• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • baver

WOW, kul med klänning tx2!!!!! mycket avundsjuk

tack för senast, det var mycket mysigt och effektivt haha

ikväll lurade jag v att hjälpa till med inbjudningarna..jisses vad han fick ont överallt och sen lyckades han göra fel på hälften av korten....men det var ändå trevligt att få lite hjälp

nu ska jag sova..sigge tyckte att vi skulle gå upp vid 5 imorse..inte jättelägligt

• Danielaa

Tx2: Aaaah, underbart me klännning! VILL SE, VILL SE!!

Skille: Jaa, den sak vi nog oxå ha "du är allt", den e sååå vacker... å säkert väldigt vanlig på bröllop mend e skiter vi i! Den e såå fin...

Nu har jag äntligen skickat in alla mina mått! Ooj, va mycke krångliga mått de va å mäta, svårt å veta så man mäter exakt rätt oxå... Orkade inte vänta på å komma iväg till sömmerska å få mätt heller...! Vill ju ha min klänning NU!

Natti natti tjejer! Puss å kram

• Myrmor

Men tx2.. var den som du tänkt dig?? Fin??

Som ni säger, huvudsaken är att man känner något inför låten, inte att man är ensam om den .

Nu är alla inbjudningskort stämplade och ligger på tork över hela lägenheten. Det blev LÖJLIGT snyggt . Precis som jag tänkt mig det, fast bättre. Hoppas nu på att det torkar som det ska, annars lär myran käka upp hälften imorgon.. . Bara pärl- och gummipluttande kvar, sedan åker de på lådan. Tjoho!! (insåg att vi satt fel osa-datum, 1 mars istället för 15:e, så de måste ut omgående...)

Baver: Vi får skicka blixten på sömnkurs hos myran .

• Francis

Skönt att äntligen vara klara med sina inbjuidningskort Myrmor!
    Jag vill bara hitta min lokal snart så jag kan göra och skicka ut mina också!
    Du har inga bilder på dina kort? Skulle vara roligt att se hur dom blev efter allt slit

• Tx2

Francis: Vad är det för lokal du vill ha? Hela kittet el vill ni göra själva?

Myrmor: Jo, den är jättefin. Dem har ju fattat vad jag menat. Men det är nog bara att kjolen är så stor och då blir det fel på mig om jag inte har en bra underkjol till. Och att T inte drog åt så midjan syntes inte. Lite bättre humör än vad jag hade igår är nog oxå bra

Härligt att dem snart är klara. Ser framemot löpandeband-principen när det är dax för mina festprogram

Baver: Vad bra att v hjälpte till så ser dem hur mycket tid och tålamod det faktiskt tar.

Danielaa: Nu har du en kul väntan framöver. Men håller med om att det var krångligt med måtten.

Angelica: Gick det bra igår?

• Vendel och Angelica

suck
    allt jag skrivit bara försvan...
    Morrgan också

Då tar vi det engång till och hoppas att jag inte glömmer ngt/ngn

Tx2 Underbart med klänningen, du kommer vara som en prinsessa!! Du har himlans bra klänning smak

Vad gäller igår så tja jag lipade halva dagen...
    Inget jag vill skriva om så här, men bla så ska jag vara osocial... helt tvärt emot vad som har sagts innan... Jag fattar inget alls o vill bara bort...

Baver härligt med hjälp äve om han inte gjorde riktigt som han skulle

Skille Ni har en låt, härligt!!! Snart kommer resten ni vill ha!!

Myrmor skönt med inbjudningarna och att det vart bättre än du tänkt dig!!
    Hoppas nu att myran inte kommer åt dem

Danielaa snart jobbar de på din klänning!!! Tjohooo

Francis *vinkar* Välkommen! Ja vad vil du ha för lokal? Hela kittet el mix?

ska ta frukost nu
    Kram

• hummle

OJOJOJ!!!

man e borta nån dag o får läsa genom massa sidor. d säger ju bara att man MÅSTE hänga här varje dag för att slippa mer jobb *ASG*

baver: jag tror du löst fäst-problemet nu va?! jag använde gluedott? (stavas så?!) men jag hade velat fästa mband då jag e löjligt förälskad i band. hade jag haft sånna som ni har hade jag def använt band men d e ju JAG så hur löste du d? *nyfiken*

tx2: åååå gu va kul m klänningen måste kännas underbart

danielaa: nu e d "bara" väntan då men jisses d e så kul när man går o väntar på sin egna klänning.

francis: välkommen

skille: nice m en låt bestämd

angelica: vi har bara psalmerna avklarade o vi gifter ju oss snaaaart blir nervig nu. ja i värsta fall får vi gå in o ut till tystnaden *ASG*

myrmor: NYFIKEN

här händer inte mkt men d e ju inte sådär mkt kvar heller. ska prova korsetten på söndag o klänning nästa fredag, morsan jobbar fort hihihi. hon har tagit ledigt från jobbet 2 veckor nu för att SY o SY o SY. känns ju lite sådär men hon tröstar att hon tycker d e en ära att få sy hennes dotters brudklänning.

• SweetSun

Tjoohooo nu har jag ny dator!! det går som smort!! Nu ska jag förhoppningsvis kunna vara här lite oftare!!

• Tizia

Hej allihopa ! Hur går det för er med planeringen?

Jag har äntligen fått min klänning och imorgon ska jag hämta ringen =)) Wehiee... Fick dock lite panik när klänningen kom då jag trodde den var mkt mer creme färgad än vad den var... men d blir nog bra =)
    Nu funderar jag på slöjköp.. och ev. sy egen slöja.. Någon som kan ngt om det ?

• Francis

Vi vill ha en lokal där man kan ha med egen mat och dryck, och tyvärr så är dessa lokaler inte lika fina =(
    Sen skall den inte vara superdyr heller, vill inte lägga en förmögenhet för att få vara i en lokal för en dag som blir densamma som vår amortering på ett helt år..

Har ni några förslag kanske?

Tizia: gud va roligt att du fått din klänning!! Du måste lägga upp lite bilder så vi får se hur den ser ut på!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!