att det någon form av sex som är förknippad med mig... Går rätt trögt på den fronten annars Alldeles för trött på kvällarna och mina extrakilon o förkylningar som vi dragits med hjälper inte till... Men det ska bli ändring!

Cicci - Grattis till UL! Skönt att det såg så bra ut! Lycka till imorgon! Tror inte heller att de blir så överraskade. De flesta får ju barn nummer två ca 1-3 år efter barn nummer ett. Det är nog bara en tidsfråga i deras huvuden.

Koko - Här är en till som hann bli nervös av ditt inlägg. Tur att man såg att det lyste gult några rader längre ner... Hoppas semestern blir toppen nu då! (och stämmer in i BS fråga, vad är v... (vad sjutton hette det nu?)???

Här har det varit ettårskontroll på BVC under eftermiddagen. M är en exakt normalbebis och ligger mitt på normalkurvan när det gäller både huvudomfång, längd och vikt. Allt var toppen. Skönt!

Fick tredje vaccinationen idag med. Var helt otröstlig nu på kvällen, men ingen feber. Vet inte om hon var övertrött? Har dessutom varit hos mamma & pappa hela eftermiddagen och fixat. Det kanske blev för mycket. Maken fick avbryta sitt hockey-tittande på canal+ för att släppa in ett inspelat avsnitt av Teletubbies. Sen vart det lugnt

Har hämtat hem min lillasyster som kom med bussen från Stockholm idag med. Hon ska plugga i vår hemstad under våren och flyttar tillfälligt hem till mamma och pappa igen. SÅ himla kul att hon är hemma! (dessutom är hon en bra barnvakt!)

Well well. Ska nog ut och ta hand om maken lite. Ligger i feberförkylning och är så sjuk som bara en kille kan bli av en förkylning

Ses imorgon!

• Izzie

Ja, snacka om dramatik!!!

Herregud Lappis! Det är så spännande så det är inte klokt. Lova att du kastar dig på datorn efter besöket på CvL!!!

Cicci - Hur gick det??? Heja dig!

BS - Stackars både dig o Iris. Ni har inte direkt tur med sjukdomar och olyckor just nu... Men någon gång måste det ju vända. Kram!

Matilda ramlade och slog sig rejält tre (!)gånger hemma hos Mamma o Pappa igår. Två bulor och en reva i pannan och en svullen kind - och så är det dags för 1-årsfotografering imorgon :-O

Typiskt. Men så är det om man är en vild unge...

Nä nu måste jag städa. Sopbilen kommer om en stund och jag måste rensa ur kylen. Tur att jag har lite att sysselsätta mig med - här är det alldeles för spännande att sitta o vänta!

• Izzie

Välkommen Grodan! Grattis till sonen!

Tittade bara in lite snabbt för att se om ngn hört ngt från Lappis, men det var väl kanske lite väl optimistiskt tänkt. Klockan är trots allt bara 15,15...

Huset städat! Skönt. Nu väntar handling av mat inför helgen (till Matilda o maken då, själv dricker jag chokladshakes - bläh!)

Hej september! Allt väl?

• Izzie

Välkommen blivande Fru L! Vart kommer du ifrån då?

• Izzie

EA&MJ skrev 2009-01-09 15:20:24 följande:

Attans att vara allergisk mot kakao
    Ja, vilket öde!
  • Izzie

Vad skönt med lite besked åtminstone Lappis! Även om det inte fungerade på det stora hela den här gången, så har du faktiskt ändå varit gravid och det känns som ett steg närmare målet. Supertråkigt att det inte ville stanna kvar, men precis som Cicci skriver så kanske det ändå kan öka dina chanser till nästa gång?

Ha en skön helg nu och vila & gör nåt kul! Stor varm kram!

