Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!
Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html
Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!
Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html
ha ha jag har visst stavat fel kuvert....
Beställde min från Sheshopping och än så länge har den kostat 2000:- - Väntar och ser om det kommer något från tullen om betalning av skatt o moms. Vet intre riktigt hur det funkar med det där...men i så fall tillkommer ungefär 1000:- så hur som helst billigt! :D
Jo..jag känner igen mig...fått musarm av allt letande.. ;)
Hoppas du hittar din klänning du med!
Ja, visst är den underbar! Och så skönt när man kan komma undan lite billigare!
Vi letar fortfarande tärnkänning... Sak åka ner till Hufvudstaden i Januari, och hoppas vi hittar nåt! Annars får man väl plocka fram symaskinen och tråckla ihop nåt!
Var hittade ni era klänningar?
Ja de är verkligen supersöta och jättebra pris, så tack så mycket för hjälpen =)
Klänningarna som jag tittat på till tärnonrna kommer från Sisters och är också ljusgrå, i slike och siden (kostar 995kr/st) så är inte superbilliga men de är jättefina och ganska enkla klassiska. De har beställt den storlek som saknades så jag ska dit för att köpa klänningarna så att tärnorna får prova, jag hoppas att det blir bra. Har även hittat skor i lila till, så det blir lite häftigt att bryta av med.
Vill nu skrev 2008-12-08 20:15:53 följande:
En fråga till alla:
På tal om brudtärnor, hur har ni gjort med kostnader där? Ska de betala sina klänningar själva eller ska brudparet stå för det? Jag läste här på bröllopstorget att det anses som en ära och att tärnonra därför oftast betalar själv.
Vi hade tänkt att brudtärnorna själva ska betala sina klänningar, men att vi står för buketter etc. För vi ska nämligen ha 3 tärnor, 2 bestman, 2 brudnäbbar. Så det blir ju ganska dyrt om man ska stå för allt det.... och dessutom har 120 gäster. Sedan tycker jag att det blir lite orättvist om man bara står för tärnornas klänningar och inte för kostymer till tex. bestman.
(när jag var tärna på min morbros bröllop så stod min mamma för klänningarna)
Vad tycker ni andra? Hur har ni gjort?