• MissMijah

Vad ska ni ge er sambo/m2b/man i julklapp??

Ja,som rubriken lyder Vad har ni får idéer och tips?

• Svar på tråden Vad ska ni ge er sambo/m2b/man i julklapp??
  • Lennarts Fru

Min man ska nog få en symaskin, visst låter de tråkit? hihi, men han har läääänge viljat ha en symaskin och han kan ju faktiskt sy, så då får de helt enkelt bli så och då vet jag ju att han blir nöjd eftersom att de är de han vill ha.

• Kirsto

Sebastiána och MissMijah: Såg att Conrad hade ett erbjudande om en sån för 1290:-. Har ingen aning om varken er budget eller vad som är billigt, men fick precis ett reklamblad så jag tänkte att jag delar med mig av infon iaf.

Jag ska ge bort gitarrlektioner. Och jag tror att det är nödvändigt med strumpor också om han inte ska gå barfota snart!

• Kirsto

Lennarts Fru: Skojar du? Jag hade blivit skitglad över en symaskin (eller overlock i mitt fall som redan har en vanlig).

• GalnaBruden

Min m2b ska få en systemkamera, något som vi båda länge gått och drömt om... Dyrt, men välbehövligt på vår smekmånad =)

• Lennarts Fru

hehe, själv är jag urusel på allt som har med syning att göra, jag kan ju för böverlen knappt stryka ett par grdiner så dom blir raka. Jag skulle stryka min mans stjorta inför en fest en gång, efter 30 minuter kom min man ut ur duschen och sa "Men lilla gumman, ska jag fixa de där.." .. jag envisades och sa att jag klarar de själv och då hade jag precis fått ena armen rak.. då tog han över strykgärnet och sa "du är allt bra söt.. men dom blir nog glad om vi kommer i tid också ;)" haha .. så de med strykning och syning är inte min grej så de gör också att de känns så kul att köpa honom en symaskin för att dåp vet jag att de blir TILL HAN och inte till oss båda. Köpa nya bestick, eller ny kaffebryggare eller liknanade är ju mer som att köpa till oss båda. så en symaskin blir nog bra =)

Kirsto skrev 2008-11-21 15:17:49 följande:
    Lennarts Fru: Skojar du? Jag hade blivit skitglad över en symaskin (eller overlock i mitt fall som redan har en vanlig).
  • Lennarts Fru

jag vet dock inte hur en bra symaskin ska vara, så jag får väl be om hjälp ;P hihi

• lottis77

Lennarts Fru skrev 2008-11-21 15:25:36 följande:

jag vet dock inte hur en bra symaskin ska vara, så jag får väl be om hjälp ;P hihi
    Har hört flera som tycker Ikeas är hur bra som helst. Dessutom ät den billig. Kanske värt att kolla upp?
  • Claristar

Jag ska ge min m2b ett presentkort på en ny tatuering. Det kommer han att älska

• MissMijah

Jag tror min m2b ska få presentkort på massage också

• Kirsto

Lennarts fru: Det beror lite på vad den ska användas till och vad den får kosta, men Janome är ett bra märke som har 5 års garanti. Men fråga i butiken! De är ju till för att hjälpa dig.

• Lennarts Fru

ja hade tänkt de först men min man har lite väl många snart .. haha . Han har hela ena armen, nästan hela andra, en på varje skuldra, en på varje bröst, en på låret, en på ena benet och tre på andra benet, en på varje hand.. så nu får de räcka ;P hihi.

jag har däremot bara tre tatueringar och skulle verkligen uppskatta en sån present =)

Claristar skrev 2008-11-22 10:50:02 följande:
    Jag ska ge min m2b ett presentkort på en ny tatuering. Det kommer han att älska
  • Lennarts Fru

tack ...

jo, dom ska få hjälpa mig. jag har 4000kr så de borde väl räcka någonstans va?

Kirsto skrev 2008-11-22 14:19:33 följande:
    Lennarts fru: Det beror lite på vad den ska användas till och vad den får kosta, men Janome är ett bra märke som har 5 års garanti. Men fråga i butiken! De är ju till för att hjälpa dig.
  • Nynaeve

Fyratusen borde räcka till en bra maskin. Det finns hur dyra symaskiner som helst, men om man inte vill kunna koppla den till datorn och designa broderier eller så så behöver man bara en vanlig en. Jag fick min symaskin i studentpresent och den funkar alldeles utmärkt fortfarande, efter åtta år. Det är en Elna.

• Miafiahallonfjärt

Tror de blir en huvtröja till min.. En sån jag vet att han älskar och som är så otroligt kramgo! Ev nåt mer också..

• TesshjärtaFred

Tycker att det är skitsvårt. När man har varit tillsammans i snart 10 år har man hunnit ge några julklappar och födelsedagspresenter om vi säger så, och man vill ju förnya sig. Men det blir troligtvis någon upplevelse, typ rom och chokladprovning eller så.
    Kan tipsa om en bra sajt också för presenter till nära i alla åldrar. bluebox.se De har jättefina saker.

• Babajaga

Funderar på att ge honom ett par träningsshort

Svar på tråden Vad ska ni ge er sambo/m2b/man i julklapp??