• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Teapot

Tx2, tack! Fika is my middle name Hehe, hoppas klänningen inte hörde det där, den skulle inte bli nöjd... Fem veckor! WOW det är nära!!!

Tizia, verkligen trist med fotografen. Vi har Veronica på skaparateljén, hon är hur mysig som helst och det vi sett av hennes bilder är vi mycket nöjda med. Sen är hon en bekant till oss så det känns väldigt tryggt.

Känner mig pysslig idag så jag ska nog plocka fram inbjudningskorten och fortsätta lite med dem! För övrigt känner jag hur det rycker i shoppinggenen. Börja känna abstinens efter att fynda bröllopsprylar. Kaaaanske att jag hinner åka förbi gekås en eftermiddag efter jobbet. Kaaaanske... (hoppas inte S hörde det där )

• anniv82

Hej igen..
    Såg att du misst din fotograf..Tizia
    Om du bor i göteborg så kan jag rekomendra Ewa Quirbach.
    Kolla hennes hemsida..
    Hon e ganska billig också..Vi skall ha henne..
    www.quirbach.se
    lycka till..

Ps får man hänga med på fika nån gång??
    Var brukar ni träffas???

• Danielaa

Hallå flickor!

Nu e vi hemma i Sverige igen! = Jag betydligt mer aktiv på BT!

Ni skriver ju som vet inte vad å hann inte riktigt läsa allt... Låter som en urmysig fika *saknar er* ska kolla torsdag om jag kan va me då! *Hoppas hoppas*

Tizia: Ahh trist me fotografen... Hade ni inte betalat in nånting innan då? Hur kan dom bara hoppa av sådär menar jag...?!

Tx2: Klart vi bytte dag! Allt för er!

Snart dax för SB å jag känner mig plufsigare än nånsin tror jag... Mens-svullen å plufsig efter lite för god mat under "semestern"...
    Dax å ta tag i de nu igen, å fortsätta intensivt i solariet...

Myrmor: Hur gick visningen?

Hummle: Kikar om bröllopsfoton kommit in här!

• Tx2

Tror att ni kommer att vara superfina på era SB-kort!

Danielaa: Det var otroligt snällt och generöst av er..

Har oxå bara gott att säga om Eva Quirbach, meningen var att vi skulle ha henne då Pter var uppbokad. Men så bytte vi när han blev ledig då det var ungefär halva priset mot Eva.

annivi82: Det är väldigt olika vart vi träffas. Ibland fikar vi på stan och ibland hälsar vi på varandra. Kolla in vår fika-tråd för träffar.

Teapot: Blev det något pysslande på dem fina inbjudningskorten? Jag hoppas på att min kollega stannar till på gekås när hon åker söderut vid påsken. Missade att köpa plastglas till på kvällen när vi var där. Tänte att det kanske var smidigare med plastglas på festen istället för riktiga glas.

Blivande fru Hollander: Hoppas att han får en bra svensexa. Vet inte vem du tänker på dock.

• skille

Vi har värt å sett på bil i dag....
    Og om allt går som det skal har vi ny bil på fredag... sorry baver ingen BMW, selv om du var flink til å forsöke å overtale oss. Kall meg miljösvin men de tblir en toyota land cruser....

Wheee

• Myrmor

Visningen gick åt skogen tyvärr, men bättre lycka nästa vecka! . Hänger hos svärisarna och myser med familjen över helgen. Nu börjar verkligen osa-arna bli klara, lyx! Snart dax att sätta sig med bordsplaceringar...suck!!

Tx2, fick jag de där länkarna på häftesidéer?? MInnet är gott men kort .

• Teapot

Oboy! Vilket vackert väder Har varit ute och gått långpromenad med S och svärpäron, känner hur kilona bara rasar av mig... Inte direkt, men skönt var det!

Jo tack, Tx2, pysslade massor med inbjudningarna igår, så mycket att jag kom lite sent till en kompis som hade bjudit in till pastatillverkning. Men nu är alla framsidor klara, skall bara få till insidorna också

Myrmor, synd att lägenheten inte var något att ha.

Skille, grattis till bilköpet då!

Nu ska jag springa i tvättstugan hela eftermiddagen, weee...

• Danielaa

Tx2: Jaa, plastglas ska vi nog oxå köra me tror jag.. Betydligt mindre disk iaf!

Teapot: Jaa, va underbart me vår! Har vart ute en tur idag oxå å bara myyyst!

Myrmor: Aah, trist me lghts-visningen då!

Kikar för fullt på bröllopsresa, just nu kikar jag mycke på Thailand, Vietnam å Indien! Riktigt lockande alla de tre men svårt att veta då man aldrig vart där... Nån som vart på någon/några av dom som har tips? Ska bli sååå mysigt! Tänk när man har bröllopsresan å se fram emot efter bröllopet!

Träffade vår toastmadame igår oxå, hon hade MASSA frågor å hade massa funderingar å idéer! *Lycklig*

• J D

Danielaa skrev 2009-03-29 20:54:11 följande:
    Tx2: Jaa, plastglas ska vi nog oxå köra me tror jag.. Betydligt mindre disk iaf! Teapot: Jaa, va underbart me vår! Har vart ute en tur idag oxå å bara myyyst! Myrmor: Aah, trist me lghts-visningen då! Kikar för fullt på bröllopsresa, just nu kikar jag mycke på Thailand, Vietnam å Indien! Riktigt lockande alla de tre men svårt att veta då man aldrig vart där... Nån som vart på någon/några av dom som har tips? Ska bli sååå mysigt! Tänk när man har bröllopsresan å se fram emot efter bröllopet! Träffade vår toastmadame igår oxå, hon hade MASSA frågor å hade massa funderingar å idéer! *Lycklig*

Ja, Thailand är fint! Kan rekommendera Koh Samte, Koh Chang och Bangkok som avslutning för galen shopping.

Som bröllopsresa ska vi dock åka till Indien. Nackdelen med Indien är väl att man kanske behöver längre tid att vara där eftersom man får räkna med några dagars magsjuka.

• Teapot

Förresten Tx2, om jag svänger förbi Gekås kan jag ju höra av mig om du vill att jag ska kika på plastglas?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!