• Izzie
    BrudSommar2006 skrev 2009-01-09 15:35:37 följande:
    Och tänk vad bra för Izzies vikt att hon faktiskt kan äta choklad, annars skulle chokladshakerna vara uteslutna! Allting är visst relativt.
    Nu ska vi INTE blanda ihop mina läskiga chokladshakes med riktig choklad, BS! Det ligger väldigt långt ifrån varandra ska jag tala om...
  • Izzie
    muggles skrev 2009-01-09 15:48:34 följande:
    Alltså jag är så jäkla skeptisk till sådana shaker och snabbkurer (förlåt Izzie!). Jag tror inte det finns några quick fixes för en vikt som man ansamlat under lång tid. Snabbkurer slår ju ut kroppens ämnesomsättning och sätter den på svält och någonstans läste jag att upprepade kurer får ämnesomsättningen att åka jojo vilket i sin tur ökar på vikten långsiktigt (man slår liksom ut den normala regleringen). Viktväktarna och träning tror jag på... Men det tar ju sin tid... Som sagt (i ett annat ämne), man vill ju inte vänta
    Nä, egentligen håller jag med dig, Mugglan!
    Det tog lång tid innan jag faktiskt vågade mig på det här programmet. Jag har alltid resonerat som du, och konsekvent valt bort allt sånt som låter lite för bra för att vara sant och istället tränat mycket och försökt äta nyttigt.

Jag har testat viktväktarna, GI samt gått hos dietist. Jag har under åren lärt mig ganska mycket om näringslära och hur man "ska" göra för att gå ner i vikt. Kunskapen är det nog inget fel på... Ändå är jag likt förbaskat överviktig. Nu dessutom ganska rejält efter graviditeten. Så jag har funderat mycket på varför och det enda svar jag kan hitta är att det sitter i huvudet. Jag måste göra något fel mentalt.

Xtravaganza är ett helhetsprogram som jobbar med flera bitar samtidigt. Dels näringslära och hur man "bör" äta. Deras hållning är ganska GI-betonad med bra fetter och långsamma kolhydrater. Sen är det förstås fokus på träning, eller rörelseglädje, som det väljer att kalla det. Den tredje biten som det satsas mycket på inom programmet är mental träning. Jag har olika spår som jag lyssnar på i min iPod som syftar till att ändra mitt sätt att tänka kring min självbild, mat och träning. Det är den stora skillnaden not de program som jag följt innan. Jag hoppas innerligen på att det ska fungera för mig. Jag har ju lyckats gå ner i vikt förr, men alltid gått upp det igen. Jag tror egentligen att alla kurer eller dieter (eller vad man nu väljer att kalla dem) fungerar, om man bara håller sig till dem. Kruxet är att hitta något som passar en själv i längden. Jag tror på att äta allsidigt och VÄLJA att äta godsaker då och då. Det är ett sätt man jobbar hårt med inom XV - att man VÄLJER att äta/unna sig något gott. Man syndar, eller fuskar inte.

Det här med shakerna går egentligen ut på att man ska få en snabb viktminskning för att man under större delen av programmet istället ska få hjälp att HÅLLA vikten. Oftast är det där problemen börjar för många.

Sen ska man inte förväxla den typen av pulver som jag äter med tex nutrilette. Det är något annat. Det finns bara två måltidsersättningar som är godkända i Sverige och XV's är en av dem. Måltidsersättningen går ut på att försätta kroppen i ketos. Dvs ketoner bildas som hjälper kroppen att bränna energi från lagrat kroppsfett. Ketonerna skyddar muskelmassan från nedbrytning och ämnesomsättningen ökar markant. Dock är detta ett tillstånd man såklart inte kan befinna sig i jämt utan bara under en period. Många andra pulverdieter försätter inte kroppen i keton-fasen utan bryter ned muskelmassan och drar ner ämnesomsättningen.

Jesus, man kan tro att jag säljer detta! Ni andra håller på väl på att dö av tristess nu...

Well, well - ville bara förklara lite vad det är jag håller på med. Jag har full förståelse för de som är skeptiska och det har ni såklart all rätt att vara. Det kanske man tom ska vara. Att experimentera med kroppen bör man vara försiktig med. Men, fatum kvarstår. Jag har inte lyckats hitta ett sätt som funkar för mig, och jag hoppas så på att detta ska vara grejen. Vi får se hur det går helt enkelt.
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!