Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!
Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html
Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!
Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html
Vi kommer att betala 1000:- till tärnan. Om hennes klänning blir dyrare får hon lägga i resten själv. Till marsalke har vi köpt slips, manchettknappar och en skjorta, så det blir ungefär liak i slutändan ändå... Smik får tärnan stå för själv!
Tycker att det beror lite på vad man har för krav på klänningar om man ska betala dem eller inte. Har man mycket bestämda önskemål tycker jag att man betalar... Är det mer fritt kanske man kan komma överens om att betala halva eller något anat...
Om man har en bestman, måste man också ha en tärnna då? Vi har nog mest troligt blivit med bestman, trots att vi från början inte skulle ha varken bestman eller tärna. Hur gör man?
Jag har inte någon som jag riktigt ser som min tärna, iallafall inte än,så det lutar åt att isåfall bara ha bestman.
VI är kanske lite tråkiga men vi skall inte ha någon tärna eller officiell bestam utan våra barn skall vara brudnäbbar.
Det tror jag inte att man måste... Man kan ju ha ojämna "par" tärnor/marsalker, så man borde kunna ha bara det ena oxå!
Tack för era svar, då kan jag nog sluta bekymra mig över det!
Hej! Tittade på littlecoral, på klänningar till tärnorna fanns verkligen superfina och många klänningar. Mina tärnor har tittat också och hittat en favorit. Har du något tipps på något speciellt man ska tänka på om man beställer klänningar därifrån?
mvh
Hej! Jag måste bara tipsa om ett par supersöta skor som passar jättebra till klänningen från Lindex till brudnäbb. Jag köpte två par skor i sidentyg i samma grå färg fast från HM på barnavdelningen, de kostade bara 79kr/st. Blev perfekt till klänningarna... =)
Silvergrå med små rosetter på...
Vill nu skrev 2008-12-08 20:15:53 följande:
Åh, då måste jag ge mig av och shoppa i morgon!