• Goaste

Augusti 2009 rullar vidare...

Förra "Augusti 2009"-tråden blev ju kapad så jag tar på mig ansvaret att starta en ny... hoppas att det uppskattas.
    Vet dock inte om den ligger under rätt ämne men shit the same...

Här kan vi peppa vanandra i planering, ge råd och tips, ställa frågor och få svar eller bara babbla lite...

Väl bekomme!

• Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...
  • Julia78

Vi har
    Kyrka bokad
    Frisör bokad
    Fotograf bokad
    Kläning utsedd ej provad så det kan ju ändra sig..
    Marsalk vet vi vem men ej frågat
    Tärna fortfarande tveksam om vem
    Lokal ev klar
    Mat ev klar
    Injudnings kort mm utsett men ej beställt
    Ring utsedd ej beställt
    Hotell till bröllopsnatten valt

• Helleflundra

Hej! Vi gifter oss 010809!
    Känner absolut ingen stress, det känns som mânga stressar upp hela bröllopsplaneringen till nâgot överdrivet. Det blir ju vad man gör det till, och kom ihâg, det finns dem som gifter sig inom en mânad :)

Vi har

preliminärbokat lokal,

fâtt godkännelse frân pastoratet där vi vill gifta oss att det gâr bra (dâ vi inte är medlemmar i deras församling)

valt präst (min gamle ungdomspräst ringde idag och sa han kunde viga oss! blev sâ glad!!)

Vi skickar ut save-the-date kort efter nyâr dâ de flesta bor utomlands. Dem ska vi göra nu innan jul är det tänkt.

Har valt utseende för korten och nâgot slags färgtema till bröllopet.

Har börjat kolla pâ klänningar, räknar med att köpa i januari/februari dâ de säger man behöver beställa 6-7 mânader iförväg (!)

har börjat kontakta fotografer för att kunna välja

valt vigselringar

utnämt bestman/vittnen till min fästman (jag tänkte frâga min tärna när vi ses till jul)

annars ja, kollar jag mest runt efter idéer och njuter av denna mysiga tid!

• Julia78

När ska ni skicka ut inbjudningskorten?
    Hur långt innan bör man göra det?
    Vill skicka NU!! Men samdon vill vänta tills Mars ca

• Bodelind

Vi ska skicka ut våra inbjudningar i mitten el slutet av januari. Vi har valt att göra detta så tidigt eftersom många som vi känner brukar åka utomlands när vi gifter oss. Bättre att vara ute i god tid än att behöva berätta muntligt för alla innan.

• agtiwi

Hej på er alla! Vi gifter oss också i augusti, närmare bestämt den 9:e! Ganska mycket är färdigt, men en del återstår. Känns nu mest som att tiden sniglar sig fram, men förr eller senare blir det väl förhoppningsvis augusti! Inbjudningarna går i väg i början/mitten av februari.

• BodilPersson

Hej! Vi gifter oss i augusti i Delsbo och har precis börjat komma igång med planeringen. Har bokat kyrka, festlokal, catering och förbokat hotellrum. Tärna och bestman är tillfrågade. Nästa steg är att greja med inbjudan (ska göra en fotobok!) och att jaga fotograf. Det finns nackdelar att gifta sig på ett litet ställe! (men fördelar också, bra mycket billigare än i Sthlm där vi bor nu).

Efter nyår kanske det är dags att fundera på klänning, hua vad jobbigt! Vet inte alls vad jag vill ha.

• BodilPersson

Vi hade förresten tänkt skicka ut inbjudningarna i april, är det sent? Det verkar som många ska skicka iväg sina så tidigt...!

• SaraPayam
    BodilPersson skrev 2008-12-11 08:46:34 följande:
    Vi hade förresten tänkt skicka ut inbjudningarna i april, är det sent? Det verkar som många ska skicka iväg sina så tidigt...!
    Hej, det är absolut inte för snet Vi som skickar ut våra tidigt har släktingar som inte bor i Sverige eller att det är väldigt långt avstånd till där som bröllopet ska vara, så känn ingen stress
Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...