• Goaste

Augusti 2009 rullar vidare...

Förra "Augusti 2009"-tråden blev ju kapad så jag tar på mig ansvaret att starta en ny... hoppas att det uppskattas.
    Vet dock inte om den ligger under rätt ämne men shit the same...

Här kan vi peppa vanandra i planering, ge råd och tips, ställa frågor och få svar eller bara babbla lite...

Väl bekomme!

• Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...
  • Julia78

Hej vi gifter oss med i Augusti! Vi har inte berättat för nån än..Det är svårt att hålla sig
    kan inte bestämma mig för vem jag ska ha som Tärna, har ni släktingar eller vänner?

• SaraPayam
    Goaste skrev 2008-12-05 21:56:42 följande:
    Hur långt innan bröllopet ska man fråga värdpar/toastmasterpar? Innan inbjudningarna kommer ut eller?Hur har ni gjort/gjorde ni?
    Vi frågade vårt toastmasterpar redan i augusti när vi berättade för dem att vi skulle gifta oss De tycker att det är jätteskönt att de fick veta det i god tid osv
  • lönnsjö

Julia78 skrev 2008-12-08 08:01:32 följande:
    Hej vi gifter oss med i Augusti! Vi har inte berättat för nån än..Det är svårt att hålla sigkan inte bestämma mig för vem jag ska ha som Tärna, har ni släktingar eller vänner?

Jag valde en väninna, som jag känner stort förtroende för och som jag vet kommer att hjälpa mig till 110 % den stora dagen.

• SaraPayam
    lönnsjö skrev 2008-12-08 23:38:25 följande:

Jag valde en väninna, som jag känner stort förtroende för och som jag vet kommer att hjälpa mig till 110 % den stora dagen.
    Åååå vad skönt med sånna vänner som man känner att man kan lite på till 110%
  • västkusttös

Hej!

Gifter mig oxå i aug, närmare bestämt den 1 aug -09 och börjar komma en bit i planeringen. Kyrka, festlokal, delar av menyn, frisör och fotograf är bokat. Denna veckan skall jag kika efter material att fixa inbjudningarna med, hoppas jag hittar ngt fint. Vill ha tag på ljusrosa papper i fin kvalité, är det ngn som vet var man kan hitta sånt?

Tärna kommer lilla syter yster att vara, hon blev jätteglad när jag frågade. Hon är rätt mkt yngre än jag och hade inte räknat m att bli tillfrågad, trodde jag hellre ville ha en väninna... Känns bra att ha en familjemedlem som står mig nära, den dagen.

Om 1,5 vecka skall jag och syrran kolla brudklänningar, skall bli såååå kul!

• Bodelind

Hej alla!
    Jag och min sambo gifter oss också i augusti 2009, närmare bestämt 15:e.
    Jag käner mig ganska lugn med planeringen än så länge.
    Har hunnit med:
    -Hyrt lokal
    -Hyrt transport från kyrka
    -Bokat kyrka
    -Köpt klänning
    -Sambon och marskalkerna hyr sina kläder i mellandagarna (har redan sett ut dem)
    -Brudtärnorna har bestämt klänning (bestäls i vår)
    -Pratat med cateringfirman
    -Hälften av inbjudningarna gjorda
    -Fotograf bokad
    -Pratat med toastmaster

Roligt att ha fler att tala med.

• SaraPayam

Välkommen hit Vad kul att det kommer fler & deltar i våra diskussioner

vart gifter ni er?

• Bodelind

Vi gifter oss i Lund, i Norra Nöbbelövs kyrka

• Fröken blir fru

Hej!
    Hänger också på. Vi gifter oss 090808 i Gryts Kyrka, Sörmland.
    Har kommit en bit på väg, fast det är mkt kvar.

Kyrka och festlokal bokad.
    Inbjudningarna - håller på att fundera. Planerar att skicka dessa i feb/mars
    Fotograf klar
    Tärna klar
    Marsalk Klar
    Toastmaster har inte frågat ännu.
    Klänning inte klart!!!
    Ring bestämt,men ej beställd.

Allt jag kan komma på just nu.
    KRAM

Svar på tråden Augusti 2009 rullar vidare...