• Goaste

Augusti 2009 rullar vidare...

Förra "Augusti 2009"-tråden blev ju kapad så jag tar på mig ansvaret att starta en ny... hoppas att det uppskattas.
    Vet dock inte om den ligger under rätt ämne men shit the same...

Här kan vi peppa vanandra i planering, ge råd och tips, ställa frågor och få svar eller bara babbla lite...

Väl bekomme!

• Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...
  • mme Plantier

Hej alla, här tittar jag inom också!
    Snacka om att jag får lite panik och stressmagknip när jag läser om hur grymt effektiva ni är!
    Vi gifter oss 090808 och har inte bokat, köpt eller bestämt något alls ännu. Jo förresten vi har bestämt datum, typ av vigsel (borgerlig) och att vi ska ha ett väldigt litet bröllop. Det är allt, ooops, kanske man ska sätta fart snart.

• Goaste

Hur långt innan bröllopet ska man fråga värdpar/toastmasterpar? Innan inbjudningarna kommer ut eller?
    Hur har ni gjort/gjorde ni?

• brud2009

Idag eller rättare sagt igår fredag skickade vi våra "save the date" kort med julkorten, kunde inte vänta längre!!! Så på måndag borde de flesta ha kommit fram, ska bli såååå kul och se om vi får några som ringer Ska bli så skönt att kunna tala fritt om bröllopet. Har ju hållit det hemligt i ett år nu, det får räcka!

Vi tillfrågade vårat toasmasterpar för ett bra tag sen, men de har fått hålla tyst om bröllopet!

• Goaste

Kan man ha samma personer till både värdpar och toastmaster?

• andbeyond

Hej! Här kommer ännu en 22/8-brud.

Vi har frågat M2B bror och hans fru (vi är väldigt nära vänner också) om de kan vara värdpar och toastmaster. De tycker det ska bli jättekul :)

• Goaste

Snackade lite med min M2B idag och han tycker att vi frågar min lillasyster och hennes sambo när vi träffar dem vid jul. Får väl hota syrran till tystnad tills dess att inbjudningarna kommer ut.
    hoppas nu bara att de vill vara både värdpar och toastmasterpar. Får väl fundera ut en bak-up ifall de inte vill det ena eller andra.

• J D

W2B Blom skrev 2008-12-04 17:33:48 följande:
    Vart ska ni åka på bröllopsresa? Vi vill till Italien men tyvärr kanske det är för varmt just den månaden, i så fall kanske vi istället åker början av september.

Vi överväger Maldiverna till vintern -09. Har pratat lite om Malaysia också.

• andbeyond

Idag har jag frågat mina två bästa vänner om de vill vara mina tärnor. Vi har haft en underbart härlig dag med julbord på en herrgård. Så glad! :)

Vi ska åka till NY och Maui! Bröllopet blev billigare än vi budgeterat för så vi bränner resten på resan ;) Once in a lifetime som de säger...

• lönnsjö

Goaste: himla fin väska! Har du lagt ngt bud? Lycka till! Såg ert monogram i ditt bildgalleri. Var har ni gjort det? Beställt eller?

Hos oss händer det inte mycket för tillfället. Jag blir stressad av alla som hunnit så långt och som verkar så säkra på vad och hur de vill ha det.
    Vi har kommit en bit i alla fall...är väl bara jag som stressar...

* Datum, 22 augusti
    * Färgtema klart
    * Kyrka bokad
    * Tärna, bestman, näbbar och toastmaster klara
    * Lokal bokad
    * Catering bokad
    * Fotograf bokad
    * Frisör bokad
    * Inbjudningskorten är utsedda, skickas i mars/april
    * Ringarna är utsedda, ska beställas i maj

Hmmm... som sagt inga bra stressnerver. Vad behövs mer? Förutom kläder förstås. Det ska vi prova ut i mars.

• Goaste

lönnsjö skrev 2008-12-07 20:06:21 följande:

Goaste: himla fin väska! Har du lagt ngt bud? Lycka till! Såg ert monogram i ditt bildgalleri. Var har ni gjort det? Beställt eller?Hos oss händer det inte mycket för tillfället. Jag blir stressad av alla som hunnit så långt och som verkar så säkra på vad och hur de vill ha det. Vi har kommit en bit i alla fall...är väl bara jag som stressar...* Datum, 22 augusti* Färgtema klart* Kyrka bokad* Tärna, bestman, näbbar och toastmaster klara* Lokal bokad* Catering bokad* Fotograf bokad* Frisör bokad* Inbjudningskorten är utsedda, skickas i mars/april* Ringarna är utsedda, ska beställas i majHmmm... som sagt inga bra stressnerver. Vad behövs mer? Förutom kläder förstås. Det ska vi prova ut i mars.
    Har budat lite men den hamnar lite utan för budget. Får se hur det blir. Monogrammet är inte vårt egna, bara ett jag tycker är snyggt. Snodde bilden från monogramsidan.se.
    Har däremot hittat en supersnygg slips med matchande näsduk och manschettknappar på Tradera. Går ut på onsdag, får se om jag vinner den. Bild finns i mitt galleri.
Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...